Gå til innhold

18-70 noe vits hvis man har 18-55?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis man har 18-55mm AF-S G ED II objektiv som følger med d40/d40x,

er det merkbare forskjeller som kan forsvare et kjøp av 18-70mm objektiv senere?

9323060[/snapback]

 

ja, både 18-70 er både optisk og mekanisk betre enn 18-55. men det kan kansje lønne seg å spare til sigmas 17-50(?) f-2.8 HSM. da får du raskere/stillere autofokus og betre lysstyrke. og so vidt litt betre bildekvalitet enn med 18-70.

Lenke til kommentar
ja, både 18-70 er både optisk og mekanisk betre enn 18-55. men det kan kansje lønne seg å spare til sigmas 17-50(?) f-2.8 HSM. da får du raskere/stillere autofokus og betre lysstyrke. og so vidt litt betre bildekvalitet enn med 18-70.

9323134[/snapback]

Du har åpenbart ikke AF-S 18-70, for noe som fokuserer stillere skal man lete leenge etter. ;) Jeg tviler også sterkt på at sigmas HSM er særlig raskere enn SWM. Min 30/1.4 HSM er i hvertfall merkbart tregere enn AF-S 18-70.

Lenke til kommentar
Du har åpenbart ikke AF-S 18-70, for noe som fokuserer stillere skal man lete leenge etter. ;) Jeg tviler også sterkt på at sigmas HSM er særlig raskere enn SWM. Min 30/1.4 HSM er i hvertfall merkbart tregere enn AF-S 18-70.

9323952[/snapback]

 

Har ikkje Nikon en gang eg :p

 

men gikk ut i fra at den ekstra lystyrken i tillegg til HSM ville vere raskere, men 18-70 har overasket meg før og eg tviler ikkje på at det du seier er rett, får berre beklage mitt tåpelige utsagn og lese litt ekstra hardt på dpreview i kveld før eg legger meg :!:

 

edit: hadde sneket seg inn et ganske så feil ord.

Endret av turnipkongen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...