Gå til innhold

Rare ting dyrene dine gjør


Anbefalte innlegg

Nå er jeg så (u)heldig at jeg har 2 små kattunger. Hver gang jeg sitter på do og gjør fra meg, hopper de oppå meg. Der blir de, selv om jeg er ferdig på do.

Som en annen her i tråden, så MÅ alltid kattene mine bli med meg inn på badet. Hvis jeg dusjer, står de utenfor dusjdøra og jakter på vanndråper, pusser jeg tenner ol. foran speilet pleier de å gå oppi vasken og mjaue etter vann fra springen, så da jeg skrur på springen, står de oppi vasken og drikker fra den.

Den ene katten min pleier også å sutte på ører. Sitter man i sofaen, ligger i senga osv. kommer den opp til hodet ditt og begynner å sutte. Ikke sånn myk deilig sutting, men ordentlig hardt som sikkert har påført meg noen millimeter lengre øreflipper. Samtidig som han sutter pleier han å små-klore på halsen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 måneder senere...

Den forrige hunden min (schafer) nektet også som noen skrev her å gå tur hvis det regnet. Da satt han spikret fast til bakken og nektet å gå annet enn mot ingangsdøren igjen. Når vi kom inn igjen pleide han også å være dødelig fornærmet den neste timen.

 

En annen ting han pleide å gjøre var å skru på kokeplatene på ovnen når jeg ikke så det, i håp om at det skulle stå noen rester el. oppe på konfyren. En gang begynte det faktisk å brenne, og det var så allvorlig at det var like før jeg måtte ringe brannvesenet. Men heldigvis gikk det bra. (Jeg var en tur i butikken) Etter det dro jeg alltid ut kontakten fra ovnen når jeg sov eller var ute.

 

Når han sov, lå han alltid under dyne sammen med meg med hodet oppå armen min og snorket ikke skjelden:) Så søtt å høre på hehe..

 

Hvis jeg lå i sofaen og så på film kom han løpende for å legge den store tunge kroppen sin langflat oppå meg så jeg nesten ikke fikk puste.. 30-40 kilo hund som plutselig bestemmer seg for å sette seg opp på skrittet mitt og klø seg er IKKE behagelig!

 

Den ene katten min (4 mnd) kommer alltid å vekker meg når hun synes jeg har sovet for lenge ved først å legge seg ved siden av ansiktet mitt på puta og male. Hvis ikke det går promper hun en saftig en og som siste løsning biter hun meg i armen.

 

Den andre katten min pleier å snike seg bak ryggen min mens jeg sitter på do uten at jeg ser han og jeg skvetter like høyt hver gang jeg kjenner at det plutselig beveger seg bak der..

 

Ble litt mye dette, men var så morsom tråd så jeg ble veldig inspirert:) Dyrene våre er virkelig nydelige:)

Lenke til kommentar

Den ene katten min; En 12 år gammel sterilisert hunnkatt slikker armene til mennesker. Ikke sutting eller gnaging som mange tror når jeg skriver dette, men ordentlig slikking, lange drag med tungen. Man strekker armen bort til henne, hun reagerer som om det er kjøtt. Hun legger seg over armen, begynner å male og slikker armen. Spesielt der det er hår, gjerne opp til 10 minutter. Om armen er nyvasket eller ikke spiller ingen rolle. Hun har gjort det hele livet. Noen som vet hvorfor?

Lenke til kommentar

Forresten, jeg kom på at når jeg var liten, sånn 9-10 år hadde jeg et connemara føll som fulgte etter meg uansett hvor jeg gikk. Når foreldrene mine var ute av huset pleide han å følge etter meg inn og gikk rundt å utforsket mens jeg lagde mat :love:

 

Ble en brå slutt på det en gang foreldrene mine kom tidlig hjem da hehe.. Gud, så mye kjeft jeg fikk..

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Katta vår pleier å stille seg i kø for å komme inn i dusjen om morgenen. Står utenfor døra og venter på tur, dvs hun skraper på døra. Pleier ofte å finne henne liggene på badet i dusjen.

 

Ellers skal hun alltid ha melk om morgenen når jeg skal ha frokost, får ikke fred før jeg har gitt henne ett glass melk. Ellers skal hun bare ha en type mat, hvis hun ikke får den, streiker hun totalt.

 

Katta går heller ikke ut når det er snø, så hun har vært inne siden 19.des nå. Nekter å gå ut.

