Gå til innhold

Gears Of Wars: Har overgangen fra Xbox til Pc gått bra?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Fleire som har mista save games? Har spelt det i 2-3 timar, men no er vist alle saves/checkpoints vekke.

Les meir her:

All my saves and checkpoints gone!

Dette skjedde meg på Xboxen. Ikke alt ble borte men alle save fra Chapter 4 var bare borte.. Tipper det er en bug i spillet.. Skjedde mens jeg spilte coop. Han jeg spilte med hadde ikke kommet så langt som meg, mulig savene våres kræsja i hverandre her..

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Var litt skeptisk da jeg kjøpte og installerte det, hadde fått det med meg at en del som sliter med Gears of War til PC.

Heldigvis slapp jeg unna de fleste problemene. Har litt stutter her og der som mange andre også har, men det er veldig lite.

Har spilt det gjennom på Xbox 360 for lenge siden, men skal spille det igjen på PC.

For min del er PC best å spille shooter på, ingen tvil :)

Epic skal ha all æren til å lage et så fantastisk spill, spesielt co op delen. Det er så forbaska bra.

Endret av VistaGames
Skrevet

Noen som har fått til noe særlig i editoren? jeg syntes den var veldig avansert, men får den liksom ikke till... Dessuten klager den over at skjermkortet mitt bare har shader 2.0....

Skrevet

Jeg skal kjøpe dette en av dagene, har spilt det masse på Xbox360 og gleder meg til å prøve den utvidete campaign-delen. Gleder meg over at også PC-gamerne nå får muligheten til å spille dette fantastiske skytespillet.

Et spørsmål: Er PC-gamere stort sett hyggelige på MP-spill? På Xbox360 er det nemlig utrolig mange drittsekker som ødelegger for opplevelsen når man spiller Versus. Håper jeg slipper det (eller i det minste at det er lenger mellom drittsekkene) på PC-multiplayer.

Dog, ettersom jeg er en såkalt Achievementh*re på Xbox360, kommer jeg til å spille mest player matcher for å få achievementene på dette spillet, og da slipper man heldigvis alle tullingene.

Kommentar til hvorvidt det forkortes GoW eller GeoW:

Det er et spill på XBL Live Arcade som heter Geometry Wars, det forkortes ofte GeoW. Ettersom God of War er et ikke-spill i min bok er det Gears som er GoW :) Eller, som jeg skrev, bare Gears. Men GoW kan vel brukes om det spillet man selv forbinder det med, og man skjønner vel hvilket spill det dreier seg om utifra hva annet som står i teksten?

Skrevet (endret)
Et spørsmål: Er PC-gamere stort sett hyggelige på MP-spill? På Xbox360 er det nemlig utrolig mange drittsekker som ødelegger for opplevelsen når man spiller Versus. Håper jeg slipper det (eller i det minste at det er lenger mellom drittsekkene) på PC-multiplayer.

Jeg har inntrykk av at på så og si alle nettspill jeg har spilt på PC-en er folk hyggelige eller i det minste ikke gjør noe for å ødelegge for andre. Det kan jo være tilfeldig, men det kan vel godt hende at pc spillere gjennomsnittlig er litt modnere.. Unntatt noen cs kidz da ;)

Endret av Crossfire
Skrevet (endret)

Jeg har inntrykk av at på så og si alle nettspill jeg har spilt på PC-en er folk hyggelige eller i det minste ikke gjør noe for å ødelegge for andre. Det kan jo være tilfeldig, men det kan vel godt hende at pc spillere gjennomsnittlig er litt modnere.. Unntatt noen cs kidz da ;)

De jeg har møtt i Gears of War på PC har vært skikkelige folk. Virker som det er et ganske voksent miljø i Gears of War, kanskje ikke så rart når spillet har 18 års grense.

