Gå til innhold

Bioshock anmeldelser så langt..


Lennartz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
*cutcut*

Ja, det er mye skryt. Jeg er bare litt skeptisk til spill som alle roser, for da kan det fort bli overhypet ;) Og når man da leser "tidenes spill?" som tittel, så kan man begynne å lure, for det er jo den største tittelen ett spill kan få. Det er ingen tvil om at spillet er bra, og jeg syntes demoen var kjempebra, men virket ikke som tidenes spill, så da begynte jeg å lure på om det kanskje var overhypet.

Men så er det kanskje litt lett å bli revet med når man skriver en anmeldelse, og nettopp har spilt ett spill som du elsker.

 

Det du sier med alternativ slutt dobler jo antall timer man spiller det :)

Så det var gode nyheter.

 

På grunn av økonomien min, så kan jeg ikke kjøpe dette (Skal kjøpe skate.), men man får se når prisen (evt.) settes ned. Jeg likte Condemned, og gameplayet er veldig likt her :)

 

Merkelig logikk, forlanger du av en bok at den skal være så spennende at du begynner å lese den på nytt med en gang du er ferdig med den?

9328471[/snapback]

Fin måte å si det på. :whistle:

Er vel at gjennspillingsverdi sitter ganske høyt på lista mi :)

Lenke til kommentar

Etter det jeg har forstått så er det 2 endinger, hvis du er ond og dreper søstrene så får du den "dårlige" slutten, hvis du er god og ikke dreper dem så får du den gode endingen, men når man redder dem får man mindre adam enn man får hvis man dreper dem, men "in the long run" så får man mer ut av å redde søstrene, for hver tredje(tror jeg) får du 200 adam.

Lenke til kommentar
Etter det jeg har forstått så er det 2 endinger, hvis du er ond og dreper søstrene så får du den "dårlige" slutten, hvis du er god og ikke dreper dem så får du den gode endingen, men når man redder dem får man mindre adam enn man får hvis man dreper dem, men "in the long run" så får man mer ut av å redde søstrene, for hver tredje(tror jeg) får du 200 adam.

9328609[/snapback]

 

Sånne ting settes i spoilere :hrm:

Lenke til kommentar
Merkelig logikk, forlanger du av en bok at den skal være så spennende at du begynner å lese den på nytt med en gang du er ferdig med den?

9328471[/snapback]

Fin måte å si det på. :whistle:

Er vel at gjennspillingsverdi sitter ganske høyt på lista mi :)

9328526[/snapback]

Da er du i feil sjanger. Multiplayer spill finnes i andre tråder. :)

 

Får se om dette spillet klarer å vippe ned Zelda:OOT fra tronen som verdens beste spill etter min mening.

Hvis du forventer det har du vel ødelagt sjansen ved fødselen. :p

Endret av MartinLande
Lenke til kommentar
Da er du i feil sjanger. Multiplayer spill finnes i andre tråder. :)

9330171[/snapback]

Ikke misforstå, må ikke være multiplayer.

Nå fikk jeg jo vite at det er flere mulige slutter, som gir minimum dobbel spilletid, noe jeg synes er veldig bra. :)

Men foreløpig ut av alt jeg har sett og prøvd vet jeg ikke om det fortjener full score overalt og bli sagt at det er "tidenes spill".

Hvis man ser på hva andre topp-spill har fått, så synes jeg dette virker litt overhypet.

Og ingen skal komme å si at jeg sier det er dårlig spill, bare litt mer 9/10 enn 10/10 ;)

 

Men dette er MIN mening, som jeg har rett til å ha. Dere har rett til deres mening :)

Lenke til kommentar
[Jeg likte Condemned, og gameplayet er veldig likt her :)

9328526[/snapback]

 

Øh, sitter og spiller gjennom Condemned for tiden (som oppvarming til Bioshock), og liker det veldig godt. Men kan ikke påstå at gameplayet er i nærheten av å være lik (bortsett fra at man har "first person" perspektiv).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL
Ikke misforstå, må ikke være multiplayer.

Nå fikk jeg jo vite at det er flere mulige slutter, som gir minimum dobbel spilletid, noe jeg synes er veldig bra. :)

Men foreløpig ut av alt jeg har sett og prøvd vet jeg ikke om det fortjener full score overalt og bli sagt at det er "tidenes spill".

Hvis man ser på hva andre topp-spill har fått, så synes jeg dette virker litt overhypet.

