Gå til innhold

Enkleste måte for andre å bruke mine programmer på


Anbefalte innlegg

Jeg er nybegynner i faget og har laget noen småprogrammer. Disse vil jeg dele med noen venner som ikke har noe særlig greie på programmering eller data for øvrig. Planen var å sende dem programmene over internett. Programmering og kompilering har jeg gjort i eclipse.

 

Spørsmålet er hvordan og som hva bør jeg sende det for å gjøre det lettest mulig for vennene mine å kjøre programmene? Bør jeg for eksempel gjøre de til applets slik at de kan kjøres i en webbrowser? Hva trenger vennene mine i så fall for å kjøre dem? JRE, java plug-in.

 

Det jeg helst vil unngå er at de må installere JRE for å kjøre programmene. Det er en ganske stor nedlasting for dem som bare kommer til å bruke dem for å kjøre mine små 500kB< -programmer

 

Håper dere skjønner spørsmålet selv om det ble stilt på en usedvanlig klønete måte

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
send de en kompliert jar fil og be de starte den i java virtual machine eventuelt legg ved en bat fil som starter det for dem. De må selvsagt ha en virtual machine på maskinen for å kjøre det. Dette gjelder både for applets og for standalone applikasjoner.

9535121[/snapback]

 

Jaha. Det kan jeg jo prøve på... Ehm. Du kunne ikke kjapt gitt en gjennomgang av hva jeg må gjøre da?(Skjønte egentlig ikke et kvidder)

 

JRE= java virtual machine?

Vet ikke hvordan man kompilerer en jar-fil

Og hva skal det stå i bat-filen?

Lenke til kommentar
Hvis jeg har et javaprogram som ikke funker hos en venn (les: .jar fil), har han sansyneligvis en eldre versjon av JRE? Hvordan kompilerer jeg evt slik at det da funker for han? smile.gif

 

f.eks

#:-$ javac -target 1.5 *.java

 

Dette impliserer at du er nødt til å vite om du har noe i koden som er avhengig av nyere versjon

Hvis du bruker eclipse så aner jeg ikke.

 

 

PSS: Beklager jeg så ikke siste post.

Endret av aC
Lenke til kommentar

Hvis du har en hjemmeside så er java webstart en veldig ålreit måte å gjøre programmer tilgjengelig på. Så lenge vennene dine har en jre installert så er det ikke værre enn å trykke på en link så starter programmet.

 

For deg så betyr det å lage en jarfil, signere den, og skrive en liten tekstfil som henviser til jarfilen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...