Gå til innhold

Skal du spille AoC eller Warhammer?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ser ikke vitsen med å absolutt måtte forandre på combat systemet og slikt, så det skal være mest mulig forskjellig fra WoW. Grunnlaget for denne typen mmorpg startet ikke med WoW, men i DAoC. Folk kaller fremdeles spill som ligner for WoW kloner av en eller annen grunn. WoW er en DAoC klone.

 

Det nye fantastiske combat systemet som Funcom prøver å banke inn i hodene til folk er jo grunnen til at AoC ble utsatt et halvt år. Folk i beta synes det var grusomt rett og slett.

 

Jeg håper begge spillene blir bra, men jeg har mer tro på Mythic som laget DAoC enn Funcom egentlig.

Lenke til kommentar

Dem utsatte spillet fordi dem ville gjøre combat systemet lettere å komme inn i siden det var noen som hadde vanskeligheter med å forstå hvordan det virket. Når du sier at systemet var "grusomt" så overreagerer du helt. Førsteinntrykket er veldig viktig i et MMORPG og Funcom må gjøre så man kommer raskt inn i spillet og får et bra førsteinntrykk.

 

At du ikke ser noen grunn til at MMORPGene trenger en fornying fra sandwich systemet er fint for deg, men de fleste av oss synes WoW konseptet begynner å bli temmelig oppbrukt og vil ha litt mer spenning når vi spiller.

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke hvordan knappetrykking ala Dance Dance Revolution, dvs trykk de lysende knappene når de lyser, bringer mer spenning i sjangeren. Jeg synes moral systemet i WAR virker som et bedre tillegg til action, siden det oppmuntrer til gruppe PvP og å holde seg i live for å kunne pøse ut de virkelig kraftige angrepene.

 

Jeg håper også at de forandrer de stive animasjonene i AoC som er i alt jeg har sett av videoer og gamplay fra spillet. Greit nok, det aller meste er motion captured men det betyr ikke at det ser noe særlig pent ut.

Lenke til kommentar

Jeg har sett på begge spillene nøye, og selv om WAR ser kult ut, fordi det så ut som et videreutviklet WOW, så var det for likt WOW, slik at det ble negativt for meg.

 

AOC har sine utfordringer, og en av de største er utvilsomt systemkrav og serverkrav, særlig med den grafikken. Grunnen til at WOW har fått mange spillere (en av flere) er vel det at det krever svært lite i forhold til andre spill, så flere får adgang. Utsettelsen har sørget for at flere får tid til å kjøpe seg ny PC/oppgradere den de har, og Funcom får finpolert spillet mer.

 

Jeg tror også at Norge er rimlig AOC vennlige, men jeg må innrømme at jeg tror mer på AOC enn WAR for tiden. AOC har bare så mye mer nytt, og Funcom er kjent for å skape trender etter AO.

 

Hvem tror dere brukte Instances først? (Enkelt svar..)

Lenke til kommentar
Jeg ser ikke hvordan knappetrykking ala Dance Dance Revolution, dvs trykk de lysende knappene når de lyser, bringer mer spenning i sjangeren.

 

Der gav du hvertfall meg svar på at du ikke har en anelse av hva eller hvordan systemet fungerer.

 

Jeg har sett haugevis av AoC videoer og tilogmed fått forklart konseptet på en AoC presentasjon. Dette er mitt inntrykk av hvordan opplevelsen blir om man bryter ned systemet til bunnen og ser hva det er.

 

Velge en skill, utføre skillen ved å trykke på knappene som komboen tilsier. Jeg ser ikke hypen.

Endret av Jext
Lenke til kommentar

I et DDR spill så må man trykke på knappene i en gitt tempo. Slik er det ikke i AoC.

 

Hvis jeg vil sammenligne systemet med et spill så ville jeg valgt Mortal Combat, forutenom at du ikke er nødt til å spamme knappene så kjapt.

 

Man må heller passe på å treffe sin fiende ved de forskjellige "trinnene" før en combo, og ja, selvfølgelig treffe på comboen som er den som gjør mest damage av alle.

 

Det som er hele greia er jo at det er real time, man slår når man trykker på knappene, noe som vil være helt nytt i forhold til gamle MMOs hvor man har sin auto-attack.

 

Et system jeg er møkk lei av i grunn, og jeg vil legge MMOs på hylla til noe annet kommer.

