Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Finner kun èn av DVD-rommene


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Har nylig satt opp ny maskin. Med hovedkortet Abit AB9 PRO. I tillegg har jeg et par NEC dvd-brennere. (IDE)

 

Problemet er når jeg skal koble disse to sammen. Har satt jumperne på slave/master. Men når jeg kobler i IDE kabelen og strøm i begge virker det som om ingen av dem funker eller blir liv i (altså ingen av dem reagerer verken på strøm eller i OS) ..Om jeg bare kobler til èn av stasjonene (samme om det er slave eller master) er det lys i begge (om strømmen er satt i) og den ene kommer opp både i bios og OS.

 

Hva kan være galt??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kan prøve på--CS- cable selected--men da skal du bruke en 80 tråders kabel (slik som for HD).

9403897[/snapback]

 

Skal CS være satt på begge enhetene?

9403945[/snapback]

 

Ja det er riktig, for da er det koplinger på kabelen som definerer hva er hva.

 

Husk å montere kabelen riktig. Kontakt som skal til hovedkort kan ikke være tilfeldig.

Endret av wiberos
Lenke til kommentar

Samme problemet om jeg kjører begge på CS. (også med andre IDE kabler)

 

Jeg har sånnsett løst problemet da jeg fant en IDE/sata overgang jeg kunne bruke på den ene og la den siste kjøre fint på IDE.

 

Men hadde vært morro om noen visste hvorfor det ikke funket?

 

Testet også ut at når IDE kabelen IKKE var koblet til hovedkortet virket heller ikke noen av rommene.. meget merkelig... :S

Lenke til kommentar

Kople hver brenner som master på sin egen IDE port .

Vanskelig når du på nytt HK kun har 1.stk IDE port . (vil såfall kreve ekstra PCI IDE kontroller kort)

Men det er valget du har , eller å droppe nr.2 , og kun akseptere å få ha 1.brenner.

Tror ikke der er "så" ofte du trenger 2 .

Ved DVD til DVD brenning bruker de fleste programmer å mellomlagre data på HDD uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...