Gå til innhold

Bioshock Demo ERROR!


Anbefalte innlegg

Jeg lastet ned Bioshock demoen idag, fra piratebay.org. Over 100 kommentarer og alle sier at den funker bra for dem, altså er det ikke den ikke korrupt.

 

MEN, etter å ha pakket den ut, fikk jeg melding fra AVG at det var en Trojansk hest i Setup.exe filen. Jeg trykket heal, og den ble puttet i "virus vault". Jeg fant senere ut at det var falsk alarm, så jeg fjernet setup.exe fra "virus vault" og pakket ut på nytt. Nå, når jeg prøver å åpne setup filen får jeg denne beskjeden:

 

"Windows får ikke tilgang til den angitte enheten, banen eller filen. Kanskje har du ikke tilgangsrettighet til objektet."

 

Hva skal jeg gjøre? Har ikke lyst å laste ned på nytt!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm, i alle dager, lasta ned mitt "eksemplar" av demoen fra 3dgamers.com og tror du ikke jeg fikk melding fra AVG om en trojaner i setup.exe !! Får prøve fileplanet.com da. Eller gamer.no da, de har den vel og? Kjedelig å måtte laste ned 2GB på nytt, men men. Bare ikke den neste er infisert og da. Hvor er det andre laster ned ifra?

Edit: hm, etter en "priority update" på AVG så er det ikke noe trojaner der mer... :ermm:

Edit: Et goggle søk senere viser at mange andre AVG brukere har fått det som ser ut som falsk alarm. Enda godt.

Endret av CannibalCorpse
Lenke til kommentar
Når du fjerner den fra virus vault sletter du vel den permanent?

9337000[/snapback]

 

Som jeg sa, jeg hadde ikke slettet zip'n, så jeg bare pakket ut på nytt

 

Hm, i alle dager, lasta ned mitt "eksemplar" av demoen fra 3dgamers.com og tror du ikke jeg fikk melding fra AVG om en trojaner i setup.exe !!  Får prøve fileplanet.com da. Eller gamer.no da, de har den vel og? Kjedelig å måtte laste ned 2GB på nytt, men men.  Bare ikke den neste er infisert og da. Hvor er det andre laster ned ifra?

9337047[/snapback]

 

Hvor de andre laster ned fra? Jeg vet ikke hvor andre folk laster ned fra, men jeg vet at det går an å laste ned fra fileplanet, men det tar mange dager for meg ><

Lenke til kommentar
Hvor de andre laster ned fra? Jeg vet ikke hvor andre folk laster ned fra, men jeg vet at det går an å laste ned fra fileplanet, men det tar mange dager for meg ><

9337115[/snapback]

 

Har du AVG (Free) Antivirus? Isåfall (om det ikke er for sent) kan du muligens ta det med ro, min nedlastede .zip fil er friskmeldt etter en oppdatering av virusdatabasen.

Lenke til kommentar

Men jeg har veldig lyst å prøve Bioshock, så jeg vil overføre det fra den stasjonære til den nyere bærbare. Hvordan gjør jeg dette? De er på samme nettverk, den stasjonære er koblet til med kabel, imens den bærbare er koblet til trådløst. Helst steg for steg forklaring xD Jeg er ikke så god på det der.

Lenke til kommentar
Men jeg har veldig lyst å prøve Bioshock, så jeg vil overføre det fra den stasjonære til den nyere bærbare. Hvordan gjør jeg dette? De er på samme nettverk, den stasjonære er koblet til med kabel, imens den bærbare er koblet til trådløst. Helst steg for steg forklaring xD Jeg er ikke så god på det der.

9338375[/snapback]

 

Enten overføre bioshock demo .zip filen til bærbar over nettverk eller brenne den på dvd (like greit å pakke den ut og brenne den utpakkede mappen istedet). Hvis det var sånn overføring du mente da.

For å overføre over nettverk, sørg for å ha "deling av filer og skrivere" huket av i nettverksinstillingene, og at du har en delt mappe på en disk med nok plass og nok rettigheter.

Lenke til kommentar
Har seff på autoupdate men den hadde tydeligvis ikke fått med seg den oppdateringen :roll:

 

Ja, jeg leser først nå at Bioshock krever Shader 3.0. Da jeg har et x800gt med SM2.0 var alt dette forgjeves. Jaja sånn går det når man ikke tar seg tid til å lese specs før nedlasting :roll:

9338757[/snapback]

Jeg leste specs før jeg lastet ned, men jeg trodde ikke at det skulle være 100% uspillbart.

 

edit: Og jeg klarte å overføre zip'en, haha... Det var brannmuren som blokket den første gangen.

Endret av Scullyy
Lenke til kommentar

Jeg lastet ned først en Bioshock demo torrent og den fikk jeg trojan på, ikke bare at den merket at det var trojan i zip filen men siden jeg hadde hørt det var falsk alarm så tenkte jeg og se hvordan det så ut inni zip filen så kanskje jeg kunne fikse det, og når jeg åpnet så spredde viruset seg ut i hele maskina. Heldigvis så fjernet AVG viruset før det kunne gjøre noe skade. Vel og merke jeg hadde IKKE installert demoen og hele mappa så helt useriøs ut. Så jeg fjerna hele dritten og fikk bort alle virusene. HUMBUG!

 

Så installerte jeg Steam og fant Bioshock demoen og fikk lastet den ned mye raskere enn med torrenten og den fungerer helt utmerket. Alt ser helt profft ut og jeg har ikke fått noe Trojan Horse virus på maskina med den.

 

Jeg vet ikke hva jeg..hmm? Skal man stole mer på en mystisk torrent eller på et profft program som Steam? Jeg tror jeg holder meg til det siste.

 

Jeg kan forøvrig legge til også at jeg har et GeForce 7600GS 512 mb grafikkort og jeg kjørte demoen på "high". Hjelper også med Pentium D 3.0 DC prosessoren og 2 gig minne også. Så jeg tror ikke jeg trenger noe særlig nyere hardware for og kjøre dette heller.

 

Jeg ville anbefale alle som har sliti med demoen og laste den ned via Steam istedet. Mye tryggere, sikrere og raskere enn mange av de andre gratis alternativene. Steam virket ikke så overloaded som Filefront var på nedhastigheten.

Endret av RougeAlien
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...