Gå til innhold

Critique: low-key portrett


riktig

Anbefalte innlegg

Det har blitt lite bildekritikk om dagen, og lite fotografering generelt. På tide med såkalt comeback. Hadde en liten fotoshoot for et par dager siden, og anser dette som et av de bedre i serien. Man har alltids en dragning til det mørke og mystiske.

For en gangs skyld er det fint lite etterbehandling involvert, noe som indikerer at verden ikke står til påske.

post-57260-1189428542_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som portrett er det i såfall en stilstudie av middelalderen og renessansens blyge kvinneportretter. Anbefalt tittel: "Fallen Angel, still a virgin".

Jeg liker nok også helst å få øyenkontakt, men jeg tror ikke det var så viktig for riktig i dette bildet. Dette ser mer ut som en studio i det litt naturlig gotiske (som jo er ganske "dydig" i sin form).

Det er ikke en type portrett som jeg tar, men så er jo ikke jeg riktig heller :roll:

Fint bilde er det i hvertfall. Effektiv lek med kontraster, selv om bildet er ganske mykt. Ser faktisk ganske analogt ut, og penere kan jeg ikke si det.

Lenke til kommentar

Takker for innspill. Hadde en anelse om at mange ville ha øyne ja. Det hadde bildet før jeg dro det heftig ned med eksponeringskompensasjon. Hensikten med dette er ikke et klassisk portrett, men heller noe mørkt, mystisk og småsexy, for den som måtte foretrekke denslags.

 

egeulf: Visst pokker har du rett i det, litt klaustrofobisk. Leppene gikk meg hus forbi, det skyldes muligens skarpingen. Reagerte ikke på det i fullversjon, men jeg skal titte på saken.

Lenke til kommentar

Fine stilisme, men som alt nevnt føler jeg det skulle være flere gråtoner for å skaffe en jevnere gradering og mer detaljer i mørke områder. Det ser kanskje ut som om du har gått litt VEL basic i lyssettingen- f.eks kunne hun sikkert fått en anelse lys fra litt lavere hold. Da hadde hun sluppet at de runde kinnene ble så voldsomme som de er nå, De ser nesten ut som om de henger litt- kanskje ikke det mest flatterende. En annen personlig preferanse er som mange sier at man i det minste ANER øynene og at det ikke blir to sorte hull som nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...