Gå til innhold

Noen på Jernbaneskolen her?


Rex_Rodney

Anbefalte innlegg

Har fått sittet foran noen ganger da faren min er konduktør, så nå blir det nok lenge til neste gang

Etter regelverket så har ikke du lov til å sitte foran selv om faren din er konduktør. Da har du i såfall bare hatt flaks og møtt en lokfører som ikke er redd for å bli kalt inn på teppet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Det var kjipt å høre at det ikke gikk så bra for deg. Men vil bare understreke at det sannsynligvis er en veldig god grunn for at du ble regnet som «ikke skikket». Å kjøre tog er ikke en hverdagslig oppgave som alle og enhver er egnet til. I det siste har flere aspiranter opplevd å ikke bli sertifisert fordi de ikke er egnede som lokførere. De har da brukt årevis på å komme dit, med forbedring av karakterer, tester, skolegang, eksamener, øvelseskjøringer, opplæring/aspiranttid innad i bedriften - for så å skal autoriseres til å bli selvstendig lokfører og stryker her. Om du ikke er skikket, skal du være glad for at du fikk beskjeden nå og ikke om 2-3 år. Skjønner at det sikkert er en fattig trøst, men denne jobben er faktisk ikke for alle. Selv om man er ordentlig, fungerer bra i hverdagen og har førerkort...

 

Jeg fikk tilbakemelding i går. Var ikke slik at jeg røk pga at jeg ikke var skikket psykisk eller no. Hadde fått en typ følgefeil utover i en oppgave som ga en del feil. Da mer enn det man muligens har satt som en grense. Flere oppgaver hadde gått fint, men hjelper ikke hvis det ble noe surr under to andre oppgaver. Når man reflekterer over det hjemme, så er det lett og tenke hvordan man skulle ha gjort den og den oppgaven annerledes. 

 

Er i hvert fall helt nye tester og lokale / folk nå. Blir spennende og se statistikk på slutten av opptaket mtp bestått prosent. Da får man se om det er blitt noe tøffere, eller om man rett og slett hadde en dårlig dag. Jeg ville aldri ha satset på dette yrket om jeg ikke følte meg skikket. Tviler på at enkelte bare søker for morroskyld. Om man så ikke setter seg veldig inn i kravene og yrket, så forstår man sikkert en viss grad hva yrket krever og innebærer. Jeg ga et forsøk, men det gikk ikke nå. Ser frem til neste sjanse :) 

Endret av OleSK
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Kom akkurat hjem fra opptak. Fikk beskjed etter de yrkespsykologiske testene at de antageligvis blir underkjent. De som hadde testene sa at testene ikke skulle være særlig krevende, og det gjaldt å holde seg innenfor hva som er normalt. 

Endret av varus
Lenke til kommentar

Kom akkurat hjem fra opptak. Fikk beskjed etter de yrkespsykologiske testene at de antageligvis blir underkjent. De som hadde testene sa at testene ikke skulle være særlig krevende, og det gjaldt å holde seg innenfor hva som er normalt. 

Det var kjedelig å høre. Det er godt mulig det er slik du beskriver. Var spesielt en av testene jeg fikk mange feil på når jeg var der i juni, og da var det den de i hovedsak pratet om på tilbakemeldingen. Ingen av psykologene sa noe etter testene, men han ene spurte om jeg hadde noen spørsmål. Da sa jeg: Ja, jeg lurer på hvordan det gikk. Han sa at det blir tatt noe standardsnitt osv, så skjønte at det muligens ikke skulle gå. Legen var den eneste som sa at jeg hadde bestått, og da han sin del.

Lenke til kommentar

Det var kjedelig å høre. Det er godt mulig det er slik du beskriver. Var spesielt en av testene jeg fikk mange feil på når jeg var der i juni, og da var det den de i hovedsak pratet om på tilbakemeldingen. Ingen av psykologene sa noe etter testene, men han ene spurte om jeg hadde noen spørsmål. Da sa jeg: Ja, jeg lurer på hvordan det gikk. Han sa at det blir tatt noe standardsnitt osv, så skjønte at det muligens ikke skulle gå. Legen var den eneste som sa at jeg hadde bestått, og da han sin del.

