Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøp av første bil...noob!

axelh

Anbefalte innlegg

Skrevet

Takker for alle svarene så langt!

De bilene du linket til så ganske interessante ut, men jeg lurer på om jeg skal høre på de andre og helle kjøpe en billigere bil...

Når jeg tenker meg om, trenger jeg jo bare en bil som går bra og har potensiale til å bli ganske kul.

Axel

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe, sikkert ikke mye populær bil men;

kjøp en Nissan Laurel 2.4l bensin eller 2.8l diesel^^

Dieselen bruker lite, ca 0.7l på mila (og da snakker vi om en 20 åra gammel bil)

De fleste vil nok ikke si at de ser stilige ut (who cares), selv om jeg syntes de er rå. De går og går (diesel har jeg sett flere over 600000km, lette å mekke på, største problemet er rust..

Billige å forsikre, jeg betalte ca 7k i året ved 18 år.

Billige å kjøpe, du får en bra for rundt 15-20k.

Beste setene jeg har kjent, ei bekjent på jobben kjører en splitter ny Mercedes til rundt 600k og hun sa at det var deiligere å sitte i bilen min enn mercedesen (jeg er enig).

Automatgir (fås med manuell også, men hvem vil vel ha det..)

A/C som standard fom. 1987

Cruise control på utvalgte modeller

Stemmevarsling på utvalgte modeller

Må være beste "cruise" bilen man får kjøpt idag i min mening, men er du på jakt etter en liten, stygg ungdomsbil med overdimensjonert eksosanlegg som bråker som bare faan, sota ruter og liten 1,5l motor med 200hk (som kanskje holder i 200k km) så er ikke dette bilen for deg.

Skrevet

9285210[/snapback]

Bedre spørsmål; Hvilke 18-åringer vil vell ha automatgir? :)

9285709[/snapback]

Hva er problemet med automatgir da?

Skrevet

9285210[/snapback]

Bedre spørsmål; Hvilke 18-åringer vil vell ha automatgir? :)

9285709[/snapback]

Hva er problemet med automatgir da?

9285933[/snapback]

At man ikke fatter fordelene :!:

Skrevet

Fordeler er èn ting. Hva som er kjekkest er èn annen.

De jeg kjenner som er 18 år og har lappen, sier samtlige at det er kjekkest å kjøre manuell.

Jeg sier ikke at dette gjelder alle, men folk som jeg kjenner :)

Skrevet (endret)
Fordeler er èn ting. Hva som er kjekkest er èn annen.

De jeg kjenner som er 18 år og har lappen, sier samtlige at det er kjekkest å kjøre manuell.

Jeg sier ikke at dette gjelder alle, men folk som jeg kjenner :)

9286543[/snapback]

Jeg syntes det jeg også når jeg var 18 år... Man får nok et litt annet syn på ting når man blir eldre og har kjørt bil med aut noen år.

Endret av Jada-jada
Skrevet

Jeg er stor fan av automat selv, men som førstebil er egentlig manuell greit. Tilgangen på biler med manuell er større og dersom vi snakker om biler med noen km på telleren så har vel manuelle kasser tendens til å vare lengre enn automat kasser. Men om du kommer over den perfekte bilen med automat så burde ikke det være noe hinder.

Så snart du begynner å bruke bilen din mer til transport enn ragging er du solgt på automat første gang du kjører det i skikkelig kø. Det går faktisk å drikke kaffe og sitte i kø samtidig med automat...

Jeg kommer aldri til å kjøpe meg bruksbil med manuell gir igjen, men om det er snakk om en sportsbil til helgebruk er selvsagt saken en annen...

Skrevet

Kan være greit med manuell det første året i alle fall, slik at du får skikkelig trening i å gire manuelt, og dermed ikke vil ha problemer med det i fremtiden.

Ellers mener jeg at du må ha fritidsproblemer dersom du synes det er skikkelig kjekt å flytte på en spake synkront med trykking av en pedal :tease:

Skrevet

Kanskje litt offtopic, men slik "ghetto bad-look" som den første bilen du linket til har, tror jeg er noe av det styggeste jeg ser. Golf 3 passer i utgangspunktet ikke bad-look (min mening), fordi bilen er for firkantet. De få gangene det passer er når bilen er breddet, blinklysene i fanger er fjernet, det er sveiset skikkelig (slik at man slipper den sprekken) og den ikke går for langt ned.

Skrevet (endret)

En hvit Galant av den generasjonen er vel ikke det mest spenstige man kan kjøpe akkurat, men det er noen som tar sjansen:

Det kan gjøres smakløst:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
post-35593-1187205270_thumb.jpg

Eller med litt mer stil:

post-35593-1187205342_thumb.jpg

post-35593-1187205367_thumb.jpg

post-35593-1187205385_thumb.jpg

Edit; sorry, den røde og hvite der er av neste generasjon Galant, som er en ganske tøff bil i utgangspunktet, men også en del dyrere ...

Endret av OML
Skrevet (endret)
En hvit Galant av den generasjonen er vel ikke det mest spenstige man kan kjøpe akkurat, men det er noen som tar sjansen:

Det kan gjøres smakløst:

post-35593-1187205270_thumb.jpg

Eller med litt mer stil:

post-35593-1187205342_thumb.jpg

post-35593-1187205367_thumb.jpg

post-35593-1187205385_thumb.jpg

Edit; sorry, den røde og hvite der er av neste generasjon Galant, som er en ganske tøff bil i utgangspunktet, men også en del dyrere ...

9288350[/snapback]

g7(e50) har helt identisk motor og hjuloppheng\ramme som den nyeste(g8) generasjonen,, den nyeste har et penere utseende og intriør bare og motoren montert speilvendt.. Men kan ikke leveres med det awd som g7 kan, bare i Japan.

Endret av freddy85
Skrevet

Kanskje litt offtopic, men slik "ghetto bad-look" som den første bilen du linket til har, tror jeg er noe av det styggeste jeg ser. Golf 3 passer i utgangspunktet ikke bad-look (min mening), fordi bilen er for firkantet. De få gangene det passer er når bilen er breddet, blinklysene i fanger er fjernet, det er sveiset skikkelig (slik at man slipper den sprekken) og den ikke går for langt ned.

9288112[/snapback]

Liker ikke utseende på den bilen selv jeg.... Tok bare ett utgangspunkt ved at du ikke er mer enn 16 år, og da kan slike biler virke fristende på mange av dere.

Når man først snakker om "gettolock" så er jo en BMW 320i Cabriolet med masse blingbling ti ganger værre enn denne golfen spør du meg.

Men det var jo bare ett forslag da...

Lettere å hjelpe hvis du kommer med noen krav vetu...

Blir vanskelig når man spør slik som:

Skal kjøpe meg hus.... hvor bør jeg bo?

Da må du regne med å få svar som ikke tilfredstiller din smak.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...