Gå til innhold

Savner BF 1942 - Hva med en remake Dice?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke at de leser dette forumet, men greit å høre om andre har tenkt tanken.

Det er noen ting som de bare fikk til med 1942 som ikke de har fått til med de andre. Men samtidig har jeg ikke så veldig behov for å installere ett gammelt spill. Men jeg tror det kan være ett marked for å ta kjernen av BF 1942 spillet og sette det i en ny grafikk motor og ta team bruken fra 2142. Og relansere ett helt nytt spill satt under andre verdenskrig. Man kunne tematisk kanskje kalt det BF 1944 og satt det til slutten av krigen.

Men det jeg savner er dogfights med fly som går sakte nok til at kartene ikke blir for små. Å bruke terrenget til å dodge fienden. Å strategisk plassere hangarskip og destroyere rundt øyer. Ha våpen som er basert på skill og ikke avansert scopes og guided missiles. (enginering class var rå som sniper og close combat.)

Noen andre som har tenkt tanken....man må ikke lengre inn i fremtiden...man kan rett og slett lansere en oppdatert versjon av ett eldre spill. Men det er viktig at essensen blir beholdt!!

AKIRA

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er noen ting som de bare fikk til med 1942 som ikke de har fått til med de andre. Men samtidig har jeg ikke så veldig behov for å installere ett gammelt spill. Men jeg tror det kan være ett marked for å ta kjernen av BF 1942 spillet og sette det i en ny grafikk motor og ta team bruken fra 2142. Og relansere ett helt nytt spill satt under andre verdenskrig. Man kunne tematisk kanskje kalt det BF 1944 og satt det til slutten av krigen.

Men det jeg savner er dogfights med fly som går sakte nok til at kartene ikke blir for små. Å bruke terrenget til å dodge fienden. Å strategisk plassere hangarskip og destroyere rundt øyer. Ha våpen som er basert på skill og ikke avansert scopes og guided missiles. (enginering class var rå som sniper og close combat.)

Noen andre som har tenkt tanken....man må ikke lengre inn i fremtiden...man kan rett og slett lansere en oppdatert versjon av ett eldre spill. Men det er viktig at essensen blir beholdt!!

AKIRA

Har nettopp fått meg ny laptop. Banka inn gode gamle BF1942 og kjøret i gang på 1600x1200 og max på alle instillinger. Gikk som en drøm! Dog ikke helt. Kjører det i Vista med 1.61 patch (1.B). Spillet har en tendens til å stoppe opp under loading av missions. Opplevde aldri dette da jeg spillte det på windows 2000 pro og Win XP i "gamle dager".

Ser ingen grunn til å relansere det spillet men heller kjøre det som det er. Det jeg synes de burde ha gjort er å kanskje pakke alle BF1942 tilleggene inn i en pakke og selge denne over steam eller lignende. Husker jeg synes Secret Weapons til 1942 hadde en del fete maps.

Personlig så hata jeg BF-serien etterhver som den ble mer komplisert med squads og commanders. Kan forsåvidt være enig i at mapsene kan bli litt små til fly. Dessuten er det det å fly i BF spillene noe som krever trening for å kunne knerte tanks og soldater på en effektiv måte. Selv holder jeg meg langt unna flyene her.

Det jeg liker med battlefieldserien er infanteri og kjøretøyer. Det jeg ikke liker er fly da de kan være helt vanvittig bra hvis noen klarer å bruke dem riktig.

For min del kunne de heller ha lansert en infantry/armour-versjon av BF med ren bakkekrig i byer og landskaper uten fly men med kjøretøyer. Da hadde det hele blitt litt mer taktisk. Flyene har en tendens til å snu gameplayet fullstendig hvis man har noen bra piloter på den ene laget.

I Warhawk på PS3 derimot er flyging lett og morro for alle. Kanskje ikke så realistisk men helt klart høy morrofaktor!

Skrevet

Gledelieg nyheter til alle bf1942-fans som også har bf2!

Det finnes en mod til BF1942 som heter Forgotten Hope (FH). Denne moden inneholdt nær sagt alle armeer og de aller fleste av våpnene (håndholdte, jeeper, stridsvogner, APCer, fly osv.) som ble brukt under WWII. Når det gjelder kart (baner), både omgjorte originale fra Dice og egenproduserte fra FH-teamet og spillere var det en utrolig mengde og velge blant. Det var og er en av de mest populære modene til BF1942. De som laget den har jobbet i over to år med en etterfølger til BF2. Forgotten Hope 2 kalles den og den blir sluppet 14. desember kl 20.00, altså om bare tre dager! I morgen slippes en passordbeskyttet torrent og dedikerte serverfiler. Last ned og kos dere!

Jeg spilte veldig mye FH til BF2 kom ut. Etter det gikk så og si alle over til BF2 og jeg ble nødt til det samme av mangel på venner som spilte FH. Etter at BF2 kom ut har jeg alltid savnet en god WWII krigssimulator. Nå har mine og mange tusen andres bønner blitt hørt og modden kommer som en førjulsgave til alle FHanatikere... ;)

Skrevet

Leser at FH2 har vært under utvilkling lenge. Det er vel over to og et halv år. Mod'en blir sluppet på fredag.

Står en del om spillet her og manual til mod ligger også her:

http://forgottenhope.bf1942files.com/FHWik...x.php/Main_Page

Her er link til spillet og nedtelling. Ligger mye info her også.

http://forgottenhope.bf1942files.com/main....mp;lang=english

Så gjenstår det å se hvor mange som har BF2 som gidder å laste ned og installere dette. Det er jo umulig å si om gameplayer er bra utifra screenshots. Skal gi det en sjanse selv om jeg er skeptisk. Det blir vanskeligere å vanskeligere å lage gode mods. DC er vel den beste modden fram til nå til noe spill.

