Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

haha, ManC bekrefter og gjør det offisielt lenge før Arsenal gjør det. alltid det samme tullet hos Arsenal

 

spennende med arteta, han skal få nok tid av meg. Jeg håper at dere akter å gjøre det samme. Viktig å skape god stemning rundt dette på nett som kan smitte over til andre steder også.

Lenke til kommentar

JAJAJA! jeg velger være positiv til tross for sunn skepsis. Blir spennende vinter og sommervindu (om han sitter så lenge) 

Håper fansen klarer sjerpe seg og skjønner at vi potensielt nå er ræva ut sesongen og må gjøre store utskiftninger i sommer. Om ryktene er sanne og mange spillere har gitt opp og vil vekk så kan oppgaven være nærmest umuilig. Får håpe det ikke er så mørkt som de skriver og at Arteta klarer piske liv i gutta. 

 

Lenke til kommentar

Interessant med Arteta da han spilte for Arsenal. Han tok seg faktisk ansvar for garderobeprat under pause eller styrer ofte på trening siden Wenger var naiv til å ha tiltro på spillerne sine (nå er det mine ord ;))

 

Sitat

 

One of his frustrations at Arsenal was that Wenger did not tend to say a great deal at half-time. Arteta would often assume control during the break, taking it upon himself to pass on tactical instructions to team-mates.

On the training ground, he spoke more to the coaching staff than to some of the players. It was quite common for him to spend time with the video analysts, discussing the strengths and weaknesses of upcoming opponents. He was even known to take control of their departmental iPad to go through the relevant software and make his own suggestions.

 

kilde: Mikel Arteta lived alone with tactical diagrams on the walls: what lies behind the eyes of Arsenal’s new manager 
https://theathletic.com/1459938/2019/12/20/mikel-arteta-arsenal-manager-manchester-city-pep-guardiola/?source=shared-article

Endret av fox
  • Liker 1
Lenke til kommentar
fox skrev (12 minutter siden):

Interessant med Arteta da han spilte for Arsenal. Han tok seg faktisk ansvar for garderobeprat under pause eller styrer ofte på trening siden Wenger var naiv til å ha tiltro på spillerne sine (nå er det mine ord ;))

 

kilde: Mikel Arteta lived alone with tactical diagrams on the walls: what lies behind the eyes of Arsenal’s new manager 
https://theathletic.com/1459938/2019/12/20/mikel-arteta-arsenal-manager-manchester-city-pep-guardiola/?source=shared-article

Dette var ikke noe nytt. Det var derfor han var kaptein også. håper bare inderlig han vinner over denne garderoben, men skifte ut et eller to råttne egg må vi uansett.

Endret av #Unaiout
Lenke til kommentar

Jeg har faktisk litt tro på Arteta. Kanskje jeg er naiv, eller bare glad at det skjer en endelig ansettelse. Men lovordene han har mottatt kan neppe være uten grunnlag, samt at det virker som han har en svært tydelig visjon. Ser også ut til at han setter harde krav til hver enkelt spiller, samt at han går inn i rollen litt fryktløs Og karaktersterk. 

Spennende. Men ja, tiden er en viktig faktor her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Arteta sitt langskudd og matchvinnermål mot Man City når han spilte for Arsenal var et av de bedre minnene i moderne tid. Håper han kan gi tv-tittere flere slike øyeblikk som manager. 

I motsetning til Emery, står Arteta for god fotball - og det mener jeg er viktig for å vinne tilbake arsenalfansen. Lenge siden Arsenal har over en lengre periode, spilt underholdende fotball. Vil se flere øyeblikk som Özil mot Leicester, Rosicky mot Sunderland, Arshavin mot Barcelona og Cazorla mot Aston Villa. 

Så har han en stor jobb, flere spillere er mette og mangler motivasjon til å bli bedre. Mangelen på disiplin er vedvarende. Men, med tid, kan dette bli bra. Mange i dette fotballaget kan å spille fotball. Det er flere lyspunkter. Willock, Saka, Martinelli. Flere som har ferdigheter til å inspirere - Özil, Torreira, Ceballos. Hvordan Arteta skal klare å løse nøkkelen, som både Wenger og Emery ikke fikk til, med rett balanse i laget blir spennende.

Det vil ta tid før prosjekt Arteta vil bære frukter, flere spillere må ut og flere nye må inn. Men mener det er realistisk å håpe, at Arsenal i løpet av 20/21-sesongen, kan utvikle seg til et lag som presterer over tid. 

 

Lenke til kommentar

Holder på å se pressekonferansen. Synes han svarer utrolig bra, virker selvsikker og bestemt. På spørsmål om hva det viktigste han har lært av Pep er så er første han kommer på "ruthlessness" noe som et par av våre borskjemte surrehuer kanskje trenger å få smake litt på :p 

Endret av barezell
Lenke til kommentar

Forhåpentligvis får han orden på midtbanen gradvis. Den har stort sett ikke hengt ihop siden han la opp. Selv når han var over the top tempomessig holdt han en struktur i laget jeg ikke har sett på mange år. 

En leder utenfor og på banen, som kan være en pikk når det er nødvendig.

Dette er uendelig mye mer spennende enn en mett og utdatert Ancelotti.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En meget god pressekonferanse av Arteta, og han fremstår som en fyr som evner å motiver, og samtidig sette benharde krav til både spillere og ledelse i Arsenal. Må si jeg sakte begynner å bli mer positiv til han som manager, og det er befriende med en manager som for det første går ann å forstå når han snakker, og som tydelig har en klar filosofi om hvordan han vil ha ting både på og utenfor banen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
archongamer skrev (16 minutter siden):

En meget god pressekonferanse av Arteta, og han fremstår som en fyr som evner å motiver, og samtidig sette benharde krav til både spillere og ledelse i Arsenal. Må si jeg sakte begynner å bli mer positiv til han som manager, og det er befriende med en manager som for det første går ann å forstå når han snakker, og som tydelig har en klar filosofi om hvordan han vil ha ting både på og utenfor banen.

Hvor så du det? Vet du hvor jeg kan finne referat fra pressekonferansen?

Lenke til kommentar
Benbjo skrev (27 minutter siden):

Synes Arteta gjorde en god pressekonferanse, men er fremdeles skeptisk til om han har pondusen som trengs for å få med seg garderoben 

Skal vi tro på det han sier så blir de ikke i den garderoben lenge. Han var veldig tydelig på at det blir hans vei og det er ikke plass til de som ikke er med på hans måte å gjøre ting på hans måte. Er rimelig sikker på at han har fått med seg styret på den tanken, og at de er forberedt på at noen hoder vil rulle fremover.

Endret av archongamer
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...