Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Dine erfaringer av Egen bil. På godt eller vondt.


Ulvestad

Anbefalte innlegg

Liker å lese alt av tester og div ang. bil. Men ingenting slår personlege erfaringer.

 

Min siste bil: Subary Legacy 2.2 GX 1991 mod. Sedan.

 

Kjøpte den i 2003 meir som eit impulskjøp. Skulle jo kjøpe bil, men hadde alt bestemt meg for ein Peugeot 405 stasjonsvogn. Heldigvis kom eg over denne i siste liten. angrer ikkje eit sekund.

 

Da eg kjøpte den hadde den allereide rulla 295000 km. jaja tenkte eg, skal da ikkje ha den lenge så det gjer ingenting at den straks bikker 300000 km.

 

Men aldri har eg hatt bil

som starter så lett som denne,

som bruker så lite bensin på langkjøring(0.73 pr\mil), 0.94 på blanda).

som ikkje treng utbedringer ved Eu kontroll. 2 stk no utan mangler.

++

 

Har no kjørt på den 70000 km og har kun skifta 2 drivknuter, 1 støtdemper, 2 hjullager og ei lyspære. That¨s it.

 

Har lest litt rundt og denne bilen med denne motoren lett går 400000+ km. Denne motoren er også skåna for havari om registerreima ryker, da der er god plass til ventiler og stempel ved eit evt. havari.

 

Einaste minuset med bilen er litt rust i 2 skjermer, men det er sikkert sjølvforskyldt av tidlegere eiger. Da gjenstår rust i kanalskøyter, men ka kan ein forvente av ein bil som har rulla så langt.

 

Edit: kjøpte den for 43000 ferdig på vei i 2003

 

 

post-32049-1192723081_thumb.jpg

Endret av Ulvestad
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en Hyundai Coupe 2.0 liter, 1999 modell kjørt 125 K..

 

Positive sider:

-Utrolig sprek bil, greier fint og holde følge med og dra fra langt sprekere biler, om man tør og tråkke på gassen da.

-Mye extrautstyr,

-Vanvittige gode seter, ordentlig skulder og sidestøtte, sitter som i en stressless.

-Motoren tåler mye grisekjøring.

-Rompa kommer lett med brekket.

-Meget gode vei egenskaper, sitter som ett frimerke i svingene.

-Lite styling utvalg, men det som er er shit tøft :p

-Fin og se på da.

-Liten cuoupe-perfekt til annlegg-bygging :p

-Karmløse dører.

 

Negative sider:

-Extremt liten baksete plass.

-Lav takhøyde for de som sitter bak.

-litt billigplast rundt omkring.

-Symaskin lyd i motor :D hehe

-Lang front,dermed vansklig og luke parkere med de første gangene, men er vanesak.

-forholdsvis dyrforsikring, om du er 18 år og 0 bonus, men står`n på`n far så er det 0 stress.

-Forhjulstrekk/feilhjulstrek :p

 

Har ikke hatt mye stress med coupen min, eneste som jeg har bytta er bremseklosser, men detta er forbruksvare da, og brekkvaiern, ellers uten feil og mangler, liten bulk, etter og ha blitt rygget på, men synts nesten ikke:P

 

kjøpte bilen for rundt 85 lapper, strøken som ett silkelaken når jeg kjøpte den, bortsett fra ett par riper på frontfanger, og liten sprekk bak skiltplaten :p

Endret av OZ-Racing
Lenke til kommentar

Får ta de bilene jeg bruker da:

 

Volkswagen Caddy 2008 1.9 TDi

a2e0602c17cda93b73d56392a59977bb.jpg

2seters varebil

1.9TDi 105hk

5-tr. manuellt gir

El.vinduer, -speil, AC, Sentr.lås., alarm, tilh.fest, takstativ, varmeseter.

 

Kjøreegenskaper:

Bra til varebil å være, noe stive fjører, må kjøre litt sagte over fartsdumper, ellers (!) smeller det noe jævlig foran.

Motoren er ganske frisk i motsetning til andre biler i sin klasse (feks yaris). Blir noe gyngete og ustabil i litt høye hastigheter.

 

Komfort:

Ikke så aller værst, noe korte sitteputer, setet går ikke å justere langt nok bak for meg. pga skillevegg. En del støy fra motor, vindsus i høy fart. Men ellers en oversiktlig og fin førerplass. Tar laaaang tid før det blir varmt i bilen når det er kaldt ute.

 

Minus:

Dørene til bagsjerommet vil ikke lukke seg igjen på onkli måte alltid, man må som regel ta i noe jævlig med fart for at døra skal lukke seg igjen. Noe høyt forbruk av diesel selvom jeg kjører pent og har med null last omtrent. Det er Webasto tileggsvarmer på bilen, men jeg aner ikke hvordan man skrur den på, eller om den virker. Står ingenting i brosjyren til bilen heller.

 

Citroën Xantia Activa 2.0Turbo 1996

CIMG0947.jpg

(det er den sølvgråe)

5-seters kombinertbil

2.0liters bensinturbomotor, 170hk

5tr. manuell girkasse

El.speil, el.vinduerX4, 14-veis el.just. forseter, sentr.lås, alarm, el. takvindu, sorthelskinn, varmesete, solskjerm, DEFA +++

 

Kjøreegenskaper:

Eksepsjonelt bra og unikt. Javel, de er hydrauliske men ikke så myke og svampete som andre citroener. Denne bilen (som det forøvrig kun er produsert 10.000 av!) er en ekstrautgave citroen kom med på 90-tallet. Den heter ACTIVA. Den har et ekstra hydraulisk system som gjør at bilen IKKE krenger. Dette finnes ikke i noen andre biler. Det å kjøre en bil som faktiskt ikke krenger er ganske unikt og kult. Bilen er noe lett bak og KAN slippe i svinger i høy hastighet pga det. Sitter sinnsykt godt på veien. Sprek motor tross at bilen veier 1.6tonn.

 

Komfort:

Ganske så bra. Fine sportsseter med elektronisk justerbar sidestøtte (inn og ut) noe jeg ikke har sett på så allverdens mange NYE biler heller bortsett fra Audi RS4 til 1.5mill kr :p Resten av setet kan også justeres i alle verdens retninger. Bra støyisolert fra hjul og motor. Har i den senere tid fjerna noe av motorisoleringa fordi jeg ville ha litt lyd, hehe. Ikke så allverdens myke dempere på Xantia Activa sammenlignet med Xantia. Men er uansett mye mykere enn en vanlig bil med sprotsfjærer. Det er en mellomting.

 

Minus:

Bruker en del bensin egentlig, girkassa kunne vært litt mer presis, kan til tider være noe dyr å vedlikeholde, mangler lengdejustering av ratt!

Endret av pc^2007
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...