 

Hadde vel egentlig regnet med at det er en god sjanse for stryk, så tar det ikke så altfor tungt. Hadde litt dårlig start på dagen da toget mitt ironisk nok ble innstilt pga signalfeil, så måtte løpe som en gal til nærmeste taxi. En av de andre på opptaket var også forsinket, så hele opplegget ble litt stresset opp, fikk ikke spist lunsj osv. Selvtilliten min fikk seg en liten knekk da de antydet til at jeg kunne ha hodeskade/lese skrivevansker.

 

Er det mulig å søke igjen ved en senere anledning? Er det snakk om karantene?

Lenke til kommentar

Hadde vel egentlig regnet med at det er en god sjanse for stryk, så tar det ikke så altfor tungt. Hadde litt dårlig start på dagen da toget mitt ironisk nok ble innstilt pga signalfeil, så måtte løpe som en gal til nærmeste taxi. En av de andre på opptaket var også forsinket, så hele opplegget ble litt stresset opp, fikk ikke spist lunsj osv. Selvtilliten min fikk seg en liten knekk da de antydet til at jeg kunne ha hodeskade/lese skrivevansker.

 

Er det mulig å søke igjen ved en senere anledning? Er det snakk om karantene?

Karantenen er av en eller annen grunn på 18 måneder. Jeg kommer også til å prøve igjen til opptaket i 2021. Man har maksimalt 2 forsøk, så da får bare gjøre så godt man kan.

 

Jeg synes det også var veldig surt å ryke ut, men man må se på flere muligheter, og bare stå på videre. Vil anbefale deg å kontakte Synergy Helse når du får svar fra skolen. Da kan muligens utdype litt på tilbakemeldingen.

Endret av OleSK
Lenke til kommentar

Karantenen er av en eller annen grunn på 18 måneder. Jeg kommer også til å prøve igjen til opptaket i 2021. Man har maksimalt 2 forsøk, så da får bare gjøre så godt man kan.

 

Jeg spiste ingenting selv. Gikk rett fra sykepleier til lege, ene psykologen og så han andre. Synes det hørtes veldig voldsomt ut og antyde slik med hodeskade/lese og skrivevansker der og da. Jeg er klar over at en del slike tester brukes for å kartlegge funksjoner, men det er litt både og av hvordan man klarer det. Noen har kjennskaper til tester på forhånd, noen er veldig flinke når det kommer til praktiske ting, noen er veldig nervøse, og andre klarer ikke å omstille seg der og da. Den testen jeg røk på forstår jeg i ettertid ikke hvordan jeg klarte å bomme på, men det er uvant setting. Man må prestere, og vet at det handler om å komme inn, eller ikke å få plass.

 

Jeg fikk også en slags kommentar av typ "det kunne vært interresant å se på hvorfor det er slik" Mtp måten jeg falt ut av den ene testen. Jeg er enig at man kan lure på hvorfor man bare faller av. Har ikke noe problem med lignende oppgave nå, men gjort er gjort. Man får bare en sjanse der og da.

 

Jeg synes det også var veldig surt å ryke ut, men man må se på flere muligheter, og bare stå på videre. Vil anbefale deg å kontakte Synergy Helse når du får svar fra skolen. Da kan muligens utdype litt på tilbakemeldingen.

18 måneder blir nok litt lenge for min del, men jeg har troen på at du klarer det bedre neste gang. Jeg er også litt overrasket over at jeg kunne feile en av testene, har selvfølgelig ingen andre å skylde på enn meg selv men det var mange små ting som gjorde det litt vanskelig å fokusere idag. 

 

Vet du om disse testene er nye? Mener du skrev tidligere at det er et nytt opplegg.

Lenke til kommentar

18 måneder blir nok litt lenge for min del, men jeg har troen på at du klarer det bedre neste gang. Jeg er også litt overrasket over at jeg kunne feile en av testene, har selvfølgelig ingen andre å skylde på enn meg selv men det var mange små ting som gjorde det litt vanskelig å fokusere idag. 

 

Vet du om disse testene er nye? Mener du skrev tidligere at det er et nytt opplegg.

Mye tider på at alt sammen er nytt. Står noe lenger bak i forumet om tallhukommelse, terninger, forklare ord og mye annet. Jeg fikk ingenting av det. Hele opplegget har alltid vært hos NSB (Vy) Bedriftshelsetjeneste, mens det nå er hos Synergy Helse Ullevål Stadion.