Skrevet
Gledelieg nyheter til alle bf1942-fans som også har bf2!

I morgen slippes en passordbeskyttet torrent og dedikerte serverfiler. Last ned og kos dere!

Har du noe info om hvor denne blir sluppet? Hvorfor kjøre passord på en lovlig mod? Er vel ikke noe lisensiering ute og går her så den kan vel legges ut som link hvor som helst uten fare for å bli bannet eller lynsjet av moderatorer.

Skrevet (endret)

Den vil bli sluppet som torrent i dag. Grunnen til at de først slipper den som passordbeskyttet torrent er at folk skal få lastet ned modden og ha den klar til den blir sluppet som vanlig installasjonsfil. Det er helt sikkert for å slippe at folk skal tyne nedlastingssidene der ute. Det samme ble gjort til FH for BF1942 og andre modder også. Så når passordet blir sluppet har de fleste allerede lastet det ned og kan begynne installeringen med en gang og slippe å vente mange timer på at den skal lastes ned mens vi andre allerede er inne på serverene og leker krig :)

Hvis du ikke skal laste den ned som torrent må du nok vente å se på sider som filefront o.l.

Ang. torrenten så dukker den nok opp på forsida hvor du kan laste den ned ( http://fhmod.org )

Endret av mungo
Skrevet
det er veldig gøy! det er mye mer realistisk og gir en bedre spillfølelse! :!:

Har koden kommet så man kan pakke ut spillet? Ser at torrenten min har seeda adskildige gigabyte de siste par døgnene. Driver å pusser opp så det er tvilsomt om jeg får testa dette i helgen allikevel.

En liten runde må jeg vel få skvisa inn

Skrevet

ikke last ned fra torrenter. Det kan bli litt komplisert, men prøv å gå på www.fhmod.org og sjekk ut om du finner noe nyttig der. Der skal alt stå, hvis ikke, skriv tilbake på forumet her.

(serveren har ofte stor pågang så det kan være vanskelig å komme inn på siden)

Lykke til! :thumbup:

Skrevet (endret)

Passordert er:

Flüstertüte

Forstår ikke helt hvorfor det ikke står i klartekst hva som er passordet der. Dette er jo ikke noe hemmelige greier. Må jo være en fordel at flest mulig spiller en mod.

Passordert er:

Flüstertüte

Forstår ikke helt hvorfor det ikke står i klartekst hva som er passordet der. Dette er jo ikke noe hemmelige greier. Må jo være en fordel at flest mulig spiller en mod.

EDIT svarte litt fort her. Fikk CRC feil underutpakking. Ser ikke ut som det er riktig passord alikevel .Anybody help!?

Har shara ut over 14 gig med denne som torrent så det bør ikke være feil i torrenten. Da har de et alvorlig problem

Endret av Mazeking
Skrevet

For å svare på akira's første innlegg, og ikke all FH snakket (don't get me wrong...har ventet på denne mod'en LENGE! laster ned as we speak :D )

Jeg kunne gjerne tenkt meg en eller annen form for remake av BF1942. Har det + begge expansionpakkene installert og spiller i ny og ne - men det er ikke akkurat mange som spiller det online lengere :(

Jeg har alle BF spillene, og det er fortsatt BF1942 og BFV som har gitt meg mest moro. Spiller BF2 og 2142 sporadisk, men de har aldri gitt meg det samme som de to førstnevnte. Hvis jeg skal regne all spilletid online med alle BF spillene, blir det vel slik; BF1942 og BFV 75-80% - BF2 15-20% - BF2142 5%.

Jeg er vel forøvrig en av de få som virkelig likte begge expansionpakkene til 42 (Road to Rome og Secret Weapons of WWII). Mange fine kart i RtR!

Savner ett spill som gir meg like mye som BF1942 gjorde i sin tid, så en remake kunne ha vært meget bra...bare ikke bruk BF2 engine'n! Jeg tar gjerne imot en remake av BFV også!

• 3 uker senere...
Skrevet

AKIRA

Har nettopp fått meg ny laptop. Banka inn gode gamle BF1942 og kjøret i gang på 1600x1200 og max på alle instillinger. Gikk som en drøm! Dog ikke helt. Kjører det i Vista med 1.61 patch (1.B). Spillet har en tendens til å stoppe opp under loading av missions. Opplevde aldri dette da jeg spillte det på windows 2000 pro og Win XP i "gamle dager".

Ser ingen grunn til å relansere det spillet men heller kjøre det som det er. Det jeg synes de burde ha gjort er å kanskje pakke alle BF1942 tilleggene inn i en pakke og selge denne over steam eller lignende. Husker jeg synes Secret Weapons til 1942 hadde en del fete maps.

Personlig så hata jeg BF-serien etterhver som den ble mer komplisert med squads og commanders. Kan forsåvidt være enig i at mapsene kan bli litt små til fly. Dessuten er det det å fly i BF spillene noe som krever trening for å kunne knerte tanks og soldater på en effektiv måte. Selv holder jeg meg langt unna flyene her.

Det jeg liker med battlefieldserien er infanteri og kjøretøyer. Det jeg ikke liker er fly da de kan være helt vanvittig bra hvis noen klarer å bruke dem riktig.

For min del kunne de heller ha lansert en infantry/armour-versjon av BF med ren bakkekrig i byer og landskaper uten fly men med kjøretøyer. Da hadde det hele blitt litt mer taktisk. Flyene har en tendens til å snu gameplayet fullstendig hvis man har noen bra piloter på den ene laget.

I Warhawk på PS3 derimot er flyging lett og morro for alle. Kanskje ikke så realistisk men helt klart høy morrofaktor!

Hvordan får du spillet til å fungere? Krasjer under map-loading HVER gang!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...