Gå til innhold

Test: Bang & Olufsen Serenata


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor får telefonen 1,5 stjerne på kommunikasjon når den har både HSDPA, bluetooth 2.0 med A2DP og god epost-støtte??

 

EDIT: OG USB2

 

EDIT2: Det står til og med: "Men likevel har telefonen både super-3G og 3G, som gir høye surfehastigheter i mobilnettene. I tillegg er Bluetooth på plass, med støtte for trådløse musikkhodesett."

 

EDIT3: Enig med computerwelt

Endret av Gordon_Freeman
Lenke til kommentar

Computerwelt har rett, de lager bra produkter;

Beolab 5 (storebroren til Beolab 9 som computerwelt linket til) og ICE-power forsterkerne har fått mye skryt!

 

Ellers er jeg enig med OML; B&O er B&O, slik er det bare...

 

(Det er forresten ikke en mobiltelefon, men en musikkspiller, som tilfeldigvis har en telefon i seg ;) )

 

 

EDIT: Headsettet har jeg selv, og det er meget bra...

Endret av mhw357
Lenke til kommentar

Jeg tror konseptet går ut på at mobilen er særdeles eksklusiv. Og for å være så eksklusiv må den være veldig dyr. Og hvis bare mobilen er eksklusiv nok så spiller det liten rolle om den mangler funksjoner og er lite brukervennlig, den burde få bra omtale uansett.

 

Det må nok være konseptet Poe snakker om, og som amobil har misforstått.

Lenke til kommentar
Det stemmer vel ikke. TV-ene og hi-fi-produktene er som oftest meget gode.

Link 1

Link 2

B&O har ofte produkter som varer lenge, det er ihvertfall min erfaring med B&O, har flere TV'er og den eldste som er nesten 30år røk nettopp. Mens den nye JVC plasma tv'en har vært på reperasjon flere ganger på 5 år.

Lenke til kommentar
Super-3G er det samme som LTE. Turbo-3G er det samme som HS(D)PA. Det burde journalisten ha fått med seg...

Det har jeg ikke "fått med meg", og vil i overskuelig fremtid heller ikke få det med meg. Det at man har begynt å lage en endelig definisjon på hva super- og turbo-3G er har jeg heller ikke fått med meg.

 

Det jeg prøver å si er at 3G betyr tredjegenerasjons mobiltelefoni, og under denne kategorien plasserer man for eksempel UMTS som vi bruker i Norge (og som populært bare kalles 3G).

 

HSDPA eller LTE har ikke blitt definert som fjerdegenerasjons mobilnett, og derfor dukker det opp merkelige uttrykk for å få frem at teknologiene befinner seg over 3G men ikke så langt som 4G. HSDPA blir omtalt som både super-3G, turbo-3G og 3,5G.

Lenke til kommentar

2mmy91: Vi har en 25 år gammel B&O-TV stående på loftstuen, og den røk tidligere i år. Den har riktignok vært inne på service en gang tidligere, for ca. fem år siden. Dog sier det noe om TVen når man faktisk tar med seg en 20 år gammel TV på service!

 

Den står forresten på stua nå, rett og slett fordi den er pen, og ser ut som et møbel der den står, med trelister og et elegant design.

Lenke til kommentar
Bang Olufsen er kjent for å lage ekslusive, men dog dårlige produkter. Men de ser bra ut!

 

LOL`? Dårlige produkter? Ikke prat om noe du ikke har snøring om, vær så snill.

 

Som en nevnte her, B&O er B&O. Har selv Serene mobilen, og har vært strålende fornøyd med den telefonen. Ikke noe tull og tøys med den i det hele tatt. Og selvom jeg nå har snart hatt den telefonen i to år, så er folk fortsatt nysgjerrige på telefonen.

 

Jeg trodde at Serenata skulle ligge på det nivået som Serene lå på, men det er ikke så stor forskjell.

 

Er veldig spent på Serenata telefonen, og vurderer den veldig sterkt.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...