 

Det er ikke slik at man kan øve på noe hvor det står "danne terninger etter figurer", men tipper at det er noe greiere enn enkelte oppgaver her. Jeg kommer ikke til å utdype oppgavene her, da disse ordene sikkert er de samme alle får. Vil i hvert fall tørre å påstå at det muligens er vanskeligere å huske mange ord, få nye lester osv, enn å gjenta rekker med tall. (Uten at jeg scoret så dårlig her). En av grunnene til at det er nytt, er kanskje grunnet privatiseringen, eller at de ville fornye testene. Det er litt det med at mange har fortrinn, mens andre møter helt uforberedt, som igjen er poenget.

 

Det er klart at det er en uvant setting å sitte ansikt til ansikt med noen og gjennomføre disse oppgavene. Det er en grunn til at testene er her, men om en "ikke bestått" kanditat som var litt uheldig, ikke er egnet til å kjøre tog er jeg noe usikker på.  (Kommer an på hvor dårlig man gjorde det). Vil ikke spekulere for mye i det, men man må bare finne seg i at man røk ut. Om man så består helsesjekk og spørsmålene (psykisk helse), så er det vel ikke så mye som tilser at man ikke burde prøve igjen, og klare det.

 

Som en forumbruker nevnte lenger opp, så er det å kjøre tog en svært ansvarsfull oppgave. Man skal nok ikke føle seg flau av å ryke, men som du også sier, så kan man være uheldig på noen tester. Det at folk stryker på skolen, faller fra og ikke blir sertifisert viser at testene ikke betyr alt, men de danner et bilde

Lenke til kommentar

Føltes litt uvant å sitte ansikt til ansikt ja, hadde kommet godt med å trene opp litt før opptaket når jeg ser tilbake på det. Forstår veldig godt at det kreves mye for å bli tatt opp som lokfører da man har ansvar for mange liv hver dag.

 

Jepp. Man kjenner seg selv godt nok og vet om man kunne takle yrket, eller ikke. Jeg synes det var surt, siden jeg ble innkalt veldig tidlig i opptaket. Driver litt med modelljernbane, og har fått en del innblikk i jobben via faren min. Det svært strengt, og om ikke ulovlig nå, men fikk ordnet en tur gjennom godkjent søknad, der jeg satt foran i type 73 tilbake i oktober 2018. Det er en utsikt man nesten bare kan drømme om mtp "kontor".

 

Det kjipe med testene er å ryke på noe man klarer, men så ikke der og da. Jeg vet ikke rekkefølgen på testene du tok, men fikk i hvert fall litt under halvparten feil på den testen han mannlige psykologen hadde. Det var flere feil enn grensen, mens de fleste andre fikk jeg ingen kommentar på. Var den ene de pratet om. Var ikke perfekt på hukommelse, men over godkjent såvidt jeg fikk med meg. Ba først om tilbakemelding, og da pratet jeg med han ene. Ville gjerne høre poengsummen jeg fikk på de andre for å danne meg et bilde, og da ringte hun andre meg. Fikk mer utfyllende svar da.  

 

Jeg for min del kunne tenkt meg en turnus jobb, så om det blir Lokfører, T-Banefører, trikkefører, konduktør eller hva enn det blir, så er det veien jeg vil gå. Vet ikke hvordan det er med din situasjon, men du kan prøve på konduktør, hvis det frister. Faren min har vært der i 30 år nærmest, og virker som en fin jobb. Det er noe slags tester der også, men ikke like omfattende. Å ha en kontor jobb er det siste jeg vil ha :D

 

Vent på svar fra skolen, så ringer du Synergy Helse og får en bedre tilbakemelding=)  Du har også innsynsrett

Lenke til kommentar

Jepp. Man kjenner seg selv godt nok og vet om man kunne takle yrket, eller ikke. Jeg synes det var surt, siden jeg ble innkalt veldig tidlig i opptaket. Driver litt med modelljernbane, og har fått en del innblikk i jobben via faren min. Det svært strengt, og om ikke ulovlig nå, men fikk ordnet en tur gjennom godkjent søknad, der jeg satt foran i type 73 tilbake i oktober 2018. Det er en utsikt man nesten bare kan drømme om mtp "kontor".

