Gå til innhold

Mass Effect - Nye herligheter


Gorthaur

Anbefalte innlegg

Bestilte Mass Effect i August fra Absoluttspill, lå i postkassen i går (sendte det på Onsdag 21 og jeg hadde det Torsdag 22, god service).

 

Ble litt overasket når jeg fant en pakke på bordet da jeg kom hjem fra jobb, og enda mer overasket når jeg fant ut hvilket spill det var (og glad).

 

Jeg må bare si at Mass Effect er av kaliberet årets beste spill, og jeg er temmelig slitt mellom Galaxy og Mass Effect nå. Tipper det blir noen timer med det før jeg legger meg i kveld, og noen timer i morgen når jeg står opp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har spilt i ca 3 timer, og det var en helt genial begynnelse. Akkurat fått tak i...

Hehe, genialt. Har spilt i 5 timer og ikke kommet til det stadiet enda. Planen var ikke gjøre så mye side missions, men det var ikke så lett. Vannvittig engasjerende!

 

Lakus: jeg tok vanguard. :) Tar nok soldier når jeg skal spille gjennom for andre gang.

Lenke til kommentar

Spillt i ca 4 timer nå. Mass Effect er UTEN tvil det absolutt beste spillet jeg har spillt siden Baldur's Gate 2. Jeg har jo bare kommet meg til the Citadel, og utforsker der enda. Helt fantastisk stemning!

 

Tips: Gå inn og skru av Film Grain effekten i graphics options. Spillet ser uendelig mye bedre og skarpere ut.

Endret av Thraze
Lenke til kommentar

Spiller som Vanguard nå etter mye frem og tilbake. Blir nok sikkert en runde for vær klasse tenker jeg :p

 

Mass Effect er uten tvil årets beste RPG spill, og jeg er i sterk indre tvil om jeg skal velge Mario eller Shepard til kanditat for årets spill. Begge er jo knallbrae titler.

 

Og da har jeg ikke engang prøvd Call of Duty 4, ei heller tatt Metroid Prime 3 med i kalkulasjonen.

 

Oh boy før en spillhøst...

Lenke til kommentar

Helt fantastisk bra stemning i Mass Effect, dette tar virkelig de cinematiske elementene i spill til et helt nytt nivå. Musikken er perfekt, det var som å tre rett inn i skoene til Decard fra Blade Runner. De forskjellige alien rasene blir presentert på en måte som får hver enkelt til å skille seg ut. Favoritten min til nå er Elcor rasen som snakker så monotont at de må si hvilken følelse de ønsker å uttrykke før de begynner på setningen :)

Lenke til kommentar

Spilt Mass Effect en 20-30 min jeg, nå kommer jeg ikke lenger.

Er så utrolig dårlig på slike type spill..

 

Skal hacke en dør eller noe sånt.. kommer opp en skjerm med AB/XY, så lyser en av de og jeg trykker på den, men får noe failed også har jeg ikke mere sånn 'greier' som trengs for å prøve på nytt.. så da står jeg der å ser lekker ut i HD..

:help?:

Lenke til kommentar
Spilt Mass Effect en 20-30 min jeg, nå kommer jeg ikke lenger.

Er så utrolig dårlig på slike type spill..

 

Skal hacke en dør eller noe sånt.. kommer opp en skjerm med AB/XY, så lyser en av de og jeg trykker på den, men får noe failed også har jeg ikke mere sånn 'greier' som trengs for å prøve på nytt.. så da står jeg der å ser lekker ut i HD..

:help?:

 

 

du må ødelegge noen av våpene dine for å få sånne "greier" inne på "equipments"

 

Forøvrig et kongespill. Det er liksom vanskelig å rive seg vekk. Lurer på når jeg får sove inatt:-D

Lenke til kommentar

Spørsmål: landet nettopp på en øde planet, og gjorde et sideoppdrag. Nå står det på den codecen at det sister jeg trenger om å gjøre er å "the only thing left to do is to go back to the Normandy and file the report". Er på Normandy-skipet men hva gjør jeg med rapporten?

Endret av StaBBer
Lenke til kommentar

får man ikke kjøpt granater?

 

Edit: Leita litt rundt på det offisiele mass effect forumet og fant dette svaret fra en moderator.

 

Grenades are extremely rare in Mass Effect. They can't be bought, only 'looted' from people you killed and/or on VERY rare occassion found in crates.

 

Basically, don't use 'em unless you HAVE to because it could be quite some time before you find another one.

 

A little hint -- use them in conjunction with some environmental explosion. There are lots of little canisters and what not spread around that make some pretty big booms (some make some REALLY big booms). Grenades not only make it easier to explode the canisters (sometimes in the mist of a firefight they can be hard to hit because of why they or you are) but they greatly increase their effect. So instead of only damaging someone you will very likely kill them outright.

 

Sikkert flere som lurte :thumbup:

Endret av lando calrissian
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...