Gå til innhold

TEST hvor mye tåler en bærbar


Joggi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

mener jeg leste den artikkelen i papirutgaven av det samme tidsskriftet for ganske lenge siden :hmm:

 

God artikkel, for all del, men forfatteren mister en del troverdighet når han i nest siste avsnitt klager på utseendet på thinkpad'en. Thinkpad har enkle, tidløse og fremfor alt funksjonelle design, og det at de ikke hiver seg på årets designtrender til enhver tid betyr ikke at de er stygge. Personlig mener jeg de er de aller peneste bærbare på markedet, men på det punktet er det lov å være uenig.

 

Forresten, dette kan jeg ta feil på, men grunnen til at Thinkpad'en får så lett riper er vel fordi overflaten ikke er av plastikk, men faktisk av gummi? Blir galt å trekke for dette i så fall, selv om det lettere oppstår synlige riper vil jo dette være av tingene som gjør thinkpad'ene så solide som de faktisk er.

Lenke til kommentar
Forkastelig å ødelegge bærbare maskiner som koster flere tusen. Jeg kunne godt tenkt meg en bærbar, og her driver folk og ramponerer et dusin. Blir bare oppgitt...håper de var defekte da.

9298357[/snapback]

 

Hvis de var defekte kunne de jo ikke testet hvor mye de tåler, i og med at de ikke funket i utgangspunktet :ermm::p

Lenke til kommentar

Egentlig lite vits med en slik test i seg selv. Du kan være uheldig å ta livet av pcen med et lite fall i gulvet hvis hdd akkurat holder på med skriving/lesing. Eller f.eks dersom pc lander på en måte som gjør at et eller annet vitalt ryker.

 

På den andre siden kan du være heldig å drukne pcen i saltvann uten at noen komponenter kortslutter før du får slå den av.

 

 

Selv om en maskin gjør det godt i en test, vil det dermed ikke direkte si at en annen maskin av samme type vil ha de samme egenskapene.

 

En rykker f.eks ut nettverkskabelen. Hvordan kan du f.eks kontrollere hvilken retning du rykker i og med hvilken kraft ?

Lenke til kommentar
Egentlig lite vits med en slik test i seg selv. Du kan være uheldig å ta livet av pcen med et lite fall i gulvet hvis hdd akkurat holder på med skriving/lesing. Eller f.eks dersom pc lander på en måte som gjør at et eller annet vitalt ryker.

 

På den andre siden kan du være heldig å drukne pcen i saltvann uten at noen komponenter kortslutter før du får slå den av.

 

 

Selv om en maskin gjør det godt i en test, vil det dermed ikke direkte si at en annen maskin av samme type vil ha de samme egenskapene.

 

9298399[/snapback]

 

Riktig så tilfeldig er det nå ikke. Jeg vet ikke hvordan det er med Panasnoic Thoughbook, men Thinkpadserien til Lenovo har en innebygd sikkerhetsordning hvor lesehodet til harddisken parkeres dersom maskinen blir utsatt for beveglse (som et fall). Dermed unngår man nettopp at HD blir skadet ved et lite fall. Likeldes er alle kompenenter innvendig sikret med et metallbur (roll cage) som skal sikre komponenter ved et fall. Så selv om innpakningen blir ødelagt, skal datene (som tross alt betyr mest) fortsatt være i behold.

 

Jeg tror derfor ikke at man vil oppleve store innbyrdes forskjeller mellom forskjellige Lenovomaskiner på disse områdene.

 

For øvrig må jeg si meg enig med Ventle. Jeg synes T61 er kjempelekker :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...