Gå til innhold

Logitech Z-5500 - overvurdert eller faktisk bra?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er utrolig godt fornøyd med Z-5500 på min 32" LCD TV. Brukes til Xbox 360 og film- titting.

 

Til den bruken er det overlegent bra til den prisen spør du meg!

 

Går også greit til musikk, men ikke til litt rene sjangre.. Til trance på TG f.eks er det helt ypperlig.

 

Fikk faktisk beskjed om å dempe det litt på TG08 :blush:

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Må bare kapre denne tråden litt, skal bare sammenligne. Jeg kan ikke noe om anlegg og slikt, så unnskyld meg om jeg ikke kan alle uttrykk.

 

Men hvis jeg sammenligner Z-5500 med Sony DAV-dz660, hvilket av de to anleggene har bedre lyd(bass,lydkvalitet OSV)?

 

Kobles bare til ps3, og ikke til PC eller noe annet. Spill, film og musikk er bruksområdene.

Musikksjanger er Heavy metal/heavy rock.

 

Mvh Lachesis

Lenke til kommentar
Må bare kapre denne tråden litt, skal bare sammenligne. Jeg kan ikke noe om anlegg og slikt, så unnskyld meg om jeg ikke kan alle uttrykk.

 

Men hvis jeg sammenligner Z-5500 med Sony DAV-dz660, hvilket av de to anleggene har bedre lyd(bass,lydkvalitet OSV)?

 

Kobles bare til ps3, og ikke til PC eller noe annet. Spill, film og musikk er bruksområdene.

Musikksjanger er Heavy metal/heavy rock.

 

Mvh Lachesis

jeg har -5500 er veldig fornøyd, men til matal og heavy rock syntes jeg ikke det er så bra.Min mening ihvertfall tror det er noe bedre til det til prisklassen.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Også stor fornøyd med Z-5500, mannen til søstra mi har montert Z-5500 i sin lille peugeot og må si det funker som en drøm som anlegg i bil også. Rikitg nok er det ikke plass til noe i bagasjerommet lenger, men det er jo et fett hehe.

 

Men det jeg stusser over er at på i hvertfall 6 år så har ikke logitech kommet med en oppølger til Z-5500. Skulle gjerne likt å se en 2010 toppmodell. Mye har jo skjedd siden 2004 mener jeg.

Lenke til kommentar

Stjeler denne tråden med et spørsmål. Jeg har pr dags dato et z-2300 som jeg syntes fungerer fint som pc høytalere og fungerer knall de få gangene jeg har fest. Det har seg slik at brodern har z-5500 og jeg lurer på om jeg kan f.eks bruke suben til denne og koble på mitt z-2300 eller lignende? Er det mulig å samkjøre disse to annleggene på noen måte?

 

Samtidig lurer jeg på om det er noe man kan kjøpe av kabler eller lignende som kan gjøre z-2300 bedre på noen måte? Har dette annlegget til min macbook og er det mulig å få oppgradert/gjort noe med bedring av lyden uten å betale i dyre dommer?

Endret av FVL
Lenke til kommentar
Har lyst på dette annlegget selv ass, men tør ikke kjøpe, kan jo komme ett nytt snart.

 

Please la det komme ett nytt... Z-6600 eller noe :p

 

Da må du vente noen år tror jeg.

 

Z-5500 Fungerer bra til film og spill, og greit til musikk.

Jaja nå har vi jo ventet i 6 år så klarer vel noen år til :p

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg skal kjøpe et surround-system for pc'en min. Har sett på Z-5500 Digital men ser at det er et system som er over 5 år gammelt. Duger det fremdeles eller vil det være bedre å kjøpe et nyere system ?

 

 

Noen flere spm:

 

1. Hvor lang er ledningene som følger med ? Tenker da spesielt ift bak-høytalerene.

 

2. Såvidt meg bekjent så eksisterer det ikke stativ til satelitt-høytalerene. Jeg må ha et eller annet stativ til den ene bak-høytaleren. Tips om hvordan jeg kan løse dette ?

 

3. Hva med plassering av senter-høytaleren ift skjermen ? Noen som kan fortelle meg hvor høy denne høytaleren er (har ikke funnet mål på nettet) ? Er høytaleren så liten at den kan plasseres under og i forkant av skjermen ?

 

BF

Lenke til kommentar

hjertelig takk!! :D da blir det 5.1 lyd fra PS3'en fremover! :)

 

Killzone 2 blir vel ennå mer intenst da vil jeg tro..

 

Du vil ikke få surround fra pcen, da den går inn i tven via stereo (om jeg skjønte deg riktig). Du vil uansett ikke få surround i spill via optisk kabel, da optiske kabler kun overfører Dolby digital og DTS surround (filmer), alt annet vil bli stereo.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg skal kjøpe et surround-system for pc'en min. Har sett på Z-5500 Digital men ser at det er et system som er over 5 år gammelt. Duger det fremdeles eller vil det være bedre å kjøpe et nyere system ?

Noen flere spm:

1. Hvor lang er ledningene som følger med ? Tenker da spesielt ift bak-høytalerene

3. Hva med plassering av senter-høytaleren ift skjermen ? Noen som kan fortelle meg hvor høy denne høytaleren er (har ikke funnet mål på nettet) ? Er høytaleren så liten at den kan plasseres under og i forkant av skjermen ?BF

 

Selv om Z-5500 er over 5 år gammelt er det fortsatt å regne som noe av det beste innen den prisklassen, det er hvertfall min mening. Er dritbra til film, bra til musikk og bassen er dyp og fin.

1. Bakledningene tipper jeg er 5 meter lange elns, du kan jo uansett kjøpe lengre om du skulle trenge det :)

3. Senter-høyttaleren er ca. 13cm høy

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...