Gå til innhold

Ny monsterpc (sjekk handleliste) til ca 20-25 000


Anbefalte innlegg

Ja, jeg har nå bestemt meg for å bestille en ny pc. Jeg hadde laget et emne om dette tidligere, men nå som jeg har fått pengene og er klar til å bestille må jeg bare sjekke om jeg gjør det riktige valget. Er tross alt ikke hver gang man bruker så mye penger.

 

Tenkte en til spill og hdfilmer. Jeg vil ha best mulig ytelse så jeg kan gå opp til rundt 25 000 kr, men etter et sjekk på nettet er det ikke mye vits å bruke mer enn det jeg har på handlelisten.

 

Hørt at det ikke er noe vits med Ultra når den er så dyr og GTX yter nesten like bra. Trenger forresten et anbefalt kabinett, siden jeg ikke har klart å velge det enda.

 

Bare rate ivei, vil høre alt slags meninger. Husk at denne pcen skal vare litt og jeg kan godt gå opp i penger hvis det er noe bedre.

 

Holder meg forresten til Duo, da Quad ikke blir fult utnyttet enda.

 

Handleliste 2k

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp, kan jo også vente til Intel har slått seg sammen med nVidia om 16år og kjøpe x96000quadGTX, for det vil være bedre. Truthfully, med mindre en har bekreftede leveringsdatoer for ting i nærmeste framtid, kjøper en det som er best der og da. Legg til et Inno3D 8800GTX, og du skal se at du får kjøpt alt hos SHG, og til billigst pris :)

Lenke til kommentar

Ville selv ha ventet til 8900 kommer ut. De feteste spillene kommer jo ikke før neste år så. GTA IV og Conan. Men hvis mang skal være fullt oppdatert så burde man ha tett med penger eller ikke kjøpe noe så du kan vente til det kommer noe fetere om 2 måneder. Hehe. XFX 8800 kanskje. Men den må du klokke ned.

 

Edit: 2 stk av en eller annen type av 8800. Da blir et heftig!

Endret av Fat_Board
Lenke til kommentar

Hva med en Raptor som OS disk?

 

Evt 2 stk 74 GB i raid. Den slår vel kanskje samsungen på seek time, mens 500gb nok har høyere overføringshastighet, men det er vel mindre viktig på en OS disk. (siden du har en del igjen på budsjettet :)

 

http://www.anandtech.com/storage/showdoc.aspx?i=3031&p=1

 

http://www.anandtech.com/showdoc.aspx?i=2690&p=1

Endret av Folo
Lenke til kommentar
Jepp, kan jo også vente til Intel har slått seg sammen med nVidia om 16år og kjøpe x96000quadGTX, for det vil være bedre. Truthfully, med mindre en har bekreftede leveringsdatoer for ting i nærmeste framtid, kjøper en det som er best der og da. Legg til et Inno3D 8800GTX, og du skal se at du får kjøpt alt hos SHG, og til billigst pris :)

9425762[/snapback]

 

 

 

Word.

 

Nå vet folk at G92 greiene ikke er überpr0 likevel, så derfor venter de på "8900".

 

 

Blir lei.

Lenke til kommentar
Jepp, kan jo også vente til Intel har slått seg sammen med nVidia om 16år og kjøpe x96000quadGTX, for det vil være bedre. Truthfully, med mindre en har bekreftede leveringsdatoer for ting i nærmeste framtid, kjøper en det som er best der og da. Legg til et Inno3D 8800GTX, og du skal se at du får kjøpt alt hos SHG, og til billigst pris :)

9425762[/snapback]

Nå er det vel ikke alle som gidder å bruke så mye penger med oppgraderinger hele tiden, å da er det greit å vente når man vet at det kommer noe mye medre rundt gjørne snart..

 

Det du kommer til å svare: det gjør det hele tiden,, men er en gooood stund siden 8800 kom

Lenke til kommentar

Synest oppsettet ditt ser veldig bra ut eg. Som du sjølv sier, du får så god ytelse for 16k at å bruke 25k bare blir tull.

 

Raptor er i dag bortkastede penger. Nye 7200RPM disker leverer omtrent like god ytelse til en mye lavere pris per GB. På enkelte bruksmønster er Raptor raskest, på andre er gode 7200RPM disker raskest. Men Raptor forsvarer ikkje lenger den høye prisen.

