Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvor mye sæd for å bli gravid?


Gjest felixersvart

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_anonym_*

Hei...!

 

Jeg er en jente på 15år som har hatt ubeskyttet sex et par ganger nå. Vi trakk den ut i god tid før utløsning og han er temmelig sikker på å ikke ha fått noe under akten. Asså, det er snakk om at vi drev på i 2-3 minutter. Holdt på i 7min den ene gangen da tror jeg :p

 

Men jeg har hørt at man aldri kan være sikker. Må det en viss mengde sæd til for å bli gravid? Hvis sæden feks havner litt bak i vagina, kommer den seg fram til livmoren?

 

Takker for svar :):D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Én sædcelle som klarer seg helt fram, er alt som trengs. Å tenke noe annet er selvbedrag.

 

'Han er temmelig sikker på å ikke ha fått noe under akten'? Ikke hopp over naturfagtimene, vær så snill. Det kommer sæd lenge før selve utløsningen, i form av et 'mannlig glidemiddel' som da inneholder noe sæd.

 

 

Finn en eller annen form for prevensjon, ikke ødelegg de unge livene deres pga. naivitet og uvitenhet. Er nødt til å være litt krass mot deg her. Ta deg også en tur til legen om du er usikker på om du kan ha blitt gravid. Som sagt, at han er temmelig sikker som han sier, betyr ingenting.

 

 

Det er for øvrig ikke slik at man garantert blir gravid når det kommer sæd inn i vagina, her er det for mange faktorer som spiller inn til at man kan uttale seg så bastant. Men å gå utifra det, og derfor passe seg for det, er slettes ingen dum ide.

Endret av Haraldson
Lenke til kommentar

Det første som slo meg, ligger du med stopperklokke i senga eller?

 

Jo, det jeg skulle si... Når du får orgasme så øker sjangsen for at du blir gravid drastisk. Så, hvis du fikk orgasme i løpet av akten, og selv om dere hoppet av i svingene, så er det faktisk ikke så veldig mye til for at du skal bli gravid. Dere er jo begge unge og ikke langt i fra toppen når det gjelder fruktbarhet.

 

Ingenting slår skikkelig prevansjon, så slipper folk å beskymre seg hele tiden. Livet skal leves!

Lenke til kommentar

Man kan bli like gravid om jenta får orgasme eller ikke, er bare mer slim som kommer som gjør det enklere for sædceller å svømme. Men som nevnt over her, det kommer sæd selv uten at han får orgasme, i den form for den blanke væska som kommer ut når mannen er opphisset. Og det er svært få men som kan kontrollere det, noen ganger får dem det, andre ganger ikke! Så bruk heller kondom eller begynn på annen type prevasjon

Lenke til kommentar

Vi minner om reglene for gjesteposting. En eller flere poster har blitt slettet som følge av brudd på disse reglene. Husk at posting med gjestekonto er for innlegg av alvorlig og/eller sensitiv art. Vi oppfordrer alle til å respektere reglene, slik at vi kan beholde dette tilbudet for de som måtte trenge det. Grove misbruk vil medføre ip-sjekk.

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres, da det er off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar
Man kan bli like gravid om jenta får orgasme eller ikke, er bare mer slim som kommer som gjør det enklere for sædceller å svømme. Men som nevnt over her, det kommer sæd selv uten at han får orgasme, i den form for den blanke væska som kommer ut når mannen er opphisset. Og det er svært få men som kan kontrollere det, noen ganger får dem det, andre ganger ikke! Så bruk heller kondom eller begynn på annen type prevasjon

 

Får håpe at ingen misforstod meg. Jeg mente bare å formidle at sjangsen for at sædcellene skal befrukte egget øker hvis jenta får orgasme. Så, hvis noen f.eks sliter med å bli gravid, så kan det hjelpe, og hvis du ikke har lyst til å bli gravid, så drar det motsatt vei.

 

Mener det er snakk om 60 til 100% økning, men det er mulig jeg husker feil. Har ikke kilden i hende.