 

 

Age of Conan får være en test med et nytt system og jeg priser Funcom for å tørre å gjøre noe. Nå ser det da også ut som om det systemet fungerer fra fler og fler "små leaks" fra folk i beta, så det blir nok bra.

Lenke til kommentar

Blir så gammelt det argumentet med at i andre spill er det autoattack som er hovedfokus, og dette skal revolusjonere alt. Jeg har til gode å spille en klasse i et MMORPG spill som jeg kan sitte og se på mens karakteren gjør arbeidet i kamp. Slik jeg ser på det kommer dette nye systemet til å ta noe av fokuset vekk fra å bruke mange forskjellige skills taktisk, og isteden gjøre utførelsen av noen få skills viktig i f.eks en PvP kamp.

 

Skal sies at jeg også gleder meg til AoC, blir kjempemorro å prøve, og om det blir bra så blir det genialt bra. Jeg liker bare å krangle litt med o(O)phus som har AoC som sin hellige gral :D

Lenke til kommentar
Blir så gammelt det argumentet med at i andre spill er det autoattack som er hovedfokus, og dette skal revolusjonere alt. Jeg har til gode å spille en klasse i et MMORPG spill som jeg kan sitte og se på mens karakteren gjør arbeidet i kamp. Slik jeg ser på det kommer dette nye systemet til å ta noe av fokuset vekk fra å bruke mange forskjellige skills taktisk, og isteden gjøre utførelsen av noen få skills viktig i f.eks en PvP kamp.

 

Skal sies at jeg også gleder meg til AoC, blir kjempemorro å prøve, og om det blir bra så blir det genialt bra. Jeg liker bare å krangle litt med o(O)phus som har AoC som sin hellige gral :D

Er vell heller slik at jeg vet mer om spillet enn deg, som også er grunnen til at jeg kommer og "retter" på det du sier som ikke helt faller på plass, som jo stort sett skjer hele tiden.

Retter ikke du opp folk som sier at WAR = WoW 1.5 når dette selfølgelig ikke er tilfellet?

 

Hvordan AoC's combat system tar fokuset bort fra skills er jo et godt eksempel på at du er heller tilbakestående når det gjelder kunnskap om spillet. . :)

 

 

Auto-attack er vell bare en kort betegnelse som alle skjønner.

 

"Gode" gamle slosse-systemet der man alltids venter på cooldowns, som resulterer i at man spammer en knapp for å få den "ut" så kjapt som mulig når cooldown'en er ferdig, eller når man får nok mana/rage/energy (for å bruke WoW som et eksempel). Noe som for meg er heller lite givendes.

Lenke til kommentar

Jeg mener at det tar fokus bort fra å bruke mange forskjellige skills taktisk, siden det tar mye lengre tid å utføre hver skill. Dette er ikke feil, og du kan ikke vri det til din favør.

 

Sier du at det er uendelig ressurser til å utføre skills i AoC? I såfall høres det veldig snålt ut å ikke ha noe slags mana system i spillet.

 

Når du "retter" opp i det jeg sier så er det alltid bombastisk og triumferende, for du har rett og jeg har feil, og du har tydeligvis et perfekt bilde av hvordan spillopplevelsen blir. Det blir derfor ikke noe rom for diskusjon.

 

Jeg forsvarer ikke WAR, jeg har ikke spilt det og jeg aner ikke hvordan det blir. Når noen slenger en kommentar om at det er helt likt WoW sier jeg såklart at det ikke er tilfelle, men jeg kommer ikke som en fanboy og sier at andre sine meninger er feil, slik du gjør.

Lenke til kommentar
Jeg mener at det tar fokus bort fra å bruke mange forskjellige skills taktisk, siden det tar mye lengre tid å utføre hver skill. Dette er ikke feil, og du kan ikke vri det til din favør.

Igjen et prima eksempel på at du vet heller lite om spillet.

 

Du er klar over at en effekt av en combo kan "trigges" allerede i startfasen av comboen?

Selvsakt ikke hele, men en del av den.

 

Eksempel:

 

En "knockback" combo kan være som følger:

4-Q-3

der 4 (som er hotkeyen til comboen) starter comboen med en liten del av knockback effecten, kanskje et slag som får motstanderen til å gå en meter backover, Q kan være en "followup" slag mens 3 da blir den siste avgjørende effekten der motstanderen flyr gjennom lufta.

 

Så istedet for å trykke på èn knapp, så gjør man effekten gjennom flere slag som jo vil gjøre slik at du føler deg mer aktiv i spillet.