 

Fant henne dessuten på doskåla her en dag :)

Lenke til kommentar

storepus (1år gammel) : slikker på plastikposer! helt hekta. elsker og å ligge å såve på di, før nøyde han seg bare med det. men nå er det den der ville slikkinga.. er så redd for at d er noe galt :S tips?

 

drikker KUN vann fra akvariet, men er d full nekt der (fra min side) kan han fint drikke av vannskåla. men han bare ELSKER akvarie vann

 

åpner dører

 

spiser kun kite kat fra skåla, dyrt dyrlege fòr han fikk når han var ny kastrert nekta han å spise, men han spiste d når han selv fikk bryte opp posen å hive det på hele såverommet.. samme med x-tra fòret

 

etter jeg har dusja står han altid på dasslokket å skal kosemose med meg i 30 mins, hvor han klemmer å kysser meg helt villt

 

ALTID bli med på do, selv besøk (flaut å forklare di at katta vil bli med di:P )

 

kan hoppe opp på salongbordet, jeg knipser å peker på gulvet (det betyr ned) han ser meg inn i øynene og med vilje bare står der 20 sek til.. TRASS alder :p

 

hater når lillepus kommer å gnir seg intil han.. da sjeiner han bort fra lillepus men lillepus sjeiner etter xD

 

PRATER voldsomt mye, å han treffer på tonene. du kan høre når han er glad i sier hei.. du kan høre "stønn" klaging.. ALT. jeg ler så mange ganger. for hna har helt likt tonefall på di forsjellige lydene som jeg ville hatt :)

 

lillepus (8md): "redd" folk.. det kan komme besøk å han piler bort om di går mot han.. men kos skal han ha.. 1 min etterpå når di har satt seg i sofaen så spretter han uredd opp og skal ha kos.

 

han kan gjøre samme med meg (som han ikke er redd en plass) jeg reiser meg å går mot badet å han piler avgårde :p tror han "leker" rett å slett få sprunge av seg litt :p

 

han er HELT svar å jeg er helt sikker på at han vet det. for han legger seg på svarte klær, tepper, mørke kroker.. å du finner han jo faenke igjenn :p på di 7 mnd, jeg har hatt han har jeg utallige ganger leta etter han i panikk å funnet ut etter noen timer at han lå trykt å såv i sokke skuffen feks.

 

 

BEGGE: kommer når jeg roper.. mener ikke når det gjelder mat. for da kommer jo alle katter.. men om jeg vil ha di i senga eller kos i sofaen f.eks.

 

sier bare "pus" hører jeg to mjau åsså er di her :) årh! elsker katta mine lixm :D

Lenke til kommentar

Haha, mye artig å lese her :D

 

Vår berner elsker å "re" opp dyna han har i kurven sin. Dvs. sparke den rundt mens han går i ring og nesten river ned tv og dvd stativ med rompa :p

 

Sklir på gulv uten tepper. Virker ikke som han har noe feste, beina går helt på kryss og tvers.

 

Virker også som han foretrekker å rygge enn å gå fremover :p

 

Ellers liker han å vekke oss med å små bite i tærne våre, heheh

 

Når vi møter andre hunder på tur, setter han seg gjerne ned 50 m før de faktisk møtes, og der sitter han :p får ikke rikket han av gårde.

Endret av VgRD
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 11 år senere...
Shamru skrev (På 27.11.2007 den 22.09):

Ja, må innrømme jeg fikk denne ideen fra noen andre, men så ikke noe post om dette teamet, så da lager jeg en 😃

 

Vel, som sagt..

Post ting dyrene dine gjør som du ler deg skakk av! Eller andre ting som er litt "spesiselt"^^

 

Jeg kan jo starte:

 

Katten min har det med å gjemme seg under dynen min, så når jeg skal legge meg, hopper den fram. Skvetter alltid som f*** :ph34r:

Her kommer fortellingen om undulaten vår. Vi kalte den Filip, for vi fant ut etter hvert at fargen på øvre del av nebbet forandret seg til blå, og dermed var det en han, som har mye lettere for å lære seg til å snakke. Fra første dag av lot vi han komme ut av buret for å fly. Det gikk fint og etter hvert ble han modigere, landet oppå seksjonen med litt for stor fart - skled og havnet i klemme mellom den og veggen og ble sittende fast halvveis fra toppen og ned mot gulvet hvor vi ikke kunne nå ham. Da ble skaftet på langkosten redningen hans og glippen mellom seksjonen og veggen ble dekket med papplater. Det gikk ikke lenge før han sa: "Filip fin gutt!" - så vi fortsatte med å lære ham opp og da ble det: "God jul!"  Før jeg sluttet å røyke hadde jeg røykhoste, den smittet over på Filip, som regel ble det en god natt hilsen med hosting da jeg gikk  opp trappen for å legge meg.

