Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er vanskelig å ha tålmodighet med prosjektet til Arteta. Hva er det tenkt å bli? Hvordan skal fotballen spilles under dette systemet? Hvor lang tid skal det ta? Man får tåle opp- og nedturer i et prosjekt, men etter 2 år må man kunne forvente at kurven, når alt er summert, peker litt oppover. Det synes jeg ikke den gjør. Det er ikke resultatet i seg selv, men måten det kommer på. Potensialet i laget virker veldig mye større enn det Arteta klarer å forløse. 

Dette resultatet er langt verre enn 0-2 mot Brentford etter min mening. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Liquidkey skrev (5 minutter siden):

Det er vanskelig å ha tålmodighet med prosjektet til Arteta. Hva er det tenkt å bli? Hvordan skal fotballen spilles under dette systemet? Hvor lang tid skal det ta? Man får tåle opp- og nedturer i et prosjekt, men etter 2 år må man kunne forvente at kurven, når alt er summert, peker litt oppover. Det synes jeg ikke den gjør. Det er ikke resultatet i seg selv, men måten det kommer på. Potensialet i laget virker veldig mye større enn det Arteta klarer å forløse. 

Dette resultatet er langt verre enn 0-2 mot Brentford etter min mening. 

Enig. Hva er den offensive planen? Vi har 18 mål i ligaen på 15 kamper,  det er helt horribelt. Det er der det store problemet ligger.

Og byttene til arteta er helt håpløse, ingen offensive bytter for å få overtall og mer trøkk. Han bytter rene offensive spillere ut med nye inn i samme posisjon, endrer ingenting. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
19 minutes ago, ChopperReid said:

Og byttene til arteta er helt håpløse, ingen offensive bytter for å få overtall og mer trøkk. Han bytter rene offensive spillere ut med nye inn i samme posisjon, endrer ingenting. 

Jeg er enig. Flere av byttene han har gjort den siste tiden får meg til å tenke "han må ha sett noe på treningsfeltet som vi ikke ser". Men det ender alltid i en annen variant av ineffektivitet. 

Endret av Liquidkey
Lenke til kommentar
15 hours ago, barezell said:

Ikke rart han sier nei når han ikke får spilletid. Men er ikke helt uenig. Null vits å prioritere spillere som vil vekk. Samtidig trenger vi resultater og laxa/auba funker ikke.

Men er det laca/auba som svikter eller er det spillet ellers? Vi har ikke hatt godt angrepsspill siden Wenger forsvant. Vi har brukt mest penger i ligaen, uten å forbedre spillet nevneverdig. Årets beste kjøp var en keeper når vi hadde en helt grei keeper fra før. Uten europacupspill skulle vi kunne fokusere helt på ligaen men det har ikke fungert.

Under Arteta har vi færre forsvarstabber, men vi er helt avhengig av å holde nullen og score på en av de to sjansene vi skaper. Med en gang vi får et mål imot og må jage et mål kollapser laget. Å være Arsenal supporter har ikke alltid vært lett, men det har aldri vært så kjedelig å se laget som under Arteta.

 

q90etprgd6481.jpg

 

Endret av Reg2000
Lenke til kommentar
Reg2000 skrev (20 timer siden):

Årets beste kjøp var en keeper når vi hadde en helt grei keeper fra før.

Leno kunne vært helt konge i 1999, i 2021 er han en spiller med store mangler i grunnleggende ferdigheter.  Idiotien lå i å selge Martinez i utgangspunktet når det ble så åpenbart at han tilførte så mye, mye mer til spillet vårt enn Leno er i stand til. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
53 minutes ago, skaftetryne32 said:

Leno kunne vært helt konge i 1999, i 2021 er han en spiller med store mangler i grunnleggende ferdigheter.  Idiotien lå i å selge Martinez i utgangspunktet når det ble så åpenbart at han tilførte så mye, mye mer til spillet vårt enn Leno er i stand til. 

Jeg er ikke nødvendigvis uenig i det, det var vel derfor jeg kalte Ramsdale årets beste kjøp. Problemet er heller at vi ikke har fokusert på angrepsspillet da det var det som var det store problemet i forrige sesong og det har ikke blitt bedre denne sesongen til tross for at vi har brukt mest av alle PL klubber på nye spillere. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...