Gå til innhold

Ny shuttle gaming-PC <15000


Anbefalte innlegg

Heisann

Jeg har tenkt å kjøpe meg en ny PC til gaming, og siden det er en stund siden jeg fulgte så nøye med på detaljene, tenkte jeg at jeg skulle vise frem oppsettet her før jeg bestilte.

 

Handlevognen er her.

Men her er innholdet;

1x Gigabyte GeForce 8800 GTX 3756,-

1x Intel Core 2 Duo E6850 1894,-

2x Kingston HyperX DDR2-800 2GB (2x1024MB) Ultra Low Latency 950,-

1x Nec AD-5170 221,-

1x Shuttle SP35P2 Pro 4449,-

1x Western Digital Raptor X 1540,-

 

Prisen nå ligger på rundt 14k, og jeg vil helst ikke gå noe spesielt høyere, men kan strekke det til 15.

 

Mer lagringsplass, en annen brenner, mus, tastatur, skjerm trengs ikke.

Basically trenger jeg tilbakemelding på skjermkortet ang støy og slikt og på minnet. Ang minnet vil jeg minne på at brikkene ikke kan ha monster-kjøleribber på seg pga plassen i kabinettet.

 

Hvis noen har erfaringer (gode og negative) med de komponentene her, så er det bare å fortelle.

 

Setter pris på hjelpen. :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har bestillt ganske likt oppsett. Her er det:

Shuttle SP35P2 Pro

Intel Core 2 Duo E6850

2xMushkin DDR2 2048MB high Performance HP2-6400 2x1024MB 800MHz. (4-5-4-11)

Club3D GeForce 8800 GTS 320 MB

Western Digital Caviar SE16 500 GB

Nec AD-7170S

 

Dette blir under 11k. Synes mitt oppsett er bedre med tanke på pris/ytelse.

AndersdD: Hvor har broren din fått tak i SP35P2 så tidlig?

 

Edit: Se handlevogn her(uten Shuttle).

Endret av Matias
Lenke til kommentar
Har bestillt ganske likt oppsett. Her er det:

Shuttle SP35P2 Pro

Intel Core 2 Duo E6850

2xMushkin DDR2 2048MB high Performance HP2-6400 2x1024MB 800MHz. (4-5-4-11)

Club3D GeForce 8800 GTS 320 MB

Western Digital Caviar SE16 500 GB

Nec AD-7170S

 

Dette blir under 11k. Synes mitt oppsett er bedre med tanke på pris/ytelse.

AndersdD: Hvor har broren din fått tak i SP35P2 så tidlig?

 

Edit: Se handlevogn her(uten Shuttle).

9621455[/snapback]

 

Takk for tipset, men tror jeg holder meg rimelig til oppsettet mitt :)

RAM'en jeg har valgt har bedre timings (3-3-3-10) og lavere pris.

Jeg har vurdert å kjøpe 8800 GTS, men i de oppløsningene jeg pleier å bruke (1600x1200) er GTX såpass mye kjappere at jeg velger den.

DVD-brenneren jeg hadde valgt var litt på måfå, og jeg endrer til den du har valgt.

Etter å ha prøvd Raptor-disk hos en kompis ga det mersmak ;) så jeg holder meg til den, trenger ikke 500GB fordi jeg kjører en filserver for de behov.

 

Men jeg er enig i at oppsettet ditt gir mye for pengene :thumbup:

 

Nå venter jeg bare på svar på mail fra Amentio om når de eventuelt får inn det grafikkortet jeg hadde valgt, samt bekreftelse på at Shuttle'en kommer inn på lager 9.10 så blir det nok bestilling :D

Lenke til kommentar
Da er det bestilt :D

Det ble et Club3d 8800 GTX kort istedet, da det ikke var kjent når Gigabyte sitt kort kom inn på lager igjen.

og de er begge basert på reference design, som betyr identisk størrelse og ytelse.

9625297[/snapback]

 

Håper arbeidsminnet ikke gir deg problemer. Jeg har opplevd kluss med Shuttle og Kingston tidligere.

 

Lykke til.

 

Wollis.

Lenke til kommentar
Da er det bestilt :D

Det ble et Club3d 8800 GTX kort istedet, da det ikke var kjent når Gigabyte sitt kort kom inn på lager igjen.

og de er begge basert på reference design, som betyr identisk størrelse og ytelse.

9625297[/snapback]

 

HVor bestilte du fra Amentio?? De få inn kortene idag i såfall

Lenke til kommentar

Det var riktig valg av deg å velge GTX hvis du spiller med høye oppløsninger.

Det var også klokt å bytte dvd-brenner, for hvis du ser nærmere på den så har den sata-tilkobling, slik at du slipper den vanlige og mye større kabelen.

Når det kommer til minnet, så er det bedre med 4 GB litt tregere, enn 2 GB raskt. Det minnet jeg har valgt vil ikke by på noen problemer ved eventuell overklokking. Likevel koster det jo dobbelt så mye som din løsning, men med å prioritere annerledes ville det kanskje gått.

Angående harddisk, så vet jeg ikke om det er mye å hente på å kjøpe en Raptor. Angret litt på at jeg kjøpte 74 gb versjonen til min gamle PC, ettersom jeg tenkte at det ikke var verdt det. Vet ikke med den nye disken, men det kan for all del være et klokt valg.

Lenke til kommentar

Unnskyld at jeg kaprer denne tråden med dumme spørsmål, men vil nødigst lage en ny tråd :)

 

Hvorfor bestiller dere Shuttle, og ikke bare et minitower og lager alt fra bunnen av? Er det bedre med en Shuttle? Og hva er egentlig i den?

 

Hvordan er det med støy og varme? Jeg synes det er interessant med disse løsningene, siden jeg vil ha en så liten pc som mulig!

 

På forhånd takk.

Lenke til kommentar

shuttle i prisguidenshuttle er en såkalt bareone. den har kabinett hovedkort og psu. så du trenger prosessor. dvd . ram og harddisk. hvis du skal ha noe og spille på er dette det minste som er. hvis det er bare en vanlig bruks PC har aopen noen meget små 16x16x8cm hvis jeg husker rett

 

 

 

får dere tak i maskiner? ser på forumene på sudian.com at det er bare utsettelser

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar

Wow!

Litt av et Oppsett i en Shuttle-PC.

 

Og BTW: Lykke til med varmeutviklingen! (Haha)

 

Hadde selv en shuttle med 3800+, 2 GB ram, 7900 GT Skjermkort osv. Var Ganske rått på sin tid. og kan si at det ble varmt...

En kompis av meg hadde også det samma problemet i sin Shuttle.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...