Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det ville vært et større problem slik jeg ser det og hatt en manager som gikk ut å sa vi var sjanseløse på å vinne ligaen.

 

Wenger må selvsagt ha troen, og videreføre denne troen over på spillerne. Å snakke til media om alle feilene og manglene i laget, og si vi er sjanseløse på å vinne ligaen ville vært å gjøre det motsatte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde nok blitt ganske bra med 12 spillere på banen ja :p

Hehe, det ble en for mye ja :xmas:

 

Det ville vært et større problem slik jeg ser det og hatt en manager som gikk ut å sa vi var sjanseløse på å vinne ligaen.

 

Wenger må selvsagt ha troen, og videreføre denne troen over på spillerne. Å snakke til media om alle feilene og manglene i laget, og si vi er sjanseløse på å vinne ligaen ville vært å gjøre det motsatte.

Tror nok det er mindre pompøst på treningsfeltet for å si det sånn og at spillerne er fullt klart over hva de må jobbe med.

 

Når det er sagt så mener jeg ikke at han skal henge ut spillerne, men heller være mer åpen. Slutt med å love gull og glitter.

Anyways, Wenger og media har aldri vært som hånd i hanske for å si det slik...

 

Dette gjelder styret også som lover $$$$ hvert overgangsvindu også skjer dette:

 

 

Kim-Kallstrom.jpg

 

 

Lenke til kommentar

Nå lover han vel ikke mye som jeg ser, men heller at han mener troppen kan være med å kjempe om ligatittel om vi får mindre skader på førstelagsspillere. Og det er jeg ikke så langt unna å være enig med han i. Det trengs en solid defensiv midtbane som jeg tror alle ser, inkludert Wenger, og bedre dekning i forsvaret. Offensivt har vi mer enn nok kvalitet til å kjempe i toppen allerede om vi får satt balansen mellom det defensive og offensive spillet.

 

Som de også snakket om i TV2 studioet etter kampen i går, og som jeg tror de har et poeng med er at etter noen kamper der det fullstendig raknet bakover på banen har vi justert spillet for å tette mer igjen bakover, og dette har gått ut over flyten og balansen fremover på banen. Spillet i de siste kampene har jo ikke vært helt krise, selv om det mangler den siste flyten man ofte ser fra Arsenal. Noen kamper har vi fullstendig dominert, men rotet det til med hodeløst forsvarspill. Slike sliteseirer som i går er ikke pent, men det bygger selvtillit å vinne på dårlige dager, og får vi tilbake noen spillere, og unngår nye skader, samtidig som vi får tilbake balansen i spillet tror jeg det kan bli ganske så bra.

Så er jeg enig i at Wenger og media ikke er perfect match alltid, men at han sier han tror vi kan vinne ligaen innen 3 år ser jeg ingen stor grunn til å heve øyenbryn av. Det er innstillingen i hvertfall jeg ønsker han skal ha.



Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Det ville vært et større problem slik jeg ser det og hatt en manager som gikk ut å sa vi var sjanseløse på å vinne ligaen.

 

Wenger må selvsagt ha troen, og videreføre denne troen over på spillerne. Å snakke til media om alle feilene og manglene i laget, og si vi er sjanseløse på å vinne ligaen ville vært å gjøre det motsatte.

 

Akkurat dette er jeg helt enig i og skjønner ikke hvorfor Wenger kritiseres for dette. Det er jo så mye annet å ta av?

 

Se for øvrig Tim Sherwood som et motsatt eksempel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå lover han vel ikke mye som jeg ser,

 

men at han sier han tror vi kan vinne ligaen innen 3 år ser jeg ingen stor grunn til å heve øyenbryn av. Det er innstillingen i hvertfall jeg ønsker han skal ha.

Dette med at han skal vinne ligaen innen 3 år for dette er det beste laget han har hatt på 5 år. Dette ser jeg på som en lovnad. Vi har no uansett ikke vunnet ligaen på 10 år. Det blir litt som å rope ulv, ulv!

Anyways,Fool me once, shame on you; fool me twice, shame on me.... :xmas:

Endret av #Wengerout
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Arsenal kan vinne ligaen til neste år hvis de gjør tre forbedringer + at de får orden på alle skadene.

 

Arsenal trenger:

- En naturlig målskårer

- En defensiv midtbane av rang

- En ekstra i forsvar.

 

Det er ikke mer som skal til. Dekning på midten har dere, og få klubber har flere kreative spillere enn dere. Litt selvtillit og flaks (og 3 spillere) så kan den røde delen av London løfte trofeet igjen. That's it, men det er min mening.

Lenke til kommentar

Enig i Espp. For eks Cavani/Higuain el, Khedira/Carvalho og en type Vlaar/Shawcross. Viss i tillegg Øzil og Ramsey finner storformen, så kan det virkelig se lyst ut for dere. Og så bør også Wenger spille Øzil/Carzola som CAM, da dere har nok av veldig gode vinger, Sanchez, Ox, Walcott osv

Lenke til kommentar

Arsenal kan vinne ligaen til neste år hvis de gjør tre forbedringer + at de får orden på alle skadene.

 

Arsenal trenger:

- En naturlig målskårer

- En defensiv midtbane av rang

- En ekstra i forsvar.

 

Det er ikke mer som skal til. Dekning på midten har dere, og få klubber har flere kreative spillere enn dere. Litt selvtillit og flaks (og 3 spillere) så kan den røde delen av London løfte trofeet igjen. That's it, men det er min mening.

Ikke mere enn to verdensklasse-spillere mao? :) Det er ikke så rent lite det, spesielt når man kjenner Wengers stahet mtp å signere allerede etablerte stjerner kontra å bruke de han allerede har.

 

For så vidt enig i hva de trenger av spillere men jeg tror du overforenkler litt her. Er ikke bare å gå ut og trylle inn slike spillere med mindre du har Chelsea/City-penger.

Lenke til kommentar

 

.

Ikke mere enn to verdensklasse-spillere mao? :) Det er ikke så rent lite det, spesielt når man kjenner Wengers stahet mtp å signere allerede etablerte stjerner kontra å bruke de han allerede har.

 

For så vidt enig i hva de trenger av spillere men jeg tror du overforenkler litt her. Er ikke bare å gå ut og trylle inn slike spillere med mindre du har Chelsea/City-penger.

 

Særlig når vi har Giroud og Welbz..

 

La merke til flere ting når vi spilte mot the saints.

 

Giroud spilte mer i området fra motstanderen sin 16 meter og midtbanen. Welbz spilte mer ving og utenfor 16 meteren. Når det er sagt var derimot spillere som Santi og Alexis mye mer inne i 16 meteren til saints enn spissene våre var... kjempe taktikk av AW /clap

Lenke til kommentar

Van Persie scored 2 goals in his first 13 EPL matches.

Sylvain Wiltord scored 2 goals in his first 13 EPL matches.

Thierry Henry scored 2 goals in his first 13 EPL matches.

Alexis Sanchez has scored 9 goals in his first 13 EPL matches.

 

Forskjellen her er naturlig nok at Sanchez allerede var en verdensstjerne. De andre var talenter. Kanskje med unntak av Wiltord, som vel var 26 eller noe slikt da han kom? Uansett ikke i nærheten av like god som Alexis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...