 

Eg har mange Samsung-disker sjølv, og er veldig godt fornøgd med de, de er raske, stille, kjølige og pålitelige. Men likevel ville eg vurdert Hitachi Deskstar 7K1000 750 GB. Etter min mening er Hitachi sin 7K1000-serie den beste disken på markedet idag, og det kommer den til å være til Samsung får ut sin nye Spinpoint F1 i butikkene.

 

Enig med BigSturl, bytt ut skjermkortet med ett de har på SHG, da kommer du veldig nær laveste pris fra en butikk.

Endret av Dragavon
Lenke til kommentar

Ja, får vel byttet ut skjermkortet med noe passende fra shg.no

 

Da gjenstår det en ting da, og det er et kabinnett. Er det noen som har noe å anbefale (helst fra shg da). Vil ha en bra med god plass osv. Bare å anbefale liksom.

 

Angående det med ventingen. De nye nVidia kortene kommer ikke før i desember og så lenge vil jeg ikke vente. Får vel bare bytte med tiden, men tror nok 8800 GTX holder en stund.

Lenke til kommentar

NZXT Zero ;)

 

ellers så er det ikke vits i å vente på G90 serien til nVidia.. Om man allitd skal ha det beste så må man alltid vente.. fordi med en gang det kommer en ny toppmodell.. så kommer det en nyere bedre en om 2 måneder... og etter de 2 månedene kommer nye toppmodeller.. Hold deg til det som er best per dags dato. Ellers så er det pent oppsett. ;) Husk å kjøpe X38 HK siden dette blir de nye HK som støtter PCI-E(2.0).. kjøper du det nå så slipper du å skifte både HK og GPU når du vil ha et eventuelt 9800gtx.. ;)

 

Seff.. GPU er bakoverkompatibelt men du får ikke utnyttet alt det nye som kommer med 9800gtx.. :D

 

GL

 

Volfyman

Endret av Volfpac
Lenke til kommentar
NZXT Zero ;)

;) Husk å kjøpe X38 HK siden dette blir de nye HK som støtter PCI-E(2.0).. kjøper du det nå så slipper du å skifte både HK og GPU når du vil ha et eventuelt 9800gtx.. ;)

 

Seff.. GPU er bakoverkompatibelt men du får ikke utnyttet alt det nye som kommer med 9800gtx.. :D

 

GL

 

Volfyman

9428600[/snapback]

 

X38? Hvilket hovedkort som er bra er det som har det da?

 

EDIT: Forresten, er hva er forskjellen på Inno3D og XFX kortene? Er litt forskjell i pris, men kjenner ikke så godt til Inno og XFX har alltid hatt kvalitet.

Endret av Bandana
Lenke til kommentar
Hva med en Raptor som OS disk?

 

Evt 2 stk 74 GB i raid. Den slår vel kanskje samsungen på seek time, mens 500gb nok har høyere overføringshastighet, men det er vel mindre viktig på en OS disk. (siden du har en del igjen på budsjettet :)

 

http://www.anandtech.com/storage/showdoc.aspx?i=3031&p=1

 

http://www.anandtech.com/showdoc.aspx?i=2690&p=1

9425871[/snapback]

 

 

Det blir ikkje noe "Monster PC" uten SAS disker :cool:

 

Raptor hardisker er gammeldags ;)

Lenke til kommentar
NZXT Zero ;)

;) Husk å kjøpe X38 HK siden dette blir de nye HK som støtter PCI-E(2.0).. kjøper du det nå så slipper du å skifte både HK og GPU når du vil ha et eventuelt 9800gtx.. ;)

 

Seff.. GPU er bakoverkompatibelt men du får ikke utnyttet alt det nye som kommer med 9800gtx.. :D

 

GL

 

Volfyman

9428600[/snapback]

 

X38? Hvilket hovedkort som er bra er det som har det da?

 

EDIT: Forresten, er hva er forskjellen på Inno3D og XFX kortene? Er litt forskjell i pris, men kjenner ikke så godt til Inno og XFX har alltid hatt kvalitet.

9429428[/snapback]

 

 

jeg ville heller gått for XFX.. har ikke hørt om Inno3D allikevel..

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=339850

 

tipper det vil være et utrolig godt HK.. skal selv kjøpe det..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...