Det første året hadde han et lite bur, med døren var mye oppe om dagen, og vi måtte være oppmerksomme på når han var ute, for da lekte han mye med lekene sine på gulvet. Yndlingsleken var en gul trådsnelle som han ofte snakket med og fortalte at Filip var fin gutt, god dag god dag! Nå han var inne i buret skremte han oss av og til ved å bli søkk borte, han gjemte seg under sandpapiret som var i bunnen. Det ble etter hvert skiftet ut med skjellsand som ble skiftet ut hver uke.

Nå jeg var på jobb visste han når jeg kom hjem, fikk vite at han kvitret når jeg var hundre meter fra ytterdøren, han så ikke at jeg kom, og veien er ellers traffikkert, så det var et instinkt han bare hadde. Han kvitret også når vi var på vei hjem -  måtte over en bro og tilbake et stykke på andre side av elven, men da vi var i rett luft - linje for hjemme, så kvitret han. Så dette skjønte han hvor vi var. Det hente jeg duppet av litt på sofaen etter middag, og da jeg våknet satt Filip på brystet eller ved siden av ansiktet mitt med hodet under vingen.

Da det noen år senere ble kjøpt inn en nyfeparakitt ble det litt mer ugreit for Filip, han var redd den store fuglen, enda den ikke gjorde ham noe. Så de var ikke ute samtidig. I feriene pleide vi å ha med oss Filip, men nymfeparakitten ble med på den neste ferien, mens Filip fikk opp pass hjemme - det likte han dårlig, han var sur på meg et helt år! Da neste ferie kom var det hans tur igjen, da for forandret humøret hans seg igjen! Men vi måtte skille nymfeparakitten og Filip også om nettene, for parakitten var vant med at lyse stod på om natten, det var ikke Filip som fløy mot soverommet og kvitret når han ville legge seg, og sånn ble det! Hvis det drøyde før vi kom og la oss, ja, da kom Filip flyvende inn i stuen, snudde og fløy mot soverommet igjen mens han kvitret (kom å legg dere!).

Filip ble nesten 16 år og døde i hånden min av hjerteproblemer. Han ble dypt savnet! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

ett par familie-medlemmer hadde katt tidligere. 

hver gang kattene ønsket å gå ut en tur. Men det var regnvær, så gikk kattene inn igjen med en gang. Men deretter ønsket de å gå ut veranda-døren i steden. Men så snart de oppdaget at det regnet på den siden av huset også (og inn på deler av verandaen) så ville de umiddelbart inn igjen.

Og så ble de ofte sittende ved ett vindu, for å følge med på alt regnværet utenfor. Kanskje kattene ønsket å sjekke om det faktisk var regn overalt ute, eller om det bare var regn enkelte steder? :thumbup: 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

For en koselig tråd 🥰

Katten til lillesøsteren min og svoger havnet alltid i trøbbel før de fikk forsikring på ham. Han havnet i slagsmål med andre katter, et par trekantdramaer da han fant seg noen opptatte hunnkatter. Dette skjedde i tillegg kun på røde dager, så det ble noen dyre besøk hos veterinær. Etter at de fikk forsikring på ham har han ikke skadet seg i det hele tatt 😛

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har en borzoi som drikker vann fra doen. Det er ikke noe problem for han å åpne dolokket, og han stikker lett snuten langt ned i doen for å drikke. Rasen har jo en snute som er perfekt formet for å drikke av doen.. Og det verste er at han ikke har noen problemer med å drikke selv om ungen i huset ikke har husket å trekke ned.. Det er alltid like ekkelt når han kommer og det lukter tiss fra snuta! Jeg aner ikke hvor mange runder jeg har gått med ungen for å få han til å bli flinkere til å trekke ned og lokke dodøra (hunden åpner heldigvis ikke dører ennå), men det skjer noen glipper fra tid til annen likevel. 

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...