Gå til innhold

Problem med port 80 (web server)


Anbefalte innlegg

Hei, kjører Ubuntu Server ved hjelp av vmware. Har innstallert LAMP og serveren er oppe og går på port 8080, (har testet med andre porter også og alle fungerer fint, UNNTATT port 80).

 

Har forwarda porten riktig i routeren. Den fungerte før med en FTP server jeg kjørte, men får den ikke til å fungere nå lenger.

 

Alt ser normalt ut, som sagt så fungerer serveren utmerket på port 8080 eller andre. Så problemet ser ut til å ligge i routeren eller vmware (men er usikker).

 

Noen som har forslag på hvordan jeg kan feilsøke? Tips? Har googlet mye og finner ingenting der.

 

Har internett fra NGT.

OS på serveren er Win XP, men det er ubuntu server som blir kjørt ved hjelp av vmware.

(alle brannmurer er av).

Endret av ~~Undertaker~~
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 11 måneder senere...
Hmm, ja ser ut til å være problem i routeren. Det går an å koble den eksterne IP-en min til en bestemt maskin i nettverket nettopp til web-server formålet, men når jeg trykker "ta i bruk" så skjer ingenting... irriterende. Har prøvd frakoblet også. Virker som en feil med Javakoden inne i routeren.

 

Ser denne er 11 måneder gammel men er nok flere med samme problem. 'Ta i bruk' linken i webinterfacet har en enkel java syntax feil. Høyre klikk og kopier lenkemål, paste/lim så inn i adressefeltet. Da ser du en lang adresselinje, med masse url mellomrom som er %20 osv. Helt til høyre ser du det siste ? før en fnutt ' .. Fjern alt mellom fnuttene unntatt ? tegnet og trykk enter og vips får du ok boksen.

 

Jeg har meldt fra om denne feilen allerede når jeg fikk boksen for et par år siden men oppdatering av sofware er en manuell jobb for hver enkelt.

Endret av _richter_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...