Endret av VistaGames
Skrevet

Har spilt litt multiplayer nå, og jeg liker det bedre og bedre. Jeg nevnte at styringen var litt "buggy" men det er nok heller at jeg ikke er vandt til 3. person. Jeg tror nok at dette blir et spill jeg kommer til å bruke en del timer på :)

Skrevet (endret)
Helt siden de første konverteringene av skytespill som «Doom» og «Quake» dukket opp, har pc- og konsollfolket kranglet så busta fyker om hvilken kontrollmetode som er best.

«Gears of War» er enda et bevis på at førstnevnte gruppering har rett, når det kommer til skytespill gruser mus og tastur en håndkontroll.

http://www.nettavisen.no/spillmagasinet/article1435015.ece

Intenst og underholdende

Ikke at det er noe feil med kontrollen i Xbox 360-utgaven, men den ekstra presisjonen du får på PC gjør deg mer treffsikker og en ellers fabelaktig spillopplevelse et par hakk bedre.

Kunne ikke vært mere enig. Selv om jeg likte Gears of War til Xbox 360, ble jeg forelsket på nytt med PC versjonen.

Endret av VistaGames
Skrevet (endret)

Har overgangen gått bra? Njaei.

Herlig spill, fikk dessverre ikke testet det ordentlig på Xbox, så deilig og endelig få prøve hva "hypen" dreide seg om. Må si meg litt skuffet, en knallgodt skytespill, men fra alt jeg har hørt, forventet jeg noe virkelig episk.

Syns godt de kunne jobbet mye mer på PC-utgaven, her er hva jeg syns er feil:

- Upresise kontroller, særlig tastatur - ofte jeg ruller både forover, bakover og sidelengs når jeg egentlig bare skulle rett fram.

- Idiotiske plasseringer av checkpoints. Greit at det skal være litt vanskelig, men jeg trenger ikke å se samme cutscene/høre samme dialog 1001 ganger om og om igjen, bare fordi jeg sliter med å komme meg videre. Det er straff nok å dø.

- Snodig hakking til tider, spillet stopper opp til tider, alt fra 0,1 sek > 2-3 sekund. Heldigvis skjer dette ikke alt for ofte. Men når spillet først flyer, så flyter det aldeles nydelig.

- Litt dårlig kontrast i forhold til dag/natt. Senket lysnivået veldig fordi jeg syns dagen var alt for lys, men så til gjengjeld ingenting på de mørkeste nivåene.

Endret av Stikko
Skrevet (endret)
- Upresise kontroller, særlig tastatur - ofte jeg ruller både forover, bakover og sidelengs når jeg egentlig bare skulle rett fram.

Dobbeltrykking på en av gå tastene gjør forskjellige funksjoner. Du kan skru de av i opitons. Selv har jeg de på, greit å ha i kampens hete. Har ikke problemer med at jeg ruller ufrivillig.

- Idiotiske plasseringer av checkpoints. Greit at det skal være litt vanskelig, men jeg trenger ikke å se samme cutscene/høre samme dialog 1001 ganger om og om igjen, bare fordi jeg sliter med å komme meg videre. Det er straff nok å dø.

Enig i det, skulle vært en knapp å trykke på for å hoppe over cutscene. Jeg har ikke funnet den værtfall. Men synes cutscene i Gears of War er så bra at det gjør ikke noe at jeg ser de flere ganger.

- Snodig hakking til tider, spillet stopper opp til tider, alt fra 0,1 sek > 2-3 sekund. Heldigvis skjer dette ikke alt for ofte. Men når spillet først flyer, så flyter det aldeles nydelig.

Kalles stuttering. De fleste har det, uavhengig åssen PC en kjører Gears of War på. Virker som det er streaming problemer til GPU. Laste inn nye textures, fjerne de gamle osv. Er rimelig sikker på at Epic jobber med dette og ordner det med en patch.

- Litt dårlig kontrast i forhold til dag/natt. Senket lysnivået veldig fordi jeg syns dagen var alt for lys, men så til gjengjeld ingenting på de mørkeste nivåene.