 

For min del så virker det da mye mer taktisk å få til ting her i dette systemet enn i et system der man kun trykker på 1 knapp for så vente på en cooldown, imens ser man jo karakteren sin slå 2-3 slag automatisk for så trykke på knapp 2.

 

 

Mulig jeg missforstå det du prøvde å si, men da får du heller forklare og gi meg et lite eksempel på hva du mener, så skal jeg gi deg ett bedre svar.

 

Ikke glem at en del av taktikken i AoC vil også være å slå på steder der motstanderen har valgt å ikke beskytte så mye som andre steder. En taktikk man vil forandre på kontinuerlig gjennom en kamp siden man kan velge hvilken side man kan bruke sine defensive attributter til enhver tid.

 

 

Sier du at det er uendelig ressurser til å utføre skills i AoC? I såfall høres det veldig snålt ut å ikke ha noe slags mana system i spillet.

Enda et godt tegn på at du vet nada om spillet.

 

Spillet har Mana og Stamina som "ressurser".

 

Men i motsetning til ALLE andre MMOs, så vil det være upraktisk å sitte å spamme en knapp for å vente på en cooldown ettersom man selv styrer hvert enkelt slag.

 

Trykker man da bastant på en skill om og om gien som ikke er klar enda så bruker man jo tid på å gjøre ingenting, i motsetning til WoW f.eks der man har karakteren som slår automatisk mens man venter på en skill til å bli ledig.

 

Godt eksempel er jo Roguen i WoW. Hvem kjenner ikke igjen 1-1-1-1-1-1-1-1-1-1-1-1-1 spamminga både i PvP og PvE der man spammer SS eller BS bare for å fyre av denne skillen så fort man får energy nok.

 

 

Når du "retter" opp i det jeg sier så er det alltid bombastisk og triumferende, for du har rett og jeg har feil, og du har tydeligvis et perfekt bilde av hvordan spillopplevelsen blir. Det blir derfor ikke noe rom for diskusjon.

Så du vet hvordan spillopplevelsen blir? Siden du sammenligner combat systemet med Dance Dance Revolution?

 

Det var jo denne påstanden jeg "rettet" opp ettersom det vil være så langt fra sannheten som det er mulig.

 

Og nei, jeg vet ikke hvordan spillopplevelsen blir, uansett, hadde jeg gjort det så kunne jeg heller ikke ha skrevet om det her på forumet ettersom det ville vært mot Funcoms NDA.

 

Jeg forsvarer ikke WAR, jeg har ikke spilt det og jeg aner ikke hvordan det blir. Når noen slenger en kommentar om at det er helt likt WoW sier jeg såklart at det ikke er tilfelle, men jeg kommer ikke som en fanboy og sier at andre sine meninger er feil, slik du gjør.

 

"Jeg forsvarer ikke WAR"

etterfulgt av

"Når noen slenger en kommentar om at det er helt likt WoW sier jeg såklart at det ikke er tilfelle"

Motsier vell ikke seg selv noe?

 

 

Når din mening er at combat systemet i AoC er som DDR spillet så sier jeg at din mening/tolkning av systemet er feil.

Hvis du leser endel om spillet og fortsatt har denne "visualiseringen", så har du tydlighvis missforstått noe.

Men som bevist, du vet heller lite om spillet som også kan være grunnen til din feiltolkning av combat systemet og det er helt greit. Bare si at du ikke vet nok om spillet istedet for å lage troll posts om det.

 

Uansett, hvorfor har du rett til å si til meg at jeg ikke kan rette på ditt syn av AoC når du kan rette på andres syn av WAR? Du sa nettopp at du vil si ifra hvis noen sier at WAR = WoW 1.5.

Vil ikke det være det samme som jeg gjør nå med din tolking av en del av AoC?

 

Du sier at WAR ikke er WoW 1.5 og at de som sier det ikke vet nok om WAR. Det samme sier jeg til deg og din tolkning av combat systemet til AoC.

Lenke til kommentar

Du må da forstå at jeg ikke mente at AoC = DDR. :p Det virker nemlig ikke sånn. Jeg bare dro likhetstrekk mellom inputsystemet for komboene og generelle rytmespill.

 

Jeg har aldri påstått at jeg kan alt om AoC, jeg har bare dannet inntrykk av ting jeg har sett, lest og hørt. Det generelle inntrykket mitt av spillet fra videoer kommer ikke til å forandres før jeg har fått testet det selv, opplevelsen av å spille et spill kan være helt annerledes enn bildet man danner seg av å lese om det.

