Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Trenger anlegg meg god lyd og litt trøkk til Primera


MagE

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har planer om kjøpe meg ett nytt anlegg i en Nissan Primera 98. Nå har den 4 orginale høytalere og en Sony spiller, dette er ikke akkuratt noe spesielt bra. Planen er og montere PC i bilen og koble til tapåskjerm i tillegg til at jeg trenger et noelunde bra anlegg. Har sett litt rundt om og fått tips om å bestille fra USA, der det koster omtrent 1/3 av norske priser av det jeg har sett. F.eks www.Indoaudio.com har svært gode priser og noen kjente merker.

 

Har sett litt og tenkt litt og vurderer å kjøpe:

Sub: Alpine sin SWR-1222D eller 2x Alpine sine SWR-1042D

Forsterker sub: må vite om jeg skal ha en eller 2 suber, trenger også tips om gode/anbefalte merker

Frontsett: Infinity Kappa Perfect 6.1 6.5" sies og være bra, men er usikker.

Forsterker: Trenger tips her også.

Høytalere bak: Er usikker på dette da mange sier dette blir dårlig, men lyden bak blir av og til helt jævli med frontsett og sub vet jeg.

Kondensator: En eller annen på 1Farad +,

 

Spiller "tekno/dunkemusikk", metall og en skjedlen gang litt pop. Men vil ikke ha en svær 18" som kunne vunnet de fleste dB-drag, vil ha noe som spiller fint. Kommer til å bruke PC til musikkavspillig.

 

Trenger tips!

 

PS: Pris er ikke så viktig sålenge det blir bra, men hadde likt å bestille fra utlandet om mulig, vil holde meg under 10 000 tror jeg.

Endret av MagE
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville heller kjøpt meg ett nytt batteri enn å kjøpe meg en kondensator.

 

Jeg ville sett nærmere på høytalere fra Morel, Hertz og Focal. Forsterkere fra UsAmps og Audison. Men om du er villig til å tenke outside the box, og skal bestille fra usa, finnes det noen merker som ikke selges her i norge som er spennende i følge de som følger med.

Lenke til kommentar

Dette hørtes ut som et artig prosjekt, går også og drømmer om "ta på skjerm" og pc! Hva slags ta på skjerm skal du bruke hvordan skal du løse dette med pc? Linker blir satt pris på :)

 

Jeg har ingen spesielle tips ang forsterkere o.l. men kan si at med dunk dunk musikk o.l. trenger man ikke tipp topp (i hvertfall frontsett o.l.) siden det er mye lyder hele tiden slik at man ikke like lett hører støy o.l. som man hadde gjort med f.eks. klassisk musikk

Lenke til kommentar
Dette hørtes ut som et artig prosjekt, går også og drømmer om "ta på skjerm" og pc! Hva slags ta på skjerm skal du bruke hvordan skal du løse dette med pc? Linker blir satt pris på :)

 

Jeg har ingen spesielle tips ang forsterkere o.l. men kan si at med dunk dunk musikk o.l. trenger man ikke tipp topp (i hvertfall frontsett o.l.) siden det er mye lyder hele tiden slik at man ikke like lett hører støy o.l. som man hadde gjort med f.eks. klassisk musikk

 

Jeg har ikke helt bestemt meg for noen spesielle skjermer enda, men vurderer og ha en "vipp opp" skjerm som passer i CD-spiller sloten. Har sett blandt annet på Indoaudio.com, men det var litt dyrt for de jeg hadde lyst på. PC-en blir nok bare en bærbar eller en grei stasjoner som jeg bygger ett kabinett til. Bruker enten en vekselretter eller en strømforsyning fra carputer.no el.

 

Trenger nok ikke ett såpass bra frontsett nei, men når det koster ca 1300kr med mva er det ikke noe serlig og lure på når prisen i norge er ca 3700.

 

Tusen takk for anbefalinger av merker, men er det noen her som har erfaring med bestilling fra utlandet? Kansje tips om andre nettsider. Hadde også satt stor pris på om noen kunne anbefalt noen spesifikke modeller, da jeg ikke har peiling på anlegg.

 

Tror ikke jeg vil bestille her i Norge når jeg kan få såpass mye mer for pengene i andre land.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...