 

Det kjipe med testene er å ryke på noe man klarer, men så ikke der og da. Jeg vet ikke rekkefølgen på testene du tok, men fikk i hvert fall litt under halvparten feil på den testen han mannlige psykologen hadde. Det var flere feil enn grensen, mens de fleste andre fikk jeg ingen kommentar på. Var den ene de pratet om. Var ikke perfekt på hukommelse, men over godkjent såvidt jeg fikk med meg. Ba først om tilbakemelding, og da pratet jeg med han ene. Ville gjerne høre poengsummen jeg fikk på de andre for å danne meg et bilde, og da ringte hun andre meg. Fikk mer utfyllende svar da.  

 

Jeg for min del kunne tenkt meg en turnus jobb, så om det blir Lokfører, T-Banefører, trikkefører, konduktør eller hva enn det blir, så er det veien jeg vil gå. Vet ikke hvordan det er med din situasjon, men du kan prøve på konduktør, hvis det frister. Faren min har vært der i 30 år nærmest, og virker som en fin jobb. Det er noe slags tester der også, men ikke like omfattende. Å ha en kontor jobb er det siste jeg vil ha :D

 

Vent på svar fra skolen, så ringer du Synergy Helse og får en bedre tilbakemelding=)  Du har også innsynsrett

Takk for alle svar, det har gjort ting litt klarere.

 

Vi får se hva jeg gjør videre, men tror ikke jeg skal søke mer da jeg er blitt litt for gammel.

Lenke til kommentar

Takk for alle svar, det har gjort ting litt klarere.

 

Vi får se hva jeg gjør videre, men tror ikke jeg skal søke mer da jeg er blitt litt for gammel.

Er bare 22 år her, men gidder ikke å forbedre flere fag nå. Tok fysikk 1 osv til dette opptaket, så funker sikkert neste gang. Jeg har greit gjennomsnitt. Blir å søke T-Bane deltid, eller fulltid, så ser jeg an Lokfører ved neste sjanse. Har en deltidsjobb nå, men blir kjedelig bare å gå og vente til neste forsøk.

 

Jeg ringte Synergy Helse sitt nummer og ba om å få tilbakemelding. Da ringte psykologen meg dagen etter tror jeg. Utifra hvordan du skriver, så har du i hvert fall ikke "skrivevansker" slik jeg ser det, men jeg har ingen kunnskaper om feltet. Ting blir også klarere med en ordentlig tilbakemelding over telefon :)

Endret av OleSK
Lenke til kommentar

Er bare 22 år her, men gidder ikke å forbedre flere fag nå. Tok fysikk 1 osv til dette opptaket, så funker sikkert neste gang. Jeg har greit gjennomsnitt. Blir å søke T-Bane deltid, eller fulltid, så ser jeg an Lokfører ved neste sjanse. Har en deltidsjobb nå, men blir kjedelig bare å gå og vente til neste forsøk.

 

Jeg ringte Synergy Helse sitt nummer og ba om å få tilbakemelding. Da ringte psykologen meg dagen etter tror jeg. Utifra hvordan du skriver, så har du i hvert fall ikke "skrivevansker" slik jeg ser det, men jeg har ingen kunnskaper om feltet. Ting blir også klarere med en ordentlig tilbakemelding over telefon :)

 

Er bare 22 år her, men gidder ikke å forbedre flere fag nå. Tok fysikk 1 osv til dette opptaket, så funker sikkert neste gang. Jeg har greit gjennomsnitt. Blir å søke T-Bane deltid, eller fulltid, så ser jeg an Lokfører ved neste sjanse. Har en deltidsjobb nå, men blir kjedelig bare å gå og vente til neste forsøk.

 

Jeg ringte Synergy Helse sitt nummer og ba om å få tilbakemelding. Da ringte psykologen meg dagen etter tror jeg. Utifra hvordan du skriver, så har du i hvert fall ikke "skrivevansker" slik jeg ser det, men jeg har ingen kunnskaper om feltet. Ting blir også klarere med en ordentlig tilbakemelding over telefon :)

Det kan nok være greit å søke på både konduktør og T-banefører dersom du ønsker deg en slik jobb. Mener å ha sett at de har åpnet opp for søkere for trikkeførere også, uten at jeg har søkt der. Litt dårlig idè å sitte hjemme å vente i 18 mnd, hadde gjort avslaget enda tøffere dersom man ikke kommer inn 2 gangen heller. :)

