Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Scooteren stopper ved gasspådrag, når forgasseren er tom. - Ble reparert, men trøbler igjen!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det må være en utrolig dårlig forhandler ihvertfall!

 

Er litt usikker på hva du skal gjøre ang det, juss er ikke akkurat min sterke sak

 

Du må gjerne fortelle meg hva din sterke side da er..

 

Det må være en utrolig dårlig forhandler ihvertfall!

 

Er litt usikker på hva du skal gjøre ang det, juss er ikke akkurat min sterke sak

Det kan du banne på!

 

Er bare en privatperson som har noen scootere inni garasjen sin..

 

Batteri koster 50lapp.

 

kan hende det er noen detaljer, oppførsel av deg som du har "glemt" å nevne også, man forteller gjerne fra den siden man ser best ut.

Endret av JD_Scrubs
Lenke til kommentar
Det må være en utrolig dårlig forhandler ihvertfall!

 

Er litt usikker på hva du skal gjøre ang det, juss er ikke akkurat min sterke sak

 

Du må gjerne fortelle meg hva din sterke side da er..

 

Det må være en utrolig dårlig forhandler ihvertfall!

 

Er litt usikker på hva du skal gjøre ang det, juss er ikke akkurat min sterke sak

Det kan du banne på!

 

Er bare en privatperson som har noen scootere inni garasjen sin..

 

Batteri koster 50lapp.

 

kan hende det er noen detaljer, oppførsel av deg som du har "glemt" å nevne også, man forteller gjerne fra den siden man ser best ut.

Hvor finner man batterier til en 50-lapp da?

 

http://www.moto-trade.no/butikken/index.ph...7686c4ef32f5e5e

 

Stod i 4 ah fra før av, kjøper da en på 5 ah siden det er snakk om noen få kroner forskjell mellom dem.

 

Er ikke stort til side jeg utelukker her nei, jeg er ærlig fra ende til annen.

 

Flere som sier at den forhandleren der er en kjeltring.

 

Litt OT nå..

Endret av Abn0rmal
Lenke til kommentar

Nå går scooteren faktisk lengre og lengre mellom hver gang den stopper, så jeg regner med at det er noe med forgasseren da.

 

Men; så oppstår et nytt fenomen, Når jeg gir gass med scooteren så kommer det en liten hvinelyd, som minner om to rustne metallrør som gnisser, hva i allverden er det som forårsaker denne lyden? Noen erfaringer?

 

Og en ting til; Når jeg stopper motoren på scooteren, så går det et sekund før den sier "POFF" ut av eksospotta, altså, stopper rett før kompresjon, dette har den aldri gjort før, noen som vet hvorfor i allverden dette skjer? :no:

 

Alle svar og tips mottas med stor takk!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei igjen!

 

Jeg hadde den på innkjøringsservice, og selgeren testet den, og da virker scooteren utrolig nok 100%

 

Så kjørte jeg den hjem igjen på halv - 3/4 gass, og da stoppet den flere ganger, samt at speedometeret viste 45-50 og i bilen til pappa viste den 30-35 (Denne er garantert korrekt), noe som betyr at scooteren ikke er som den skal..

 

Nå hentet han den i dag igjen, fordi problemene bare har fortsatt, jeg kan gi halv gass i flere minutter uten problemer, helt til jeg slipper gassen og lar den gå noen sekunder på tomgang, da dør den helt og vil ikke starte på en time, eller flere titalls kick.

 

Men så; jeg har kjørt med den med en annen person på kun èn gang, og da var det snakk om 500 meter + at det var i en nedoverbakke, og mopedene er jo laget for å kjøres - er de ikke?

 

 

Er et så teit grunnlag nok til å ikke ville yte service i det hele tatt ?!

 

Nå skulle han se på forgasseren over helgen..

Lenke til kommentar
Det skal da ikke ha noe å si på garantien om du har kjørt to på eller ikke

 

Men det hørtes ut som om det er noe galt med gassern din gitt, men hørtes ut som han skulle se på den?

Han skal se på den ja, men irriterer meg sykt at han skal gå rundt og dra på rykter på folk om hvordan jeg har kjørt, men jeg kan heldigvis ha god samvittighet, fordi jeg vet at jeg har kjørt forsiktig =)

 

 

Men så er det det med at batteriet røk også da..

 

Og det å bytte noe så enkelt som et lite bensinfilter har vell ikke noe å si?

Endret av Abn0rmal
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 11 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...