Gå til innhold

Mini kjøleskap til snus og drikke


Anbefalte innlegg

Noen andre som har kjøpt kjøleskapet (det fra NetShop) som opplever at temperaturen ligger på 1 grad sånn omtrent hele tiden? Displayet viser det i så fall.

 

Joda, det stemmer det. Det skjer sånn ca. ett par ganger om dagen, idèt vifta skrur seg av. Etter det går temperaturen opp til 3-4 Grader igjen, så går vifta på igjen.

 

Men det er ikke hele tiden, så det kan jo være feil med ditt?

 

Viss du ikke har gjort det: Så stiller du jo temperaturen med og trykke på bryterene, der har jeg da valgt 4C. Og den holder seg stabilt, med unntak av noen ganger per dag, som sagt.

Endret av Wasters
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
wasters, nei nei. var bare folk som spurte om det passa med større ting :p men jeg har forsåvidt postet et bilde noen sider tilbake. det er litt mørkt men.. fikk til den nye pcen igår kveld, så da ble det reinstallasjon og 0 nye bilder=)

 

Hehe, det var bra. :) Det passer jo også til 1.5L flasker, står tidligere i denne tråden...... :thumbup:

Lenke til kommentar
Hmmm, kan man bruke det termoelektriske elementet til å kjøle cpu ned tro? Fikk lyst til å kjøpe et sånt kjøleskap, og fabrikere min egen cpu-kjøler av det termoelektriske kjølelementet.

 

Det går sikkert. Problemet er bare at du må ha dobbel så stor varmavledning (Les: kjøleribbe) på den varme siden, for at det skal greie og kjøle på den andre.

 

DarkZhade: Ikke noe galt med 0,33L bokser vel? Funker vett de, kjøpe noen brett med de i sverige..... :whistle:

 

Bør vel heller invistere i en litt kraftigere TEC som klarer å ta unna varmen fra CPU'en da, 50Watt vil rett å slett være for lite :ermm:

 

Ebay har mye snacks, 200W++ TEC så begynner man å snakke :wink:

Lenke til kommentar
Angående kjøling, da er det bedre å kjøpe et peltierelement fra Microplex. Det er samma tingen. Iskald på ene siden. Glovarm på andre. Kombineres med et vannkjølingssystem.

Ja nå kom vel mest ideen fordi jeg liker å mekke, og lage løsninger selv:P Tenkte ikke akkurat på den TEC-en på min Quad, hehe.. Men jeg vurderer å kjøpe peltier med vannkjøling til cpu-en

 

Ferdig med off-topic nå, sorry ;)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Ser ikke ut som om vifta som kjøler ned kjøleribba bak på kjøleskapet, har greid den harde belasningen. Den lager noen enorme vibreringer. Har åpnet det, så nå har jeg brutt garantien.... :whistle:

 

Ikke selger feks. komplett en vifte som er like kraftig. Så jeg må finne på noe lurt og gjøre der......

Lenke til kommentar

En ting som kanskje kan være ett problem er at den er 13mm tykkere enn Noctua vifta, men jeg satser på at det går, bestiller i samme slengen den kraftigste papst vifta som microplex har på lager: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=4...4&mcat=c351

 

Poster resultatet her, når jeg får viftene i posten, og har montert den..... :)

Endret av Wasters
Lenke til kommentar

Hehe, ja. Men jeg tror jeg ikke skal ha den allikavel, altså den kraftigeste. Står jo på microplex: "NB! Støynivået er meget høyt."

 

Og jeg har planer om og greie og tenke i samme rom som kjøleskapet, så en av den som du hadde Oppslagsverk burde holde.

 

Hvordan er det med støynivået på den? Støyer den mye?

Lenke til kommentar
glad jeg kjøpte det siste der på netshop sin "supertirsdag".. dvs tilbudet dagen etter.. 458 kr ga jeg :)

 

Hvor mye støyer dette? Funker det greit?

 

Det støyer litt, les tidligere svar på akkuratt det. Det fungerer greit, men som sagt så tok vifta mi kvelden. Og det bare etter litt over en måned på (tilsammen).

 

Så jeg anbefaler og ha en reservevifte på lur, eventuelt sende det inn til netshop igjen, noe jeg ikke gadd, fant jeg ut....

Lenke til kommentar
Ser ikke ut som om vifta som kjøler ned kjøleribba bak på kjøleskapet, har greid den harde belasningen. Den lager noen enorme vibreringer. Har åpnet det, så nå har jeg brutt garantien.... :whistle:

 

Ikke selger feks. komplett en vifte som er like kraftig. Så jeg må finne på noe lurt og gjøre der......

 

 

Har du fått montert ei ny vifte som kjøler greit i kjøleskapet?? Skulle gjerne likt å vite hvilke vifte og hvordan den fungerer? Om kjøla kjøler bra etter bytting?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...