Lenke til kommentar

Det kan nok være greit å søke på både konduktør og T-banefører dersom du ønsker deg en slik jobb. Mener å ha sett at de har åpnet opp for søkere for trikkeførere også, uten at jeg har søkt der. Litt dårlig idè å sitte hjemme å vente i 18 mnd, hadde gjort avslaget enda tøffere dersom man ikke kommer inn 2 gangen heller. :)

Helt enig. Er ingen garanti for at det går ved 2 forsøk heller. Gjennomsnittsalderen på skolen er over 30, så jeg burde i grunn bygge opp litt mer erfaring. Er ikke sikkert jeg søker på Lok med engang da heller. Blir neppe en god attest å være i Sporveien i 1 år, for så å slutte. Tenkte bare å prøve på Lokfører opptaket nå, siden jeg dekket kravene og ville hatt en slik jobb. Vi får se hva det blir til =) 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er det noen som har en formening om hva skolen gjør, dersom det er mange flere søkere enn plasser, der man har bestått og kommet igjennom hele prosessen? I 2018 sto det at 208 søkere var innkalt til helse og yrkespsykologisk test. Dvs ca 100 plasser, men dobbelt antall innkalt. 

 

På Facebook siden til skolen, sto det i år at 377 kvalifiserte søkere følger med videre i prosessen. Det er 245 flere søkere, enn det er skoleplasser i 2020. Jeg vil tro at mange flere enn 132 har bestått allerede. De skulle ha folk til tester i mai, juni, august og september. Jeg var der tidlig i juni, så hadde nok fått tilbud om plass, dersom jeg hadde bestått. Lurer dermed på hva som skjer om man har bestått alt, men så er det fullt, ettersom de andre søkerne har en høyere konkurranse sum. Kan det tenkes at de fyller opp fremtidige kull i f.eks 2021, eller må de søke igjen på samme grunnlag som andre? Kan høre med skolen, men gjerne kom med innspill, hvis man har en mening.

 

Skal bli interresant å se på hva de nye inntakskravene blir. Får satse på at det ikke blir for store endringer, men går vel heller på karaktersnitt nå. Jeg kan ikke søke igjen før i 2021, så har nok av tid til å ordne det. Samordna Opptak har automatisert rangering, så lurer på hvordan det skal løses. Finner nok ut av det når kravene kommer =) 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-peolQalf

Er det noen som har en formening om hva skolen gjør, dersom det er mange flere søkere enn plasser, der man har bestått og kommet igjennom hele prosessen? I 2018 sto det at 208 søkere var innkalt til helse og yrkespsykologisk test. Dvs ca 100 plasser, men dobbelt antall innkalt. 

 

På Facebook siden til skolen, sto det i år at 377 kvalifiserte søkere følger med videre i prosessen. Det er 245 flere søkere, enn det er skoleplasser i 2020. Jeg vil tro at mange flere enn 132 har bestått allerede. De skulle ha folk til tester i mai, juni, august og september. Jeg var der tidlig i juni, så hadde nok fått tilbud om plass, dersom jeg hadde bestått. Lurer dermed på hva som skjer om man har bestått alt, men så er det fullt, ettersom de andre søkerne har en høyere konkurranse sum. Kan det tenkes at de fyller opp fremtidige kull i f.eks 2021, eller må de søke igjen på samme grunnlag som andre? Kan høre med skolen, men gjerne kom med innspill, hvis man har en mening.

 

Skal bli interresant å se på hva de nye inntakskravene blir. Får satse på at det ikke blir for store endringer, men går vel heller på karaktersnitt nå. Jeg kan ikke søke igjen før i 2021, så har nok av tid til å ordne det. Samordna Opptak har automatisert rangering, så lurer på hvordan det skal løses. Finner nok ut av det når kravene kommer =) 

 

Hei!

Jeg kan ikke svare på alt, men har kanskje litt mer info. Fikk resultatet fra testen allerede 27. juni, og fikk samtidig beskjed om at jeg har fått plass på skolen i 2020. Nå har jeg fått e-post der jeg kan ønske når jeg vil ha oppstart, så tviler på at det fortsatt er kandidater som ikke har gjennomført helsetest... Min gjetning er at de kjører helsetester i august og september bare hvis det er behov for flere studenter for å fylle opp, og prøver å gjennomføre alle i mai og juni.

