Gå til innhold

Rare ting dyrene dine gjør


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 7 måneder senere...

Jeg og pappa skulle gi ene hokatten øyedråper i dag. Pappa skulle holde henne nede i stolen og jeg skulle dryppe. Pusen begynte å remje og bære seg. Vride og ville ikke sitte stille (eller tie stille. :p)

Da hopper Hannkatten opp i stolen og begynner å bite på og frese til pappa, så han skal slippe løs jentepusen. Han er en ordentlig gentleman han. :love:

 

 

5. klør seg i øyret for anna kvart steg når vi e ute på tur, dyrelegen seie d e psykisk, en gang satt ho seg ned MIDT på veien for å klø seg :dontgetit: eg måtte dra ho vekk for d kom bila :blush:

 

Er ikke det ganske vanlig for den rasen at de ikke får plass til hjernen sin og klikker mongis av all smerten?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vi har på bruket bl.a en katt, en Settlands ponni og en Araber.

En dag gjorde sjettisen sånn som sjettiser ofte gjør, stakk av.

Når min bedre halvdel ble varslet om dette gikk hun rett ut og ble møtt av gårdskatten Cosmo, som var tydlig opprørt og sprang i rettning av innjærdingen til hestene. og ble stående ved gjerdet til hun kom ned, som for å vise at Beano manglet. Han sprang så nedover veien og ventet et stykke nedi veien, så når hun nådde han igjen sprang han vidre som for å vise vei. Noe som gjorde at hun fant han igjen med en gang :)

Flinke pusen!

Lenke til kommentar

katten min oppførste seg morsomt istad xD hahaha

han drev å skrapa på vinduet og ville inn, så jeg slapp han inn.

da pleier han alltid å løpe dritfort bort til matskåle, som han som vanlig gjorde idag.

men idag skulle man tro at han var litt sur på mamma xD

hun satt ved stuebordet, og pusen løper alltid forbi der før han kommer frem til maten sin.

så han løper fram, stopper i et halvt sekund foran mora mi og mjauer høyt og sint til henne, også flyr han videre bort til maten.

hahahaha

det var så morsomt... akuratt som om pusen bare skulle si 'jeg er skuffet over deg' også bare gå videre liksom :p

 

Mamma slapp ikke inn pusen, selv om han drev å maste... så jeg gjorde det. så det virka nesten som han ble sur på mamma fordi hu ikke slapp han inn med det første xD

Lenke til kommentar

katten min blir helt gal på julaften fordi han elsker innpakningspapiret. juletreet er også ganske morsomt:) også liker han å leke gjemsel, da gjemmer han seg under et teppe og venter til noen kommer og finner han. da blir han gal og biter og klorer. han liker ikke å tape, nei! han liker også å gjemme seg bak TV'en og når noen går forbi hopper han fram og fanger beina våre med forpotene.

Lenke til kommentar

Katter er søte dyr.

 

Simba SKAL alltid ligge på fanget når nokon er på do. Og blir dødeleg fornærma kvar gong ein dytter han ned. Ein kan ikkje akkurat sitte der for alltid heller :p

 

Ellers har me funnet at Simba er ein merkverdig katt. Er det fleire folk i stova. T.d. 4 damer og ein mann. So går han sjølvsagt til mannen. Er det fleire menn, går han til den elsdte mannen. Men viss det ikkje er menn til stede. Går han til den han meiner er den peneste dama. Som oftast den med handveske, masse sminke og ein kvalmande parfyme. Snåle katten.

 

 

 

Natsuki derimot koser på alle. Uansett. Men ho har ein litt artig vane når ho skal tisse på kattekassa. Hi sit på huk på kanten. So går ho inn i kassa etterpå og graver som vanleg over. Og før hadde me sånn open kasse. Då skrapte/klorte ho på vaskemaskinen etter at ho hadde vore på do. No gjer ho det inni kassa på veggen der.

Lenke til kommentar
Nytt påfunn som katten min har nå: Er at den har begynt å drikke rett fra vasken.

 

Er det spesielt? alle kattene vi har hatt har drukket rett fra springen (altså drukket av strålen), fra dusjsluket (løfter av "gitteret" med klørne), fra dass og egentlig over alt. Uansett om det står helt rent, nytt vann i skåla deres.

Lenke til kommentar
Nytt påfunn som katten min har nå: Er at den har begynt å drikke rett fra vasken.

 

Er det spesielt? alle kattene vi har hatt har drukket rett fra springen (altså drukket av strålen), fra dusjsluket (løfter av "gitteret" med klørne), fra dass og egentlig over alt. Uansett om det står helt rent, nytt vann i skåla deres.

Jeg trodde det. Katten min brukte hvertfall 9 år før den fant ut av det :p

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

så artig å lese alle historiene om kattene ( de andre dyrene også, forsåvidt.. :)) ...