Du kan forandre post processing i opitons. Selv kjører jeg "vivid", men det finnes flere alternativer.

Endret av VistaGames
Skrevet

Finfin respons VistaGames, skal prøve forslaget ditt om å forandre post processing. Er klar over at dobbeltrykk utløser samme funksjon som "space"-knappen, men syns toleransen (altså tiden fra trykk til trykk) er alt for lav.

Kom på et par ting til som irriterte meg litt,

- Squad-funksjonen fungerer heller dårlig, dessverre virker kompisene mine likegyldig til hvilke ordrer jeg gir. De følger uansett etter fiendene, og skyter når det passer dem.

- Det er en del såkalte "klipping" (clipping) -feil, ofte som resultat av de overivrige lagkompisene mine. De klarer ofte å slåss gjennom vegger, eventuelt følger de etter fienden gjennom usynlige vegger som hindrer meg i å følge etter. Etter fienden er død kommer de ruslende tilbake gjennom lufta som ingenting hadde skjedd :roll:

Her er et godt eksempel:

Spoiler! - Corpser-boss i minene.

Mens jeg jobbet meg framover mot bossen, ble kompisen min hengende etter. Dette resulterte i at han ble stående på samme plass, selv om bakken forsvant under han. Dette resulterte i at både han og fiendene ble stående på lavaen og drepe hverandre. Til slutt deiset kompisen min i bakken, og jeg måtte springe til unnsetning. Morsomt nok hadde jeg ingen problemer med å løpe på lavaen heller, helt til jeg skulle tilbake - da ble vi begge stående på lavaen, og hadde ingen vei å gå (bilde).

post-44194-1194863512_thumb.jpg

Skrevet

Har ikke hatt noen av de nevnte problemene der.

Eneste jeg kan merke er litt stuttering her og der, men ikke så mye at gameplayet blir ødelagt.

Skrevet

Det går faktisk an å hoppe over cutscenes... Jeg har ingen problemer med det.. bare trykker på en random knapp, gjerne space eller enter så hopper den rett til gameplay igjen..

Skrevet
Det går faktisk an å hoppe over cutscenes... Jeg har ingen problemer med det.. bare trykker på en random knapp, gjerne space eller enter så hopper den rett til gameplay igjen..

Cutscenes virker det som man kan hoppe over stort sett, men sekvensene da Marcus snakker i mikrofonen til command (f.eks. da man krysser elven og møter Kryll (flaggermushelvete) for første gang) må man følge med på hver eneste gang slik jeg har opplevd det.

Skrevet
huff, jeg hater flaggermushelvete!

Faktisk litt irriterende da Dom klarer å bli spist av de og du har store problemer å komme nærme nok uten å bli gibba selv ;)

Skrevet
huff, jeg hater flaggermushelvete!

Faktisk litt irriterende da Dom klarer å bli spist av de og du har store problemer å komme nærme nok uten å bli gibba selv ;)

akkurat det var ganske irriterende ja, på et tidspunkt hang han seg helt opp så jeg måtte loade forrige checkpoint.

Skrevet

Jeg kjøpte dette spillet i dag, og installerte det nettopp. Jeg fikk også denne meldingen om oppdatering av skjermkortet, men da jeg hadde lastet ned oppdateringen og skulle installere den fikk jeg melding om at skjermkortet mitt ikke er kompatibelt! Jeg skippet det hele og startet spillet. Ikke nevneverdig imponerende grafikk, men jeg går ut i fra at det er hardwaren min som er årsaken til dette.

Jeg har en laptop med Intel Centrino Duo prosessor og NVIDIA GeForce Go 7400. Er dette for svakt? Er det noen innstillinger jeg kan fikse på som vil gjøre det litt bedre?

OG, viktigst av alt, hvordan får jeg brukt Xbox-kontrolleren min? Fant ingen alternativer som lot meg konfigurere dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...