Og ingen skal komme å si at jeg sier det er dårlig spill, bare litt mer 9/10 enn 10/10 ;)

 

Men dette er MIN mening, som jeg har rett til å ha. Dere har rett til deres mening :)

9330209[/snapback]

Det kan godt hende du har rett, for all del. Men det blir litt banalt å si at spillet ikke fortjener den krittkken spillet har fått når kritikerne har spilt hele spillet, og du kun et kvarter av det i en demo. At du derimot ikke likte demoen er en annen sak, alle kan ikke like det samme.

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar
Det kan godt hende du har rett, for all del. Men det blir litt banalt å si at spillet ikke fortjener den krittkken spillet har fått når kritikerne har spilt hele spillet, og du kun et kvarter av det i en demo. At du derimot ikke likte demoen er en annen sak, alle kan ikke like det samme.

9330770[/snapback]

Jeg bare mistenker og synes det virke som det er litt overhypet. Selv om det kanskje fortjener full score, så synes ikke jeg det er det beste spillet over alle årene ;)

Lenke til kommentar
Jeg bare mistenker og synes det virke som det er litt overhypet. Selv om det kanskje fortjener full score, så synes ikke jeg det er det beste spillet over alle årene ;)

9330820[/snapback]

 

Du er som en fyr som har sett traileren til en film, og klager på at anmelderne som har sett hele filmen gir den svært gode kritikker. Jeg skjønner at du gjerne vil nedhype spillet for din egen del siden du ikke har råd til det, men det er litt mye forlangt at vi skal ta din vurdering av spillet seriøst når du faktisk ikke har spilt det.

Endret av Pastor Lorentzen
Lenke til kommentar
Kanskje noen som mener det er beste spillet noen sinne, det blir litt jalla, du kan liksom ikke sammenligne Bioshock og Pro Evolution Soccer, men at det er en av de beste spillene innenfor sin sjanger har jeg tro på.

9330904[/snapback]

Der har vi det. I sin sjanger ja!

 

Edit:

Du er som en fyr som har sett traileren til en film, og klager på at anmelderne som har sett hele filmen gir den svært gode kritikker. Jeg skjønner at du gjerne vil nedhype spillet for din egen del siden du ikke har råd til det, men det er litt mye forlangt at vi skal ta din vurdering av spillet seriøst når du faktisk ikke har spilt det.

9331105[/snapback]

Det er ikke for min egen del at jeg "nedhyper" dette. Hvis jeg vil kjøpe det,så kan jeg det, er ikke helt fattig, men bare synes ikke det er verdt pengene.

 

Altså, jeg har jo spilt demo også, og den gir ganske bra innsikt i hvordan spillet blir, og når man da ser trailers, så vet man enda mer.

Tar film-eksempelet ditt. Hvis du ser en del av en film, så kan du allerede etter 10 minutter finne ut om dette er så bra som det sies.

 

Dessuten ber jeg ikke om at dere skal se på mine meninger som en spillanmelder sin, nettopp fordi jeg ikke har spilt hele spillet.

Men det er jo utrolig hvor mye hype det er rundt dette spillet, overalt. Det er ikke som om de har funnet opp hjulet på nytt.

 

Men at det kan være tidenes spill i sin sjanger kan godt hende. Jeg er ikke helt sikker på hvilken sjanger det havner i, men det er ikke alt for mange (gode) spill i den tror jeg.

 

 

-Lund :)

Endret av -Lund-
Lenke til kommentar
Ikke misforstå, må ikke være multiplayer.

Nå fikk jeg jo vite at det er flere mulige slutter, som gir minimum dobbel spilletid, noe jeg synes er veldig bra. :)

Men foreløpig ut av alt jeg har sett og prøvd vet jeg ikke om det fortjener full score overalt og bli sagt at det er "tidenes spill".

Hvis man ser på hva andre topp-spill har fått, så synes jeg dette virker litt overhypet.

Og ingen skal komme å si at jeg sier det er dårlig spill, bare litt mer 9/10 enn 10/10 ;)

 

Men dette er MIN mening, som jeg har rett til å ha. Dere har rett til deres mening :)

9330209[/snapback]

Jeg ønsker bare å kommentere dette kjapt: Jeg har fått mange tilbakemeldinger av denne sorten, og jeg skjønner at folk er skeptiske.

 

Det som derimot er viktig å få med seg, er at det ikke er noe du finner i demoen som gjør at jeg og "alle" andre som har spilt gjennom hele spillet går av skaftet. Joda, både kampene, grafikk, miljø, lyd og alle andre sånne ting er veldig bra i Bioshock.

 

Men det som gjør det til det kanskje beste spillet jeg har spilt noen gang, er relatert til historien. Det er her Bioshock går over fra å være dritbra til å være helt fantastisk.

