Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC-en restarter seg av og til


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har fått et merklig problem med maskina mi. Jeg kan sitte med PC-en i flere timer uten at den restarter seg, men så plutselig restarter den seg. Har merka når jeg prøver å innstalera Medal of honor airborn, så restarter den seg tvert når jeg trykker på install, hver eneste gang jeg prøver å innstalere. Den har vært slik ganske lenge, å nå har jeg nett formantert og den sliter fortsatt med samme problemet, jeg har brannmur og har scanna etter spyware, virus o.s.v Har prøvd med en ny harddisk også, men ingen forandring. Har sjekka temperatur på Skjermkort, cpu o.s.v men de er stabile og normale.

 

Specs:

 

350 watt psu (codegen)

XFX geforce 7600gt

120gb seagate

TwinMOS DDR2 PC5300 1024MB Dual Pack KIT

AMD Athlon 64 3500+ 2.2GHz

ABIT KN9S, nForce 550, DDR2, Socket-AM2,

ET eller annet slags creativ lydkort

 

 

Noen som vet hvor problemet ligger? ganske kjedelig å ikke finne ut av det!

 

Mvh Roar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det hjalp ikke stort, PC-en restarter seg når jeg skal til og innstalere. Jeg har tatt ut prosessor og alt og renska det godt! så hybelkaniner er det ikke :) Virker som maskina kanskje blir overbelasta? Ikke vet jeg, kan jo hende at psuen er for liten. skulle ikke tro at det jeg har trekker så mye strøm

Lenke til kommentar

Renska og tok på ny kjølepasta ja :) Skulle nestn tro at de skulle holde. Har bare en hdd, lydkort, skjermkort, lydkort og dvdrw utenom det mest vitale! Men på en annen side, så er den noen år gammel, sto i min forrige pc! så kanskje den begynner å bli ustabil eller noe. Så spørst om jeg skal bestille meg en ny litt større prosessor! Noen andre ideer på hva det kan være?

Lenke til kommentar
En chiftec 360W, den vet jeg er veldig bra:) så tror ikke det kan være den.. spørst om det er en eller annen feil på minne, cpu eller hovedkort! Er det som er nytt, det andre funker som det skal.

 

 

hvorfor ikke prøvd en kraftigere strømforsyning?

tror jeg ville prøvd en større..... kanskje nærmere 500W :)

Endret av Marv
Lenke til kommentar

Er det en ny PSU du har satt inn? Man skal visstnok regne med at PSUer blir 20% dårligere for hvert år den brukes, så dersom din er 3 år gammel, så yter den (uten at jeg har regnet på det) godt under 300W.

 

Jeg ville også satset på en bedre en. Selv har jeg 480W med et mye mer strømkrevende oppsett enn det du har.

 

I mellomtida kan du jo sjekke f.eks. minne med The Ultimate Boot CD (Memtest m.m. er på den ISOen).

Endret av Ratleto
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...