Gå til innhold

Noen på Jernbaneskolen her?


Rex_Rodney

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet om man kvalifiserer med kompetansebevis i relevant fag? Uten fellesfag, altså norsk, engelsk, matte osv.

Snittet her var ca 3,6, altså 36 poeng.

 

Har i tillegg til yrkespraksis i relevant fag, som tilsvarer 10 poeng etter at man har jobbet i 100% stilling i over 5 år. 

I tillegg til meget godt bestått på fagprøve som tydeligvis også gir poeng. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
diskusjon90 skrev (På 16.2.2022 den 19.41):

Er det noen som vet om man kvalifiserer med kompetansebevis i relevant fag? Uten fellesfag, altså norsk, engelsk, matte osv.

Snittet her var ca 3,6, altså 36 poeng.

 

Har i tillegg til yrkespraksis i relevant fag, som tilsvarer 10 poeng etter at man har jobbet i 100% stilling i over 5 år. 

I tillegg til meget godt bestått på fagprøve som tydeligvis også gir poeng. 

"Alle fag med tallkarakterer som inngår i kvalifikasjonsgrunnlaget skal tas med i beregning av karakterpoeng." Sitat fra lokførerskolen.no

Det vil vel si at bare karakterene som du fikk i videregående opp mot fagbrevet ditt er det som teller, dersom det er fagbrev som er ditt kvalifikasjonsgrunnlag. 

Lenke til kommentar
Snutebille skrev (1 time siden):

 

Ser av det som er sagt tidligere at man pleide å legge ved søknadsbrev og CV. Bør man også gjøre det når man søker nå? 

Jeg har søkt men har ikke fått med meg dette i det hele tatt. Det står jo ikke inne på SO det jeg har sett? Det eneste jeg har vedlagt er de karakterer som manglet inne på SO og bevis på yrkespraksis.

Lenke til kommentar
Maped_Left skrev (2 minutter siden):

Finnes det noen rabatt på togreiser for lokførerstudenter utover "Student" som f.eks kommer fram hos vy?

Ja. Da jeg gikk på skolen fikk vi sølvbillett før skolestart. Søvbiletten har endret seg litt siste årene men.

Reiser du i uniformen du får av skolen er det mange konduktører som bare lar deg reise uten å sjekke billett også, ikke at man skal gamble på det men. 
 

 

Lenke til kommentar
Fictivision skrev (13 timer siden):

Ja, fikk innkalling forrige uke. 

Du fikk innkalling allerede før søknadsfristen (1.mars) var gått ut? 
Sendte du inn søknaden din veldig tidlig i februar da eller?
Synes bare det høres så himla raskt ut. Skulle tro skolen ville sjekket ut alle innkomne søknader for å se poengsummer etc. før de begynte å kalle inn😅

Lykke til på test! 😃

Endret av Knoph82
Lenke til kommentar
Knoph82 skrev (2 timer siden):

Du fikk innkalling allerede før søknadsfristen (1.mars) var gått ut? 
Sendte du inn søknaden din veldig tidlig i februar da eller?
Synes bare det høres så himla raskt ut. Skulle tro skolen ville sjekket ut alle innkomne søknader for å se poengsummer etc. før de begynte å kalle inn😅

Lykke til på test! 😃

Ja, ble selv overrasket, fikk innkalling den 22 februar. 

Lenke til kommentar
On 3/2/2022 at 3:24 PM, Fictivision said:

Etter 3 år med søking ble jeg nå endelig innkalt til yrkespsykologiske tester 11. Mars. Gleder meg. 

Jeg søkte på lokomotivførerutdanningen for første gang allerede 1. februar, og fikk innkallelse til helse- og skikkethetstest på e-post den 22. februar. Skal innom Skøyen 16. mars.

Litt nervøs, men gleder meg :)

Endret av akitayama
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg søkte 2. februar, fikk innkalling på e-post 10. februar og var på helse og yrkespsykologisk test i dag. Blei godkjent test også :) Hadde 55,7 poeng. 
 

Forresten, glemte å spørre legen når jeg var der, men noen som veit om test av fargesyn er med på den testen man må ta hvert tredje år? Lå akkurat i grenseland der, så kjedelig om det kan bli tull med det seinere, selvom fargesyn sjeldent endrer seg da. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...