Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC rebooter kontinuerlig etter skjerkortdriverinnstallasjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Trenger litt hjelp her :dontgetit: Etter innstalering av nvidias nye skjermdriver så tryna pc. Den hang seg ved oppstart (safemode og tilbakerulling til siste brukbare oppsett fungerte ikke). Jeg reinnstalerte da pc (var på tide uansett), men etter reinstalering og oppdateringer skulle jeg igjen innstalere den nye driveren til skjermkortet... Og igjen gikk det skeis :(

Nå bruker den laaang tid ved oppstart og ved overgangen til innloggingsbilde så blir skjermen sort, henger sånn en stund før pc booter på nytt... Kommer inn ved safemode slik at jeg får fjernet skjermkortdriveren, men uansett hvilken driver jeg legger inn så skjer det samme.... pc bare rebooter og rebooter og rebooter.... *sukk*.

Er det noen som vet hva dette skyldes?

PS! litt om HW: 7950gx2, amd x2 6000+, m2n32-sli deluxe

På forhånd takk for all hjelp...

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

hva mener du med nyeste Nvidia driver da ? de øser jo ut beta drivere for tiden..

prøv å laste ned deres siste WHQL driver (163.75) fra nvidias nettside

www.nvidia.com

avinstaller gammel driver først ved å velge legg til eller fjern programmer

etter det , råder deg til å ta en "driver sweeper" som fjerner Alt av display/driver filer som ligger igjenn fra

forrige driver... ..før du installerer den nye..

driver sweeper finner du her : http://downloads.guru3d.com/download.php?det=1672

Endret av JegHarMangeRareSpørsmålJeg
Skrevet
hva mener du med nyeste Nvidia driver da ? de øser jo ut beta drivere for tiden..

prøv å laste ned deres siste WHQL driver (163.75) fra nvidias nettside

www.nvidia.com

avinstaller gammel driver først ved å velge legg til eller fjern programmer

etter det , råder deg til å ta en "driver sweeper" som fjerner Alt av display/driver filer som ligger igjenn fra

forrige driver... ..før du installerer den nye..

driver sweeper finner du her : http://downloads.guru3d.com/download.php?det=1672

Hei!

Har testet med 163.75, 94.24 og 93.71 (de 2 siste har virket før). HD er jo reinstalert så det ligger ikke igjen noe.

Min mistanke er at 7950'n har "tryna" for godt...

Skrevet

Sjekket kortet i en annen pc jeg har, samme skjedde der :thumbdown:

Regner da med det er 100% garantert at det er skjermkortet.. DX10 here i come..

Skrevet

hmm PC-en skal ikke reboote hele tiden om skjerkortet har gått? Da vil den bare starte med dårligs mulig oppløsning, høres vel heller ut som noen annet har gått at det evt er noe i bios?

Skrevet

Men.... det skjedde jo det samme i 2 forkjellige PC-er. Og den andre PC-en fungerte fint etter at jeg tok ut det kortet igjen. Så det er ikke HK heller...

Men er i utgangspunktet enig, er veldig rart at den booter istedenfor bare å henge seg opp. Kortet "fungerer" uten driver, men så fort en driver blir lagt inn så skjer dette.

Skrevet
hmm PC-en skal ikke reboote hele tiden om skjerkortet har gått? Da vil den bare starte med dårligs mulig oppløsning, høres vel heller ut som noen annet har gått at det evt er noe i bios?

Et halvdefekt skjermkort kan godt føre til at PC-en rebooter når det enn måtte passe den. Uavhengig av oppløsning osv.

Skrevet

om kortet fungere uten driver er det ikke hardware feil, høyst sansynligvis, har du prøvd og trekke ut andre komponenter da som minne osv for å se om det er der feilen ligger?

Det kan jo hende at det er noe feil med grafikk kortet men jeg synes det høres rart ut, du kommer jo inn i windows kanskje du har en feil på harddisken din, da går PC-en ofte i loop.. vanskelig å si når man ikke har PC-en foran seg og får testet

Skrevet

Jeg trodde også at det var minne eller HD, men siden det samme skjer i den andre PC-en så er jeg tvilende.

Den andre PC-en har onboard GFX-kort, når jeg da tar ut 7950'n å kjører kun onboard så virker alt helt smertefritt (med samme driver til og med).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...