Gå til innhold

Problemer med partition magic


Anbefalte innlegg

Hesann alle sammen, dette er mitt første innlegg her på forumet:)

 

Jeg hadde to partisjoner med data på begge som jeg ville slå sammen til en. Til dette brukte jeg partition magic 7.0. Det begynnte greit, men da maskinen rebootet ble den hengende og operasjonen gikk i vasken. Jeg fikk til slutt startet windows (xp, som ligger på en annen partisjon) og da fant jeg ikke den ene partisjonen (der alle de viktige filene mine ligger). Så startet jeg pm 7.0 og fikk en melding om at operasjonen hadde gått i vasken og at jeg skulle trykke ok for å gjøre om igjen handlingen. Når jeg trykker ok får jeg opp et vindu med "searching for ******" og så henger progamet med en gang.

 

Er det noen som har noen gode råd for hvordan jeg skal få frem filene igjen??????? Tror dere det er noen vits i å prøve system restore på xp'en?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du ordnet noen rescue disker? Hvis ja kan det sikkert hjelpe deg.

Trodde foresten at du måtte ha Partition magic 8 med winXP...

Jeg vil på ingen måte anbefale partitionmagic i winxp, jeg opplevde selv at pm resizet partisjonen min bare halvveis, slik at den nye C ble utvidet fra 8-20gb slik den skulle, mens resterende plass ikke ble oppdatert. Dette fungerte lekkert i ca 1 dag så var D borte,. hehe. Ontrack Easyrecovery Pro fikset forresten biffen slik at jeg fikk tilbake alle filene!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har ennå problemer med partisjonen min. Jeg har fått tak i easy recovery og den eneste muligheten jeg kan bruke er Raw Recovery. Denne hjelper meg med å dra frem visse filer men jeg syns ikke den fungerer helt smertefritt. Den bryr seg ikke om mapper men legger alle filer av samme type etterhverandre. Den henter frem filer jeg har slettet for lenge siden:). Navnene på filene blir av typen fil3544.mp3. Jeg har mange bilder tatt med digital kamera. Disse bildene skal være på ca 500k men når jeg henter de frem blir de bare på 5k.

 

Jeg skrev tidligere at Pm hang da den ville fikse problemet (searching for recovery markers....). Det så sånn ut, men jeg lot den stå slik i sirka 10 timer da plutselig var den ferdig:) Da så jeg lyst på tingenes tilstand, men selvsagt det ble ingen forandring. På pm ser jeg partisjonen som "Xenix BBT", noen som har noen anelse om hva jeg kan gjøre?????? Begynner å miste håpet :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...