Ghaundan Skrevet 16. oktober 2007 Skrevet 16. oktober 2007 (endret) Har aldri helt forstått hva som er så fantastisk med Half life serien, faktisk så hadde jeg såvidt spilt Half-life 1 i 98 intill jeg started med HL2 for en eller to uker sida. Har nå runnet HL 2 og begge episodene. Episode 2 var fantastisk, ett par ting jeg ikke liker med serien og det må være SMG'n og de headcrap tingene, spesielt de combine gjøkene som flipper opp granater rett før jeg skyter. SMG'n fordi den er helt udugelig, foruten granat kasteren. Treffer jo alt annet enn det jeg sikter på, med mindre jeg i hagle rekkevidde, og da har jeg jo hagla. Aldri helt forstått hvorfor combine skyter ut de greiene der, de angriper jo combine de og. Noen som kan forklare? Men, er HL1 pluss blueshift og opposing force verdt å kjøpe? Tenkte jeg skulle ta med de to andre, om de er noe da. For å få med meg det lille jeg kanskje mangler fra HL1. Tror ikke det er så alt for mye, forsøk som går galt og xen dyr og vorts + combine kommer inn etc etc. Men, er det ett bra/morsomt spill? Endret 16. oktober 2007 av Ghaundan
TCi Skrevet 16. oktober 2007 Skrevet 16. oktober 2007 Er nok mange som ikke liker SMG-en. Personlige bruker jeg stort sett gravity gun. Mye mer underholdende. Aldri helt forstått hvorfor combine skyter ut de greiene der, de angriper jo combine de og. Noen som kan forklare? Disse skal både tvinge folket inn til byene og ta livet av de som er igjen, i tillegg til rebellene. Headcrabs har bare en prioritet, finne en vert. Den er en parasitt, den bryr seg lite om hva den tar. Mutasjonen avhenger av hvilken vert den tar. Men, er HL1 pluss blueshift og opposing force verdt å kjøpe? Tenkte jeg skulle ta med de to andre, om de er noe da. For å få med meg det lille jeg kanskje mangler fra HL1. Tror ikke det er så alt for mye, forsøk som går galt og xen dyr og vorts + combine kommer inn etc etc. Men, er det ett bra/morsomt spill? Alle er meget gode spill. Blue Shift er noe kort og kan bli fullført på rundt 5 timer. Oposing Force er noe lengre. Begge bringer interessante blikk på hele katastrofen. Du bør runde HL først, ellers vil du ikke forstå så mye. HL i seg selv er et av tidenes beste FPS, så det er verdt å få med seg.
Ghaundan Skrevet 16. oktober 2007 Forfatter Skrevet 16. oktober 2007 Men, de angriper jo combine og? Kan de ikke bare rykke inn med soldater og slakte alt? Det virker da som de har nok soldater til det. Men men. Laster ned fra steam nå, half-life startet jo faktisk mens det kun var 15% ferdig nedlastet Så greit ut, grafikk messig. Ikke at det gjør meg stort, spiller fortsatt starcraft tross alt...
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 16. oktober 2007 Skrevet 16. oktober 2007 Combinene hadde stort sett ingen soldater i områdene hvor de brukte headhumpers da de hade full kontroll, men da ting gikk litt til helvete for dem mista de kontrollen og ble tvunget ut til de headcrabdominerte strøkene selv. De hadde nok bare tenkt litt kortsiktig eller noe sånt Når det gjelder det andre spørsmålet ditt: Half-Life er bra, sånn er det bare eneren, OP, BS, HL2, EP1 og EP2. Sikkert EP3 også når den kommer. Så egentlig anbefaler jeg at du spiller alle sammen, i rekkefølge. Gjerne like etter hverandre. Sett av en helg til Half-Life-maraton!
Hofer Skrevet 16. oktober 2007 Skrevet 16. oktober 2007 (endret) Jeg tror egentlig at greia med at de tok med headcrabs uansett om de angriper er at headcrabs hadde en ganske sentral rolle i HL1 (+expansions) Og i HL2 er det en utfordring nårr de drar fram granaten og springer mot deg og du har ikke mer aux power og står i et hjørne =) EDIT: Og jeg har spilt gjennom Blue Shift, Opposing Force og Decay og det var verd det De måler seg ikke 100% med HL1 men som TCi sier, du får med deg mer irundt katastrofen og historien i Black Mesa Endret 16. oktober 2007 av Hofern
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå