Gå til innhold

Kule ting å lage


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her er en luring jeg laget to eksemplarer av for noen år siden. ;)

 

Du trenger:

Stearinlys.

Røde ark.

En timer.

Kabel.

 

Verktøy:

Saks

PC m/printer

Tape

Lim

Maling på sprayboks.

Skrutrekker.

 

 

Skriv ut en passende tekst på arkene, klipp dem i passende lengde og fest dem rundt stearinlysene med tape. Lag en bunt av lysene med lim (smeltelim funker bra). Mal timeren svart(den må muligens demonteres for godt resultat). Klipp kablene i passe lengder og krøll dem ved å snurre dem rundt noe tynt(blyant, skrutrekker etc). Lim en ende av hver kabel fast i "dynamittkubben" og den andre enden på baksiden av timeren. Lim timeren fast til bunten og du er ferdig. :)

post-57415-1190124178_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Jeg kom til å tenke på en ting jeg og en kompis lagde hjemme: Blåserør av tusjpenner.

Du trenger:

En tusjpenn, hvor fargen sitter i en avlang bomullsdott (typisk standard barnetusjsett)

Helt standard nåler (husker ikke hva de heter, men det er sånne man bruker til å holde ting fast med. Knappenåler?)

Tynn hyssing

 

Plukk pluggen av bakenden på tusjen. Bruk en kniv til å skjære av tuppen såpass langt inne at begge åpningene er sånn noenlunde like store. Pell ut det som er inni.

 

Du har nå en lang filt/bomull-dings fylt med farge som for enkelte (meg) er skrekkelig ekkel å ta i uten at jeg helt skjønner hvorfor. Uansett. Fargen bør ut, og slike tusjer pleier å være vannfaste, så det er ikke noe problem. Til vasken.

 

Den lange dotten bør nå være tilnærmet hvit. Nå tar du en saks og klipper den opp i passende lengder, dette skal bli ammunisjon. Delene kan gjerne være 2/3 av nål-lengden.

 

Stikk en nål på langs gjennom hver dott, slik at bakenden på nålen ikke stikker ut. Surr rundt på midten med hyssing. Pass på at innsnevringen holder seg til midten, det er nemlig viktig at røret fylles opp.

 

Du har nå et dødelig blåserør med prosjektil. Putt pilen inn riktig vei, og fyr løs. Sikt bort fra mennesker og dyr (insekter kan dog være moro å skyte etter).

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

I noen effektiv grad på liten størrelse er lite trolig for en EMP

Men oppskriften er ganske enkel.

 

En spole med noen 1000 viklinger

Et kretskort som gir ut MINST 50 000 Volt DC i et kjapt støt

Noen ledninger

 

Koble utgangen til kretskortet til spolen.

Lad opp, og slipp spenningen til spolen.

 

Dette er prinsippet bak en EMP

 

 

Og som du kanskje skjønner så er en liten versjon av dette ganske usannsynlig siden den vil bli JÆKLA tung og spenningskilden vil mest sannsynlig bli ganske statisk.

Lenke til kommentar

Nå som jeg lager spudgun dukket det opp et problem... Det kommer ingen gnist mellom de to knappenålene som leder strømmen fra ledningene, men hvis jeg tar på nålene får jeg støt... Skal det være en eller to ledninger ut fra tenneren? Slik det er nå har jeg kun en ledning og den er koblet til den ene av knappenålene.

 

Takk for hjelp :)

Lenke til kommentar

Lag et stativ for ei brus-flaske så den kan komme seg oppover uten problem. Foreks. to krakker og ei plate med et hull i. Bare så flaska stopper halvveis nedi hullet, og ikke velter. Lag ein propp, foreks. en liten ende av et kosteskaft. Smi det til så det passer perfekt i brustuten. Denne må være 100% tett, viss ikke virker det ikke. Så bor et tynt hull i korken som du setter pumpespissen i. Som må være tett!!

Full flaska halvfull med vann og så pumper du med ei kraftig pumpe luft inn i flaska. Når trykket er stort nok, blir flaska blåst til værs i en utrolig hastighet.

Lenke til kommentar

Dersom du bor i et noe spesielt hjem med mye forskjellige materialer kunne du kanskje prøve deg på en 2 meter høy tesla-coil? :p

 

http://tesladownunder.com/

 

Ellers så kan du demontere en mikrobølgeovn eller lignende og ta ut transformatoren du finner inni og benytte deg av denne til å lage en Jakob's Ladder?

 

http://tesladownunder.com/JacobsLadder.htm

 

ELLER, dersom du har en gammel løv-blåser liggende i garasjen kan du mekke deg en hovercraft?! :D

 

http://vidmax.com/index.php/videos/view/1614

 

 

Mvh Nissen

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...