Hvor de 245 som var "for mange" blir plassert er jo et godt spørsmål, det kan vel være at de rett og slett ikke ble tilbudt skoleplass? Noen har dessverre ikke bestått helsetesten, og de blir en del av de 245.

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg kan ikke svare på alt, men har kanskje litt mer info. Fikk resultatet fra testen allerede 27. juni, og fikk samtidig beskjed om at jeg har fått plass på skolen i 2020. Nå har jeg fått e-post der jeg kan ønske når jeg vil ha oppstart, så tviler på at det fortsatt er kandidater som ikke har gjennomført helsetest... Min gjetning er at de kjører helsetester i august og september bare hvis det er behov for flere studenter for å fylle opp, og prøver å gjennomføre alle i mai og juni.

Hvor de 245 som var "for mange" blir plassert er jo et godt spørsmål, det kan vel være at de rett og slett ikke ble tilbudt skoleplass? Noen har dessverre ikke bestått helsetesten, og de blir en del av de 245.

 

Takk for svar :) 

 

Det kan godt være at det stemmer. Jeg tolket det med 377 kvalifiserte som om alle ble innkalt, men betydingen av "er med videre" betyr jo sikkert at man kan bli innkalt fortløpende, og da basert på hvem som består, eller ikke består foran i "køen". Ville vært rart om det var f.eks 280 kandidater som var igjennom alt sammen, men så er det plass til 132. 

 

Er sikkert 1/4 som ikke består i år, slik det har vært statistisk sett over noen år, tror jeg. Gjenstår å se på statistikk. Som du sier er det vel et par på helse, og del på "YP" der jeg røk ut. 

 

Tipper at de tidligste kullene er populære, men er sikkert folk som også kunne tenkt seg senere. Er vel en klasse helt ut i november også. Er sikkert en del søkere utenfor Oslo / området utenfor, men man har vel god tid til å ordne bolig, eller hybel.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Noen her som har vært på Synergi Helse og tatt testene? 

 

Tenkte på dette med den yrkespsykologiske testen og hvordan testene er lagt opp. 

 

Er det tallhukommelse, kommunikasjonsevner, romforståelse som forsatt gjelder? Eller har Synergi Helse lagt opp en helt ny greie? 

 

På nettsiden deres har de også oppdatert informasjon på ferdigheter som testes: https://lokforerskolen.no/om-lokomotivforerstudiet/vurderer-du-a-soke/

 

Er det noen her som har tatt disse testene eller vet hvordan de foregår, og som kan fortelle litt om dem? :cool:

Lenke til kommentar

Noen her som har vært på Synergi Helse og tatt testene? 

 

Tenkte på dette med den yrkespsykologiske testen og hvordan testene er lagt opp. 

 

Er det tallhukommelse, kommunikasjonsevner, romforståelse som forsatt gjelder? Eller har Synergi Helse lagt opp en helt ny greie? 

 

På nettsiden deres har de også oppdatert informasjon på ferdigheter som testes: https://lokforerskolen.no/om-lokomotivforerstudiet/vurderer-du-a-soke/

 

Er det noen her som har tatt disse testene eller vet hvordan de foregår, og som kan fortelle litt om dem? :cool:

 

Var der i år. Egenskapene de tester er nok på samme måte, men med forskjellige tester. Jeg tolket det som at opplegget var/er nytt. Satt i hvert fall 1 til 1 med psykolog. Var ikke noe tallhukommelse, men ord derimot. Lurer på om testene tok rundt 30-40min, og så var det en samtale med en annen psykolog. Får spørsmål om hva man jobber med, om man har noe plager, litt sånn generelt om sin psykiske helse. Hvilke spørsmål som stilles er nok forskjellig. Man skulle også fylle ut et skjema ifm samtalen. 

 

Tester hos legen og sykepleier var greit og relativt raskt unnagjort. Du fyller ut et egenerklæring skjema, som du leverer til legen. De sjekker blodtrykk, hørsel, hjerterytme, syn, sidesyn, fargesyn osv. I tillegg til at du tar en overvåket urinprøve. Var et omfattende skjema, så man må krysse på det man evt har.

Endret av OleSK
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...