Gå til innhold

Canon EOS 400D og canon efs-17-55/f2.8


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jepp. Eneste er at det kommer mye støv inni objektivet. Puster som en belg når du zoomer. MEn men. Har ikke merket at bildene blir dårlig av støvet.

Mange jeg har hørt om sier det samme. Man ser at den trekker inn støv, men de merker ikke noe til det. Flere sier også at de vil kjøpe samme objektiv igjen når/hvis det blir for ille, fordi objektivet ellers er så bra.
Lenke til kommentar
Jepp. Eneste er at det kommer mye støv inni objektivet. Puster som en belg når du zoomer. MEn men. Har ikke merket at bildene blir dårlig av støvet.

Mange jeg har hørt om sier det samme. Man ser at den trekker inn støv, men de merker ikke noe til det. Flere sier også at de vil kjøpe samme objektiv igjen når/hvis det blir for ille, fordi objektivet ellers er så bra.

9540449[/snapback]

 

Kjøpe nytt?

 

Går det ikke ann å levere objektivet inn på service da?

Lenke til kommentar

Har enda ikke sett at noen har beskrevet at støv inne i objektet medfører noen reduksjon i billedkvalitet. For de med støv på hjernen derimot vil nok få problem da de ikke kommer til med kluten....

 

Noen sier at såkalte L-objektiver med lukket konstriksjon ikke trekker inn støv. Dette stemmer ikke da jeg har et gammelt, velbrukt Canon 80-200/f2.8 L objektiv som det er masse støv inne i uten at jeg klarer å se at det påvirker billedkvaliteten.

Lenke til kommentar
Den er vel kanskje et av de objektivene i L-serien som ikke er støv og vanntett, da. De finnes, uten at jeg vet hvilke det er.

Joda, det er faktisk ikke så veldig mange som er værtettet. 70-200 uten IS er ikke, vet ikke med 80-200 f/2.8L (visste ikke at den fantes, men det er en annen sak), men siden 70-200 f/2.8L ikke har værtetning er det rimelig å tro at den heller ikke har...

 

Ragamuffin presenterte en liste i en post, hadde jeg ikke vært så lat hadde jeg lett den opp...

Lenke til kommentar
Den er vel kanskje et av de objektivene i L-serien som ikke er støv og vanntett, da. De finnes, uten at jeg vet hvilke det er.

Joda, det er faktisk ikke så veldig mange som er værtettet. 70-200 uten IS er ikke, vet ikke med 80-200 f/2.8L (visste ikke at den fantes, men det er en annen sak), men siden 70-200 f/2.8L ikke har værtetning er det rimelig å tro at den heller ikke har...

 

Ragamuffin presenterte en liste i en post, hadde jeg ikke vært så lat hadde jeg lett den opp...

9551377[/snapback]

 

Canon 80-200 f/2.8 L gikk ut av produksjon for ca 10 år siden, men mitt eksemplar gjør en god jobb forsatt, selv om det slarker litt et par steder. Det er gjerne der støvet har sneket seg inn. Det var mest for å si at man trenger ikke bli hysterisk selv om man ser litt støv i objektivet - det kan man godt leve med :thumbup:

 

http://www.photozone.de/8Reviews/lenses/ca...00_28/index.htm

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...