Gå til innhold

Kule ting å lage


Anbefalte innlegg

Hei! Har dere noen forslag til noen kule ting som jeg ka lage ut av vanlige ting som pleier å finnes i hjemmet? F.eks. laget en i klassen min et luftgevær ved å pumpe inn trykk i en flaske ved hjelp av en sykkelpumpe, for så å slippe ut trykket i enden.

 

I klassen laget jeg en pistol ut av delene i en penn og en kraftig strikk. Jeg har også tenkt på kanskje å lage et blåserør med magasin. Har dere noen forslag til morsomme ting jeg kan lage?

Endret av Rinox
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Helautomatisk trykkluft drevet pingpongball kanon.

Man finner vell ikke akkurat tingan man trenger i et helt normalt hjem.

 

Men hva med en erte skyter som skyter ERTER og ikke stein med et orntlig magasin som kan lade løpet automatisk for hvert skudd.

 

Bare å tenke på hva som kan være kult og løse problemene

9439533[/snapback]

hørt om softgun? :p omtrent det samme ;)

 

---

 

Lag en pistol som slår ut alt det elektroniske den skyter på :thumbup:

Endret av -hauken-
Lenke til kommentar
Helautomatisk trykkluft drevet pingpongball kanon.

Man finner vell ikke akkurat tingan man trenger i et helt normalt hjem.

 

Men hva med en erte skyter som skyter ERTER og ikke stein med et orntlig magasin som kan lade løpet automatisk for hvert skudd.

 

Bare å tenke på hva som kan være kult og løse problemene

9439533[/snapback]

hørt om softgun? :p omtrent det samme ;)

 

---

 

Lag en pistol som slår ut alt det elektroniske den skyter på :thumbup:

9453322[/snapback]

 

Var ikke vitsen å lage det sjøl??

 

Dessuten så blir neppe en pingpongball kanon noe lignende en softgun :p

Spess siden vi snakker om trykk på 8 bar og pneumatiske ladere og sikte systemer

Lenke til kommentar
Minner meg om en "kanon" jeg lagde da jeg var yngre og man fremdeles fikk kjøpt kinaputter i sverige.

Var ei jernstang med "skrukort i ene enden, men hull i korken til lunta på en kinaputt.

Fyllte på et par-tre klinkekuler inn i andre enden og BOOM. Huhei hvor den fløy klinkekuler :D

9456051[/snapback]

 

Har gjort det samme, men jeg brukte spiker.. Røret passa akkurat til en tigerscott og med en litt "modda" spiker funka det bra.. Spikern sto 4-5 cm inn i tree på 6-7 meters avstand. Røret revna/eksploderte i hånda til broren min.. Det gikk heldigvis bra, brukte hansker! Blir rimelig hett det røret.. Livsfarlig men gøy :yes:

Lenke til kommentar
Billigere version av ertekanonen er en tom dorull med en ballong på enden.

9474881[/snapback]

 

Ja, men rør med hanske er jo en million ganger kraftigere...

 

Man kan også skyte røde bær som man finner i busker i hagene til folk, når de treffer så exploderer de som en painball kule, og etterlater seg røde merker som er vanskelige å vaske vekk når det tørker, gøy å skyte på hus :)

Endret av Hellemyr
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...