Gå til innhold

Returrett på bærbar


nkrystad

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte for godt under 30 dager siden en bærbar maskin fra PS Data (ikke nettbutikken), men da denne ikke levde opp til forventningene, tok jeg i dag en telefon til dem for å forklare situasjonen og be om retur og pengene tilbake. Dette ble ikke godtatt pga. tiden som var gått siden kjøpet.

 

Har man ikke en 30 dagers ubegrunnet returrett?

Endret av nkrystad
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har man ikke en 30 dagers ubegrunnet returrett?
Nei. Dette er kjøp i vanlig butikk. Her er det ingen paragrafer i forbrukerkjøpsloven som kan hjelpe deg. Enkelte butikker har noe de kaller åpent kjøp hvor du har mulighet til å angre kjøpet uten å angi begrunnelse.
Bare 14 dagers angrefrist som er lovpålagt ja
Gjelder ikke kjøp i vanlig "gammeldags" butikk.
Lenke til kommentar
Jeg kjøpte for godt under 30 dager siden en bærbar maskin fra PS Data (ikke nettbutikken), men da denne ikke levde opp til forventningene, tok jeg i dag en telefon til dem for å forklare situasjonen og be om retur og pengene tilbake. Dette ble ikke godtatt pga. tiden som var gått siden kjøpet.

 

Har man ikke en 30 dagers ubegrunnet returrett?

Ikke i nettbutikken ? Trodde de kun hadde nettbutikk jeg,med mulighet for å hente varene ?

Uansett,som sagt her,så har man 14 dagers angrefrist dersom kjøpt fra nettet,og ingen angrefrist dersom kjøpt "over disk".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...