Gå til innhold

Noen på Jernbaneskolen her?


Rex_Rodney

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Robbern21 skrev (4 timer siden):

Du kan spørre sjefen om en arbeidsattest

Sant nok det, men litt, hva skal man si.. ukomfortabelt. Hei, du jeg skal (kanskje) på skole for å gjøre noe annet, kan jeg få dokumentasjon på hvor lenge jeg har jobbet her? 

Jaja, var bare snakk om 2 poeng for min del, så ikke så krise.

Lenke til kommentar

 

JensFos skrev (På 28.4.2022 den 7.04):

Hvordan dokumenterte du yrkespraksis? Spurte du sjefen om å få dokumentasjon, eller brukte du arbeidskontrakten?

Arbeidsattester fra tidligere arbeidsgivere som mann har krav på å få. Kan se at det muligens er litt ukomfortabelt hvis du må spørre nåværende arbeidsgiver, men det må du nesten bare legge til siden.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||| skrev (13 timer siden):

Jeg vil regne ut hvor mange poeng jeg har for å søke meg inn til neste år. På nettsiden står det "Alle fag med tallkarakterer som inngår i kvalifikasjonsgrunnlaget skal tas med i beregning av karakterpoeng." Men hvilke fag går under kvalifikasjonsgrunnlaget? 

Etter min forståelse så er det alle karakterene som er fra videregående utdanning. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||| skrev (13 timer siden):

Jeg vil regne ut hvor mange poeng jeg har for å søke meg inn til neste år. På nettsiden står det "Alle fag med tallkarakterer som inngår i kvalifikasjonsgrunnlaget skal tas med i beregning av karakterpoeng." Men hvilke fag går under kvalifikasjonsgrunnlaget? 

Når jeg snakka med de på skolen så gjaldt alle karakterer fra VGS :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Robbern21 skrev (2 timer siden):

Når jeg snakka med de på skolen så gjaldt alle karakterer fra VGS :)

 

JensFos skrev (2 timer siden):

Etter min forståelse så er det alle karakterene som er fra videregående utdanning. 

Ok, takk skal dere ha. Jeg ser det blir tatt opp både jernbaneskolen og lokførerskolen i tråden her også, så usikker på hvilken skole dere refererer til. Jeg tenkte lokførerskolen, jeg har da 52.8 poeng så jeg er vel safe vil jeg tro. 

 

Men jeg er litt usikker på hvordan det blir med yrkespsykologen fordi jeg har hatt tidligere historie med rusmisbruk og har ikke plettfri vandel. 

Lenke til kommentar
1 minute ago, |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||| said:

Men jeg er litt usikker på hvordan det blir med yrkespsykologen fordi jeg har hatt tidligere historie med rusmisbruk og har ikke plettfri vandel. 

Håper og tror at om du er frisk nå så er det det som teller. Det står også på de psykiske testene at det det ikke er slik at man automatisk utelukkes kun fordi man tidligere har slitt psykisk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||| skrev (9 minutter siden):

Ok, takk skal dere ha. Jeg ser det blir tatt opp både jernbaneskolen og lokførerskolen i tråden her også, så usikker på hvilken skole dere refererer til. Jeg tenkte lokførerskolen, jeg har da 52.8 poeng så jeg er vel safe vil jeg tro. 

Det er vel bare en skole i norge og den har hatt begge navnene, men nå heter den lokførerskolen. 
Hvis du har 52.8 poeng i regne karakterer kan du også legge til 1 poeng for hvert halvår i relevant yrkespraksis. +eventuelt bestått fagprøve med 10 poeng og +5 poeng for meget bestått.

Hvordan det er med tidligere bruk av rusmidler og ikke plettfri vandel tør jeg ikke si noe om, da må du nesten høre. 
psykologene der er ganske flinke og tror de kan gjennomskue mye, hvis du får spørsmål (noe jeg trur alle får) såner det vel bedre å si noe om det ;)

Endret av Robbern21
Srive mer svar
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Robbern21 skrev (1 minutt siden):

Det er vel bare en skole i norge og den har hatt begge navnene, men nå heter den lokførerskolen. 
Hvis du har 52.8 poeng i regne karakterer kan du også legge til 1 poeng for hvert halvår i relevant yrkespraksis. +eventuelt bestått fagprøve med 10 poeng og +5 poeng for meget bestått.

Regna alle karakterene så blir det til sammen 67, delt på antall som er 16 = 4.18*10 = 41.8 + 10 (fagbrev) + 1 (yrkespraksis 6 mnd) = 52.8 poeng. 

Lenke til kommentar
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||| skrev (2 minutter siden):

Regna alle karakterene så blir det til sammen 67, delt på antall som er 16 = 4.18*10 = 41.8 + 10 (fagbrev) + 1 (yrkespraksis 6 mnd) = 52.8 poeng. 

Det ser jo bra ut det, jeg endte med 60, (noe) og ble hvertfall kalt inn på test, så da er det bare å vente på svar 20. mai, da ser man jo hva som holder. 

De siste årene har antall søkere økt betraktelig (vet ikke om du har fulgt FB siden til skolen), men står en del om det der, i år var det nesten 1.300 søkere og 168 ledige plasser, så tar de jo inn de med best poeng, husker jeg ikke heeeelt feil så var laveste som kom inn i fjor 48,1 ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Robbern21 skrev (Akkurat nå):

Det ser jo bra ut det, jeg endte med 60, (noe) og ble hvertfall kalt inn på test, så da er det bare å vente på svar 20. mai, da ser man jo hva som holder. 

De siste årene har antall søkere økt betraktelig (vet ikke om du har fulgt FB siden til skolen), men står en del om det der, i år var det nesten 1.300 søkere og 168 ledige plasser, så tar de jo inn de med best poeng, husker jeg ikke heeeelt feil så var laveste som kom inn i fjor 48,1 ;)

Jeg vurderer å ta opp et fag eller to til privatist bare for å sikre meg, kan jo være 1800 søkere til neste år for alt jeg vet. Hvis jeg da samtidig får studielån og stipend for det så er det en stor fordel for meg, siden jeg opparbeidet meg mye inkasso i mitt tidligere liv og kan da betale ned litt av det med studielån. 🤪

Lenke til kommentar
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||| skrev (Akkurat nå):

Jeg vurderer å ta opp et fag eller to til privatist bare for å sikre meg, kan jo være 1800 søkere til neste år for alt jeg vet. Hvis jeg da samtidig får studielån og stipend for det så er det en stor fordel for meg, siden jeg opparbeidet meg mye inkasso i mitt tidligere liv og kan da betale ned litt av det med studielån. 🤪

Det kan jo være en idé, jeg kan jo gi beskjed her hvordan det går for min del den 20. så har du jo en ørliten pekepinn, er vel flere her med forskjellig poengscore som også sikkert sier noe om de kom inn eller ei.

Antall søkere har jo også økt mye de siste årene så kan være lurt å sikre seg. 
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||| skrev (15 minutter siden):

De tester for mekanisk forståelse hos yrkespsykolog, er det noen som kan fortelle litt mer om hva de tester for her? Jeg kan ikke skryte på meg at jeg har så veldig mye mekanisk forståelse.

Går mer på hvordan hodet takler å utføre oppgaver under press med diverse regler, lite mekanisk i den grunn😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...