Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen vil ikke starte


Anbefalte innlegg

Heisann, en god stund siden jeg sist var innom forumet her, men nå har tiden dessverre kommet for at jeg trenger litt hjelp. Når jeg skulle starte PC-en søndag morgen var den helt død. Jeg sjekka at alle kabler satt riktig og jeg cleara CMOS, men uten at det virket. Med strømkabelen tilkoblet lyser 5VSB ved minnebrikkene rødt som den skal. POST displayet viser konstant 0.0. - og når jeg trykker på startknappen skjer det ikke noe. Her er PCens spesifikasjoner:

 

Intel Core 2 Duo E6300 1.86GHz

ABIT AB9 PRO, P965

Corsair Value S. PC5300 DDR2 2048MB

HIS Radeon X1950PRO 256MB

650W PSU, ganske ny.

 

Setter pris på svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nøyaktig samme problem fikk jeg nå første oppstart etter helgens lan. Det skjedde forrige gang jeg flyttet på PC-en, på ByLAN i bergen også, og det eneste som skulle til var å skru den opp og fikle litt med ledninger, men er det noen som har en idé om hva det kan skyldes?

 

Skulle gjerne se at jeg ungikk samme problem i framtiden.

Lenke til kommentar
Ingenting. 0.0. står der så lenge strøm er koblet til maskina, kodene kommer først når maskina starter.

 

 

Har du et annet powersupply du kan teste?

Sist jeg ikke fikk startet min maskin var det poweret som hadde tryna. Da lyste det på hovedkortet, men ingenting mer skjedde. Riktig nok kom POST displayet lenger enn 0.0 :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...