Gå til innhold

Finner ikke noe i delt nettverk


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei...

 

Jeg har en Toshiba Satellite A200 med Ubuntu...

Den er koblet til trådløst nettverk...

 

Jeg har noen filer på en annen PC (XP Home) som jeg skal føre over via nettverket (Delt mappe) men jeg finner ikke noen delte mapper eller noe på Toshibaen...

 

Hva kan være galt? :hrm:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, der skulle maskiner ubuntu fant automatisk dukke opp. hvis du taster smb://<ip> så havner du på PC-en. Sjekk at windows fildeling er aktivert i Windows, og at f.eks norton firewall er av/konfigurert)

Skrevet

Bort med klammene, slik:

smb://213.161.235.38

Men du skal da finne delte mapper med Places->Network->Windows Network->Workgroup

Erstatt Workgroup med det navnet du har gitt gruppen. Får du tilgang til den delte mappen fra MS maskin da?

Skrevet (endret)
Bort med klammene, slik:

smb://213.161.235.38

Men du skal da finne delte mapper med Places->Network->Windows Network->Workgroup

Erstatt Workgroup med det navnet du har gitt gruppen. Får du tilgang til den delte mappen fra MS maskin da?

9646352[/snapback]

 

Skal prøve dette..

Nei ikke noe problem med en annen XP maskin ;)

 

Edit: Klarer ikke endre navnet på gruppen..

 

Har ikke tilgang eller noe slikt :ph34r:

Endret av Kontorstol
Skrevet
Bort med klammene, slik:

smb://213.161.235.38

Men du skal da finne delte mapper med Places->Network->Windows Network->Workgroup

Erstatt Workgroup med det navnet du har gitt gruppen. Får du tilgang til den delte mappen fra MS maskin da?

9646352[/snapback]

 

Du skal komme inn med smb://10.0.0.5 hvis ip'en er 10.0.0.5.

 

Du skal også kunne se arbeidsgruppen PC-en er i ved å gå til Places->Network->Windows Network.

Der skal du se f.eks Workgrup, Arbeidsgrupppe eller MSHOME. Åpne denne, og du skal se PC-en.

 

Disse to maskinene er på samme nettverk??

Skrevet

En annen PC?

 

Pappas Acer...

 

Kan vel si at den er tilkoblet det samme trådløse nettverket som jeg er tilkoblet, mens de andre maskinene som ikke kommer opp er tilkoblet med kabel...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...