 

jeg har selv 2 katter, og de gjør mange merkelige ting.. for det første virker det som om stengte dører her i huset er krise. å da mener jeg Krise med stor K .. hvis jeg eller samboern min går inn på et rom, og lukker døren, "grafser" de på døren og mjauer så det høres ut som om de holder på å dø av at døren er lukket..

 

min minste katt har en liten orange ball som han liker å leke med, og når vi kaster ballen til ham, kommer han løpende med den tilbake til oss... er det normalt at katter gjør slikt?:p trodde bare hunder gjorde dette jeg ;p

Lenke til kommentar

Først hadde jeg en undulat, men så fikk jeg en til av tanta mi fordi de ikke kunne ha den lenger. Det var en hunn jeg hadde fra før av og fikk da en hann. Skal love deg de krangla i førsten. Akkurat som å se et gammelt ektepar ;) (Ta det med ro, de er perlevenner nå :) )

 

Men i begynnelsen da de var i samme bur så står Børre (hannfuglen) nede på matskåla og Thio (hunnfuglen) stod på pinnen over. Plutselig hører jeg Børre skriker til av full hals, jeg snur meg og der ser jeg Thio står og drar i vingen til Børre. Jeg skriker til og begge to ser like forskrekka på meg. Spessielt Thio så ut som ho var skikkelig tatt på senga. Noe som ho forøvrig også ;)

 

For litt siden skulle også Thio prøve å bade i vanngreia si, som da er akkurat nok stor til at ho får nebbet nedi. Ganske morsomt syn! Og når jeg henta noe ho faktisk kunne bade i ville ho ikke. Sær, sær fugl :p

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Onkelen min sin hund, som vi pleier å passe en del, når hun kommer inn på rommet mitt så pleier hun å gå rett bort til teppet som er på rommet og slenger seg ned på det.. tar tak i teppet og begynner å bjeffe og knurre..

 

Hun pleier også når vi er ute å begynne å legge seg ned på gresset og gå helt amok.. xD

 

Hun har også en vane, etter å ha prompet så reiser hun seg opp snur seg og lukter der hun prompet.. så ser hun opp på meg..

 

Noe hun gjorde for litt siden var ekstremt morsomt, for meg hvertfall.. Hun hadde nettopp fått kveld maten sin og går bort til faren min, setter seg ned og stirrer på han, pluttselig drar hun en skikkelig rap og går... fikk meg en god latter da ja.. :p

Lenke til kommentar

Den ene katta skal absolutt spise og slikke på alt som ligger på benken. Glemmer jeg å lukke oppvaskmaksina sitter han inni der og slikker på ting. Vasker jeg ikke panna rett etter maten er laget, slikker han den rein for fett :!: Må tine mat på toppen av kjøkkenskapet for at han ikke skal spise opp halve middagen min. :p

 

Det værste er at han egentlig er ganske sart i magen, så hver gang han spiser noe rart eller god mat, må han spise opp ALT, superfort, før han løper ned i kjelleren for å spy. Er han ute, løper han inn for å spy :!: Dustekatte hehe.

Lenke til kommentar

Har en JRT tispe som har sine nykker.

 

Hvis hun har vært ulydig og jeg har satt henne på plass, så bruker hun og gå litt rundt i rommet med verdens tristeste blikk. Når jeg da setter meg i sofa så kommer hun bort, hopper opp på fanget mitt, setter forlabbene på brystkassa mi og gir meg en klem.

 

Bruker og gå oppreist på bakbena for og se hva som er på stuebordet.

 

Hvis jeg sover lenge og hun må ut å gjøre fra seg, så kan hun snike seg inn på rommet og bite meg i ene brystvorta.

Noe som er en mindre behagelig måte og våkne på!

 

ALLTID når hun hopper opp på fanget mitt så treffer ene bakpoten meg midt i skrittet, som selvfølgelig medfører stille krampegråt fra min side. Derfor har jeg begynt og løfte henne opp hvis hun skal sitte og kose litt.

 

Legger jeg meg på magen på gulvet og later som jeg gråter, så går hun bananas og slikker meg febrilskt i annsiktet og prøver og få hodet mitt opp. Har prøvd dette på flere hunder og samme reaksjon fra alle.

 

Kan ikke ha pipeleker i huset for da høres det ut som et raveparty 24/7.

 

Er det som jeg kommer på i farta :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg fikk meg en ny kattunge i går, på turen hjem (som tar cirka 1,5 - 2 timer) sov den faktisk store deler av turen, siste delen sov den på fanget mitt mens jeg kjørte. :p

 

Så har den for vane å gå opp til ansiktet mitt og gni hode sitt i mitt ansikt. :p

 

Er bare det jeg har lagt merke til for øyeblikket, da jeg bare har hatt katten 1 dag. :p

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...