Gå til innhold

14 år, hva kan jeg jobbe med?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er en 14 år gammel gutt som har hobby med motorer og mekanikk. Gjerne også gamle motorer! Jeg er på jakt etter en deltidsjobb hvor jeg kan tjene litt penger som jeg trenger til diverse prosjekter jeg driver med. Er det noen som har tips til hvor jeg kan søke? (Norpost og avis-selger er ikke aktuelt) Jeg jobba med Norpost, men jeg ga rett og slett opp. For det førsta var det et evig slit med å brette/sortere alt reklamen, sykkelturen gikk greit. Så var det også rimelig dårlig lønn for alt slitet! :thumbdown:

 

El NetZor

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, du trives med mekking, hvorfor ikke stikke rundt på de lokale verksteden og spør om de trenger hjelp? Du får sikkert ikke store jobben, men rydding på lageret, vasking osv. burte jo være ypperlig.

 

Selv jobber jeg i butikk, og vi har to stk. som er rundt 14 år som rydder i hyller og på lageret. Det går jo ann.

 

Lønna er dessverre ganske dårlig sålenge du er under 18 år. Selv gikk jeg vel opp et sted mellom 20-30 kr da jeg fylte. Men når man er 14 så trenger man kanskje ikke så mye penger heller.

 

Så jeg anbefaler deg å skrive en liten søknad der det står hvem du her, og hva interesser du har. Så tar du en runde og leverer denne de stedene du kunne tenke deg jobb. Regn med at de fleste avslår, men du kan ha flaks og få jobb ett sted. Det som jeg kunne tenke meg var viktig å ta med i søknaden var rellevante ting for jobben (eks. søker du på et verksted så skriver du at du har stor interesse for dette, og driver med det på fritiden), og du skriver hvor mye du kan jobbe.

 

Ellers lønner det seg å møte opp og gi søknaden til sjefen personlig. Ta så lite som mulig over tlf.

Lenke til kommentar

Kommer helt ann på hva du mener er mye. Er selv 15 år gammel, og jobber med det jeg jobber med. (Se under nick). Jeg tok aldri med orden og oppførsel, ei fravær. Nå er ikke det like relevant for min jobb, men jeg tok heller aldri med karakter.

 

Jeg skrev litt om meg, hva jeg likte å drive med, hvorfor jeg mente at jeg var kvalifisert for jobben og litt om tidligere jobber. Om du ikke har hatt tidligere lønnet arbeid kan du, f.eks om du hjelper mye til i nabolaget, ta med dette.

 

Jeg tok med at jeg hadde jobbet som "gartner" for BoB, selv om dette er totalt urelevant med arbeid som foregår i Prisguiden. Jeg tok det med fordi så lenge du i denne alder har arbeidserfaring å vise til, relevant eller ikke, så teller det godt med.

Lenke til kommentar

Jeg har jobbet med Norpost (reklame-bud). Skal ha en attest liggende, visst ikke kan de kanskje skrive ut en ny til meg. Skal legge ved dette. Har også stoppet opp på denne Hvorfor søker jeg? Her har jeg bare kommt på fordi jeg trenger penger fordi jeg ikke får alt jeg peker på av foreldrene mine.

Lenke til kommentar

"Jeg er storbruker av prisguiden, og syns den er et flott verktøy, men oppdager titt og ofte mangler og feil i produktbeskrivelser og pris. Det å få være med å fikse dette er noe jeg er klar for, og villig til å bruke tid på. Jeg er også flink til å tilpasse meg, og å lære nye verktøy og måter å jobbe på, og føler derfor jeg stiller sterkt til denne jobben.

 

Det ville også vært flott å få jobbe for Hardware AS, da jeg er, som mange andre, oppvokst med nettverket. IT er veien jeg har bestemt meg for å gå, og satser på å starte på studier for å bli Sivilingeniør innen Datateknikk om noen år."

 

Var det jeg skrev, om en leser mellom linjene sier jeg altså at jeg ønsker å jobbe med prisguiden fordi det fremmer både personlige interesser(lærer om produkter;hardware, får arbeidserfaring, lærer meg å jobbe på nye måter), og fordi jeg vil hjelpe samfunnet(legger inn produkter som de kan finne billige priser på, informasjon så folk slipper å søke opp dette selv, osv...) og sist men ikke minst fordi jeg vil bidra med noe i Hardware Online AS.

 

Det kan ofte være vanskelig å reflektere over hvorfor du søker, på egenhånd, og da hjelper det med et eksempel. Håper det hjalp deg noe på vei Netzor

Endret av Ryuk
Lenke til kommentar

Nå da :p

 

Hvorfor søker jeg?

 

Jeg søker etter jobb fordi jeg ikke er en slik som for alt jeg peker på. Jeg må jobbe selv for å skaffe penger og derfor må jeg få fatt

på en deltidsjobb. Jobb hos dere passer meg bra da jeg liker å skru på biler og motorer. Slik har det vært siden ung alder, jeg likte alltid å kikke

under panseret på bilen vår når jeg var ung.

Lenke til kommentar
Slik har det vært siden ung alder, jeg likte alltid å kikke

under panseret på bilen vår når jeg var ung.

 

Ville kanskje heller skrevet noe sånt som "Jobb hos dere passer meg bra, da jeg alltid har vært interessert i å skru på biler og motorer. Jeg pleide ofte å kikke under panseret på bilen vår da jeg var yngre." :)

Endret av Purple000
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...