 

Lignende har skjedd i andre spill også. Avslutningen på Shadow of the Colossus er for eksempel eksepsjonelt bra (særlig hvis du har spilt gjennom Ico), og på slutten av Metal Gear Solid-spillene (særlig nummer 2 og 3) får du også noen storyelementer som i det minste ga meg alvorlig gåsehud.

 

Men Bioshock kombinerer eksepsjonell underholdning med en fantastisk sterk historie og en utrolig interessant og troverdig virtuell verden. Jeg mener denne kombinasjonen gjør spillet til et unikum i spillenes historie.

 

For all del, vær uenig - men det er som sagt umulig å få noe helhetlig inntrykk av hva dette spillet har å tilby utifra en demo :-)

 

Rune (VG)

Lenke til kommentar
Tar film-eksempelet ditt. Hvis du ser en del av en film, så kan du allerede etter 10 minutter finne ut om dette er så bra som det sies.
Nei, det kan man ikke.
Altså, jeg har jo spilt demo også, og den gir ganske bra innsikt i hvordan spillet blir, og når man da ser trailers, så vet man enda mer.
:ermm:

 

Bioshock, som VG-Rune sier, bygger veldig, veldig mye på historien og du kan ikke si at spillet ikke fortjener hypen når du ikke vet noenting om historien. Demoen gir ikke spesielt innblikk heller, så den funker ikke.

Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Ikke misforstå, må ikke være multiplayer.

Nå fikk jeg jo vite at det er flere mulige slutter, som gir minimum dobbel spilletid, noe jeg synes er veldig bra. :)

Men foreløpig ut av alt jeg har sett og prøvd vet jeg ikke om det fortjener full score overalt og bli sagt at det er "tidenes spill".

Hvis man ser på hva andre topp-spill har fått, så synes jeg dette virker litt overhypet.

Og ingen skal komme å si at jeg sier det er dårlig spill, bare litt mer 9/10 enn 10/10 ;)

 

Men dette er MIN mening, som jeg har rett til å ha. Dere har rett til deres mening :)

9330209[/snapback]

Jeg ønsker bare å kommentere dette kjapt: Jeg har fått mange tilbakemeldinger av denne sorten, og jeg skjønner at folk er skeptiske.

 

Det som derimot er viktig å få med seg, er at det ikke er noe du finner i demoen som gjør at jeg og "alle" andre som har spilt gjennom hele spillet går av skaftet. Joda, både kampene, grafikk, miljø, lyd og alle andre sånne ting er veldig bra i Bioshock.

 

Men det som gjør det til det kanskje beste spillet jeg har spilt noen gang, er relatert til historien. Det er her Bioshock går over fra å være dritbra til å være helt fantastisk.

 

Lignende har skjedd i andre spill også. Avslutningen på Shadow of the Colossus er for eksempel eksepsjonelt bra (særlig hvis du har spilt gjennom Ico), og på slutten av Metal Gear Solid-spillene (særlig nummer 2 og 3) får du også noen storyelementer som i det minste ga meg alvorlig gåsehud.

 

Men Bioshock kombinerer eksepsjonell underholdning med en fantastisk sterk historie og en utrolig interessant og troverdig virtuell verden. Jeg mener denne kombinasjonen gjør spillet til et unikum i spillenes historie.

 

For all del, vær uenig - men det er som sagt umulig å få noe helhetlig inntrykk av hva dette spillet har å tilby utifra en demo :-)

 

Rune (VG)

9331169[/snapback]

Hei, artig å få svar fra deg også her :)

 

Vel, der har vi noe nytt på banen. På de fleste plassene jeg leser er det grafikk og atmosfære som har vært fokus. Alt ser så bra ut og gode kontroller og bra lyd.

Men når man da hører at historien også er veldig bra, så får man litt mer tro på spillet.

Jeg er en av personene som liker god grafikk, men gjerne vil ha god historie i tillegg (Kommer selvsagt an på spillet, forlanger ikke episk historie i sportspill).

 

Og jeg mener litt det samme som deg, at historien må være med, hvis dette skal være ett av tidenes beste spill. Ikke bare gameplay og grafikk.

Dessverre så har en god del anmeldelser fokusert på nettopp det. Og da blir man skeptisk til spillet. Siden det ikke har veldig stor gjenspillingsverdi, så bør historien være på plass, ellers orker man ikke spille :)

 

Jeg har hørt at ett viktig element i historien kan ødelegge mye, så det kanskje er grunnen til at man ikke får høre så mye om den? :hmm:

 

-Lund (Hjemme) :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...