Gå til innhold

Noen på Jernbaneskolen her?


Rex_Rodney

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lokførerdrømmen virker bare mer og mer umulig for min del som søker uten fagbrev.. Har Bachelor i IT, men ingen tilleggspoeng for det. Endte med ventelistenummer 164 i år. Har to fag til jeg kan forbedre fra VGS, men søkertallet øker nok til neste år igjen. Har snart nok poengsum til å få inntak på master i rettsvitenskap (jus), men ikke lokfører. Den svir. 

Lykke til alle dere andre... :)

Endret av milanr80
Lenke til kommentar
Sexylubb1 skrev (14 minutter siden):

122. plass på venteliste, men det ser ut som om de ikke har tatt med yrkespraksis. Har jeg misforstått noe? Man får både poeng med for fagbrev og praksis? Ikke enten eller? 

Jeg forstår heller ikke det. Mitt karaktersnitt var 4,27 og jeg burde fått 10 ekstrapoeng for min master (istedetfor fagbrev), samt 10 ekstrapoeng for arbeidserfaring. 
Jeg burde etter mine beregninger endt på 62,7 poeng, men endte på 52,7. 

Det holdt riktignok for å komme inn, men hadde vært interresant å se hvordan de har regnet poeng. 

Lenke til kommentar
Knoph82 skrev (1 time siden):

Jeg forstår heller ikke det. Mitt karaktersnitt var 4,27 og jeg burde fått 10 ekstrapoeng for min master (istedetfor fagbrev), samt 10 ekstrapoeng for arbeidserfaring. 
Jeg burde etter mine beregninger endt på 62,7 poeng, men endte på 52,7. 

Det holdt riktignok for å komme inn, men hadde vært interresant å se hvordan de har regnet poeng. 

Jeg har nå sendt mail. Det er jo en ganske drøy feil å gjøre om det har skjedd flere mtp på hvor mange som søker og at det forbedrer poengene til de fleste det gjelder med 15-25%

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sexylubb1 skrev (11 minutter siden):

Jeg har nå sendt mail. Det er jo en ganske drøy feil å gjøre om det har skjedd flere mtp på hvor mange som søker og at det forbedrer poengene til de fleste det gjelder med 15-25%

Flott. Si gjerne fra her hva de svarer👍🏼

Lenke til kommentar
Knoph82 skrev (4 timer siden):

Jeg forstår heller ikke det. Mitt karaktersnitt var 4,27 og jeg burde fått 10 ekstrapoeng for min master (istedetfor fagbrev), samt 10 ekstrapoeng for arbeidserfaring. 
Jeg burde etter mine beregninger endt på 62,7 poeng, men endte på 52,7. 

Det holdt riktignok for å komme inn, men hadde vært interresant å se hvordan de har regnet poeng. 

10 ekstrapoeng for master? Får jeg spørre hva slags master? Har bachelor i IT som skolen svarte at jeg ikke får noe som helst poeng for. 

Lenke til kommentar
Knoph82 skrev (4 timer siden):

Jeg forstår heller ikke det. Mitt karaktersnitt var 4,27 og jeg burde fått 10 ekstrapoeng for min master (istedetfor fagbrev), samt 10 ekstrapoeng for arbeidserfaring. 
Jeg burde etter mine beregninger endt på 62,7 poeng, men endte på 52,7. 

Det holdt riktignok for å komme inn, men hadde vært interresant å se hvordan de har regnet poeng. 

Burde? Står ingenting om at master gir ekstrapoeng i fagskoleforskriften. Og med tanke på at du skriver master, så tipper jeg arbeidserfaringen din er vurdert til ikke relevant.

Lenke til kommentar

Full forvirring😅 Det er noen mastere som telles på lik linje som fagbrev. Mer enn det veit ikke jeg, men som jeg sier så hadde det vært interessant å vite hvordan de teller poengene siden flere av oss ikke fikk den poengsummen vi hadde regnet oss frem til på forhånd🤷🏼‍♂️ For å få klarhet i omstendighetene rundt er det vel bare å snakke med skolen igrunn. 
 

Lykke til alle sammen😃👍🏼

Lenke til kommentar
hallais123 skrev (8 timer siden):

Noen som vet om det blir brukt pc eller iPad osv for studiet? vet at iPad blir brukt hos vy, go ahead osv. Er dette noe vi betaler for eventuelt?

Brukte iPad på skolen, men denne ble kjøpt selv. Skolen dekker ikke dette. Spiller liten rolle om du bruker PC, Mac, iPad eller Android-brett. 
Bruker nå iPad i jobb (godstog).

Lenke til kommentar

Jeg tror grunnen til at de ønsker nettbrett hos elevene er mtp på Fido når man er ute i praksis. Dette får du høyst sannsynlig låne av kjørelærer. 
 

Til selve undervisningen er en pc/Mac mye bedre da det er enklere å skrive på/ta notater, bla gjennom PW osv. Under hver øvelseskjøring spurte kjørerlærer om jeg hadde eget nettbrett eller om jeg ville låne han/hun sitt. De forskjellige uttakslistene osv finnes på nettbrettet til kjørelærer også.. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...