Gå til innhold

Splinter Cell-Chaos Theory vil ikkje starte


Anbefalte innlegg

Hei !

 

Har problemer med å få Splinter Cell-Chaos Theory til å starte, det kommer opp ein feilmelding som sier "This application can be launched with a release of Microsoft Windows 95 OSR2.1/98/ME/NT 4.0/2000/XP Server 2003 only". Så skjer det ikkje meir. Splinter Cell 1 og 2 virker fint. :hmm:

 

Har ein nybygd PC med VISTA Premium 64 bit. installert. Har kjørt spillet i kompabilitetsmodus med XP uten at det hjelper.

 

Håper dere kan hjelpe meg. :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Windovs Vista kunne ha problemer med StarForcedriveren som spillet bruker. :hmm: Ta bort "konto kontroll" i din brukerkonto og prøv å starte spillet igjen. Om det er kompatibilitet, så får du en beskjed og, muligens, tilbud fra Windows Vista å finne løsningen i Internett.

 

Jeg fikk problemer med kompatibilitet i forbindelse med "Psi-ops" og "Drømmefall" pga kompatibilitetsproblemer mellom StarForceProtector driver og Vista. Windows hentet med en web-side med oppgradderingen og jeg ble kvitt trøbbel.

 

Den andre løsninfg er å installere spillet igjen i kompatibilitetsmodus med XP. Noen gang er ikke tilstrekkelig å kjøre spillet i lavere kompatibilitetsmodus. Du må INSTALLERE den i lavere modus. Da må du avinstallere spillet, gå på CD og forandre kompatibilitetsmodus til alt du finner der. Så starter du installeringen manuelt. Windows kommer til å spørre deg, skal du installere hele pakka med angitte parametre. Svar "Ja". Denne fremgangsmåte virker bra når man skulle installere en gammel spill som ikke kan bli installert riktig i Vista eller XP.

Endret av Fuskepels
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Hei ! :)

 

Her kjem ei litt sein tilbakemelding korleis det går med Splinter Cell-Chaos Theory. Eg må takke for rådene eg fekk, dei fungerte dessverre ikkje på Splinter Chaos-Theory. Brukerkontrollen har eg hatt avslått i lengre tid, har installert spillet i kompabilitetsmodus med Windows XP men denne feilmeldingen kjem fortsatt "This application can be launched with a release of Microsoft Windows 95 OSR2.1/98/ME/NT 4.0/2000/XP Server 2003 only. :hmm:

 

Har nett prøvd Splinter Cell-Double Agent men det vil heller ikkje starte, da kjem feilmeldingen "Programmet kan ikkje starte fordi d3dx9_30.dll ikkje finnes". Det er feil denne fila ligger i programm-mappa til spillet. :hmm:

 

Har runda Splinter Cell 1 og 2, dei fungerer fint. Forventer at so nye spill som Splinter Cell 3 og 4 skal fungere i Vista. Har noken ei løysning på desse problema ?. :)

 

Å installere i kompabilitetsmodus med XP fungerte på MAX PAYNE.

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Under Vista 32:

Etter innstallering må jeg skrive CD-key og trykke på "check disc". Men da får jeg beskjed at nøkkelen jeg har skrevet er feil. Når jeg skal prøve igjen henter programmet en "modifisert" versjon av nøkkelen min. Jeg får ikke starte spillet engang...

 

PS: Dette er forresten Splinter Cell Trilogy-versjonen av spillet.

Jeg har patchet StarForce til nyeste versjon, men det hjalp ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...