Lenke til kommentar
Får håpe at ingen misforstod meg. Jeg mente bare å formidle at sjangsen for at sædcellene skal befrukte egget øker hvis jenta får orgasme. Så, hvis noen f.eks sliter med å bli gravid, så kan det hjelpe, og hvis du ikke har lyst til å bli gravid, så drar det motsatt vei.

 

Mener det er snakk om 60 til 100% økning, men det er mulig jeg husker feil. Har ikke kilden i hende.

 

Mente ikke å nedverge det du sa heller :)

Bare når personen er så "uvitende" som TS må jeg poengtere at ho ikke kan gjøre at ho ikke får orgasme, og da blir ho ikke gravid. Teskje teskje :p

Lenke til kommentar
Det første som slo meg, ligger du med stopperklokke i senga eller?

Jenter kan ha en annen oppfatning av tid en gutter, bare så det er sagt. Uansett, det var et anslag.

 

Og trådstarter, det er ikke veldig sannsynlig at du blir gravid på denne måten, men husk at unge jenter er fruktbare, og at det skal "lite" til om man er maks uheldig. Kryss fingrene for at det har gått bra denne gangen, men husk å bruke prevensjon neste gang. Kommer ikke mensen, ta en test, og snakk med en lege med en gang dersom det skulle ha gått galt. Når i syklusen du hadde sex spiller også inn. Var det omtrent midt i (2 uker etter første menstuasjonsdag ved siste mens) øker sjansene.

 

MEN de fleste jenter har gått på en "smell" som du har uten at det har gått galt. Høyst sannsynlig er du ikke gravid. Men du har kanskje godt av å leve litt med skrekken ;)

 

Og angående jenteorgasme, det finnes faktisk ingen sikre bevis på at en jentes orgasme hjelper befruktningen, bare så det er sagt.

Lenke til kommentar
Og angående jenteorgasme, det finnes faktisk ingen sikre bevis på at en jentes orgasme hjelper befruktningen, bare så det er sagt.

 

Muskelsammentrekkningene ved orgasmen gjør slik at ikke like mye sæd renner ut igjen, som hvis hun ikke får orgasme. Slik har jeg oppfattet det, men bare skyt meg, jeg har ingen andre kilder.

 

Jeg har også hørt rykter om at orgasme kan utløse prematur eggløsning, men nå er jo ikke jeg jente.

 

Det er veldig merkelig hvor dårlig seksualundervisningen er i norse skoler. Ikke bare kunnskapen som blir lært bort, men holdningene og den voldsomme tabuen. Jeg skjønner ærligtalt ikke hvorfor lærere i 20 til 50-årsaldere en flaue over å snakke om sex foran en gjeng med unger.

 

Den beste undervisningen vi har hatt har vært komfirmasjonsundervisningen. Kult med folk som tørr å snakke åpent om sex!

Lenke til kommentar
Og angående jenteorgasme, det finnes faktisk ingen sikre bevis på at en jentes orgasme hjelper befruktningen, bare så det er sagt.

 

Muskelsammentrekkningene ved orgasmen gjør slik at ikke like mye sæd renner ut igjen, som hvis hun ikke får orgasme. Slik har jeg oppfattet det, men bare skyt meg, jeg har ingen andre kilder.

Da må i så fall jenta få orgasme en stund etter gutten. Når han får orgasme, "sikter" åpningen i penis mot livmormunnen, som har en liten åpning på størrelse med et knappenålshode. Sæden blir altså skutt mot åpningen i håp om å treffe mål. Livmormunnen fører inn til livmoren, og spermien må kjempe seg opp denne åpningen. Såvidt jeg har forstått er det eventuelle sammentrekninger i selve livmoren som evetuelt holder på spermien, slik du forklarer det, og spermien bruker noen timer på å bevege seg så langt inn.

 

Mer viktig er nok timingen av samleiet. Egget bruker noen dager på å bevege seg ned egglederne og ned i livmoren. Befrukting kan skje i egglederen, eller i livmoren, om jeg ikke husker feil. Blir egget ansett som ikke befruktet eller feilbefruktet, og støtes ut sammen med oppbygget hinne/ påbegynnende morkake i livmoren (=menstuasjon). Har man hatt sex like rundt menstruasjonen er det derfor mindre sjanser for å bli gravid.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...