Gå til innhold

Burger King eller Mc Donald's?


Raste

Hvilken foretrekker du?  

825 stemmer

  1. 1. Hvilken foretrekker du?

    • McDonalds
      346
    • BurgerKing
      481


Anbefalte innlegg

Det var femte gangen jeg spiser hos Max, altså kjeden med restauranter som serverer fast-food.

Jeg skriver jo at jeg prøvde å spise på en nyåpnet restaurant, så jeg har vel neppe vært der fem ganger tidligere.

Det er jo ikke slik at jeg gikk til en nyåpnet restaurant hvor jeg fikk servert bare elendighet, fem ganger, selv om du ser ut til å tro det?

Man skulle tro det var innlysende, men det var det altså ikke!

 

 

Regnet med du mente kjeden jeg da, men ok du får satse på at sjette gangen blir en suksess.
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 1 år senere...
  • 10 måneder senere...

Tråden har stått stille i flere år, men dette fortjener absolutt en plass her. Både McDonalds og Burger King lever i beste velgående så så lenge begge kjedene eksisterer kan tråden heller ikke dø. Ikke så lenge noe nytt kommer fram og det har kommet fram noe nytt:

 

Matsvinn:

Varsler endringer

Glem super size, nå blir McDonald's-menyene mindre. Om du vil.

72821419.jpg.68a93e28bc9b86d5f727a71374ffbe10.jpg

 

Glem super-size. Når McDonald’s nå justerer størrelsene på menyene sine - er det til det mindre.
 

Ny liten meny får Happy Meal-størrelse på fries og drikke, men størrelsen på burgeren forblir den samme, skriver burgerkjeden i en pressemelding.
 

Årsaken er ikke å slanke kundene eller snyte dem for mat - men å kutte matsvinn i restaurantene.
 

https://www.dagbladet.no/mat/varsler-endringer/72821305

 

I utgangspunktet var det McDonalds og Burger King som ble diskutert her. På avstemningen leder Burger King, men hva mener dere om dette nye tilbudet fra McDonalds?

Lenke til kommentar
After Dark skrev (14 minutter siden):

Tråden har stått stille i flere år, men dette fortjener absolutt en plass her. Både McDonalds og Burger King lever i beste velgående så så lenge begge kjedene eksisterer kan tråden heller ikke dø. Ikke så lenge noe nytt kommer fram og det har kommet fram noe nytt:

 

Matsvinn:

Varsler endringer

Glem super size, nå blir McDonald's-menyene mindre. Om du vil.

72821419.jpg.68a93e28bc9b86d5f727a71374ffbe10.jpg

 

Glem super-size. Når McDonald’s nå justerer størrelsene på menyene sine - er det til det mindre.
 

Ny liten meny får Happy Meal-størrelse på fries og drikke, men størrelsen på burgeren forblir den samme, skriver burgerkjeden i en pressemelding.
 

Årsaken er ikke å slanke kundene eller snyte dem for mat - men å kutte matsvinn i restaurantene.
 

https://www.dagbladet.no/mat/varsler-endringer/72821305

 

I utgangspunktet var det McDonalds og Burger King som ble diskutert her. På avstemningen leder Burger King, men hva mener dere om dette nye tilbudet fra McDonalds?

Men går prisene ned tilsvarende tro? Det tviler jeg på. Jeg er også sikker på dette er noe de har gjort lenge på burger-siden; en quarter-pounder i dag er definitivt mindre enn den var for fem år siden.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
Skogslik skrev (På 21.10.2020 den 12.07):

Hva synes folk er det beste fra hver av dem?

Kom en burger king i området her for noen år siden, enda ikke vert der 😛 

Det som stort sett har gått igjennom tråden er at Burger King har best burgere, men Mc Donalds har best pommes frietes og desserttilbud. Frokostmenyen deres har også vært nevnt. Jeg for min del har nevnt flere ganger at plusset med Burger King er at de har chilicheese.

Lenke til kommentar

Kan dette trekker flere til McDonalds?

 

McDonald's satser på plantebasert burger
 

Markedet for alternativer til kjøtt estimeres å vokse til over 1.200 milliarder kroner innen 2029. Dette vil McDonald's ha en bit av.
 

9cdb8584c3b040b7b717bfec95e85dfd@2.jpg.bfebbc027cee53951107bfbe205abbfe.jpg

 

Vegetarburgeren er i full fart på vei inn i norske menyer, noe som vekker både begeistring og ergrelse . Også globalt fokuseres det mer på kjøtt som ikke er kjøtt – ifølge Barclays kan dette markedet bli verdt 140 milliarder dollar innen 2029. Det tilsvarer rundt 1.260 milliarder kroner.
 

Den globale giganten McDonald's vil også være med. Denne uken har burgerkjempen trukket et plantebasert alternativ opp av sin hatt: «McPlant».
 

Etter testing i Canada og Australia vil McDonald's blant annet utvide bruken av løk på grillen for å gi hamburgerne mer smak, samt tilby ristede hamburgerbrød.
 

https://finansavisen.no/nyheter/handel/2020/11/10/7586509/mcdonald-s-satser-pa-plantebasert-burger

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...