Gå til innhold

DI-524 problemer med PPPoE


Anbefalte innlegg

Hei, Installasjonen går som en lek...fram til jeg skal skrive bruker og passord til online i D-link programmvaren. Da kommer det at jeg ikke har internettconnection. Som iikke er sant siden jeg kan surfe. hva er problemet.

 

 

Usikker på vilket område jegskulle spørre.

 

Håperpå svar!...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hmm.. Har flere datamaskiner i huset og skal sette opp trådløst nettverk.

 

Du sier lite om hvilket modem du har fra telenor. Om det ikke er av den gamle typen, så vil pppoe være konfigurert på selve modemet, og det skal da bare være å koble på den trådløse ruteren uten behov for å sette opp pppoe.

 

Vil tro det finnes en wizard som du kan kjøre inne på d-linken. Den vil antakelig sjekke hvilke tilkobling som behøvs.

Lenke til kommentar
hmm.. Har flere datamaskiner i huset og skal sette opp trådløst nettverk.

 

Du sier lite om hvilket modem du har fra telenor. Om det ikke er av den gamle typen, så vil pppoe være konfigurert på selve modemet, og det skal da bare være å koble på den trådløse ruteren uten behov for å sette opp pppoe.

 

Vil tro det finnes en wizard som du kan kjøre inne på d-linken. Den vil antakelig sjekke hvilke tilkobling som behøvs.

 

sjekker så snart jeg kommer hjem. Du er en (A)

Lenke til kommentar
Du kan bare sette den opp til å hente ipadresse automatisk. Da vil alt fungere bra.

Ulempen med å ha to routere etterhverandre er at det blir vanskeligere å forwarde porter.

Da er det enklest å følge bruksanvisning på online.no og sette routermodem i bridgemodus. Deretter logger du deg på med din nye router i PPPoE.

 

Nå har jeg netopp lest at vis jeg har et moden fra før 2004 levert av telenor. slipper jeg PPPoE. Kan jeg da konfigurere det i dynamisk modus?

Lenke til kommentar

Nå har jeg fått hjelp til og sette opp. Jeg har en kabel fra trådløse til den stasjonere rett ved siden. Og internett funker på den. Men på min bærbare kommer denne meldingen opp. Nettverksinnstillingene som er lagret på denne maskinen samsvarer ikke med kravene for nettverket? Hva må jeg gjøre? prøvde å laste ned GPL Source Code, en form for driver, men visste ikke hvordan jeg skulle installere den. How do i proseed?

Lenke til kommentar

Tipper det kan være gammel krypteringsnøkkel e.l. som ligger inne. Prøv å bytt SSID på nettverket (gjøres i routeren).

 

Nå har jeg netopp lest at vis jeg har et moden fra før 2004 levert av telenor. slipper jeg PPPoE. Kan jeg da konfigurere det i dynamisk modus?

Sjekk brukerveiledninger på online.no for å finne ut om du har modem eller routermodem.

Lenke til kommentar
Tipper det kan være gammel krypteringsnøkkel e.l. som ligger inne. Prøv å bytt SSID på nettverket (gjøres i routeren).

 

Nå har jeg netopp lest at vis jeg har et moden fra før 2004 levert av telenor. slipper jeg PPPoE. Kan jeg da konfigurere det i dynamisk modus?

Sjekk brukerveiledninger på online.no for å finne ut om du har modem eller routermodem.

 

Har et rutermodem. Samt en DI-524,

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...