 

Forskjellen mellom dine og mine poster er at jeg poster mine meninger, og du angriper de og sier at de er feil.

 

Neste gang jeg ser en tråd med AoC i navnet skal jeg passe på å ikke poste noe med så mye som et snev av skeptisisme til produktet, dette fører til at jeg tar "feil" og må "rettes" på i en post på en A4 side.

Lenke til kommentar

Det å rette på andres meninger har lenge vært en trend på dette forumet, istedenfor å ta en persons mening for det det er - vedkommendes egen personlige mening - så skal man på en måte argumentere for at den er feil fordi man har en annen mening selv. Spesielt ille blir det hvis din mening ikke er utelukkende positiv.

Endret av Bloody Mess
Lenke til kommentar
Du må da forstå at jeg ikke mente at AoC = DDR. :p Det virker nemlig ikke sånn. Jeg bare dro likhetstrekk mellom inputsystemet for komboene og generelle rytmespill.

Ja akkurat, og jeg forklarte deg hvorfor det ikke vil være "rytmespill", ettersom man ikke vil måtte spamme disse knappene så fort man kan for å få dem unda. Man kan slå et slag, vente så pga fienden har trukket seg unda f.eks, for deretter å avfyre de to siste slagene når han er innenfor rekkevidde. På den måten så har man ingen "rytme" man trenger følge, men man styrer dette selv.

 

Jeg skrev jo også at du skulle si ifra hvis jeg hadde missforstått.

 

Jeg har aldri påstått at jeg kan alt om AoC, jeg har bare dannet inntrykk av ting jeg har sett, lest og hørt. Det generelle inntrykket mitt av spillet fra videoer kommer ikke til å forandres før jeg har fått testet det selv, opplevelsen av å spille et spill kan være helt annerledes enn bildet man danner seg av å lese om det.

Nettopp. Når du da har dannet deg et bilde på feil grunnlag så kan det da ikke gjøre noe at jeg som da vet endel mer om spillet "retter" deg på missforståelser du har trukket gjennom kun det å se og ikke lese om spillet og dets systemer? Jeg blir mer en overlykkelig om jeg får lære mer om f.eks WAR gjennom disse fora ved å diskutere om dette, noe som jo er litt av poenget.

 

Eneste forskjellen er at jeg ikke helt setter WAR i bås igjennom kun det å ha sett videoer som det du har gjort med AoC. Det eneste jeg vet er at de vil bruke et lignendes sloss system som man har sett så mange ganger før, at jeg da dermed er mer tiltrukket av AoC pga Funcom's forsøk med å revolusjonere sjangeren istedet for å ta den sikre ruten (som sikkert vil gjøre at WAR får fler "members" enn AoC) å ta kjente systemer for å kun gjøre det bedre.

 

Forskjellen mellom dine og mine poster er at jeg poster mine meninger, og du angriper de og sier at de er feil.

Helt greit at du har laget ditt syn om spillet, men som et medlem av disse fora så må du da forvente og VITE at skarpe meninger blir tatt opp og forsøkt diskutert.

 

Det at combat systemet til AoC = DDR syns jeg er en av dem når det på langt nær er slik det er.

Som sakt, det blir som å påstå at WAR = WoW 1.5.

 

Neste gang jeg ser en tråd med AoC i navnet skal jeg passe på å ikke poste noe med så mye som et snev av skeptisisme til produktet, dette fører til at jeg tar "feil" og må "rettes" på i en post på en A4 side.

Det er jo helt i orden at du poster negative ting, men ihvertfall ta ting på rett grunnlag.

 

Jeg har jo mine meninger om ting som kan og burde forbedres hos Age of Conan jeg også, og jeg er en aktiv poster på AoC forumene hvor jeg tar dette opp. Men mine meninger er hvertfall satt på plass med en hviss kunnskap om spillet, og ikke et førsteinntrykk.

 

Ikke døm boka ved å se på omslaget. Hvertfall les sammendraget på baksiden før en hopper på konklusjoner, for dømmer man boka sånn utenvidere så er det jo klart at folk som har lest boka vil komme med sine "mot argumenter" og visjoner av boka som hvertfall burde høres og bli tatt imot mer enn personen som kun har brukt sitt førsteinntrykk av den ved å kikke på grafikken på omslaget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...