Gå til innhold

BSD/UnixPrat om Solaris 10


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det forsto jeg ikke helt.

 

Jeg klarer å pinge Solaris-maskina uten problemer, så det ser ut til at alle problemer ligger i signalene ut.

9251501[/snapback]

Dette høres helt merkelig ut. Dessverre har jeg ikke en Solaris-boks foran meg, så jeg kan ikke være helt spesifikk. Men hva sier /etc/nsswitch.conf?

Lenke til kommentar
passwd:     files
group:      files
hosts:      files
ipnodes:    files
networks:   files
protocols:  files
rpc:        files
ethers:     files
netmasks:   files
bootparams: files
publickey:  files
# At present there isn't a 'files' backend for netgroup;  the system will 
#   figure it out pretty quickly, and won't use netgroups at all.
netgroup:   files
automount:  files
aliases:    files
services:   files
printers:	user files

auth_attr:  files
prof_attr:  files
project:    files

tnrhtp:     files
tnrhdb:     files

Lenke til kommentar

Ser greit ut. Har ingen flere ideer så langt, og har tenkt meg ut en tur. Men det du kan gjøre er å sette opp samba og lære litt om ZFS. Lurer på om ikke det nettverkskortet kan være årsaken til den rare oppførselen. Begynner å mistenke selve kontrolleren.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar
Det må være noe galt med driveren, siden det skjedde noe galt under installasjonen av den. Jeg får prøve å få tak i et Intel-kort og se om det kan være årsaken.

9251653[/snapback]

Gjør det. Det ser ut som kortet ikke er så godt støttet. Få tak i et kort fra Intel av typen Intel PRO/1000 PT (82572EI). Kortet har PCI-E formfaktor og fungerer meget godt. Har hatt det kortet i snart ett år, og det er et bra kort som garantert er støttet. Prøvde Solaris 10 på Core2-maskinen hvor det står et slikt kort, og det dukket rett opp i installasjonen.

Lenke til kommentar
Det er den eneste forklaringen ja, all informasjonen og konfigureringen er jo korrekt.

9257276[/snapback]

Nei, Marvell er ikke kjent for sin gode plattformstøtte. Det er noe av grunnen til at jeg er veldig nøye med å kjøpe komponenter som er garantert kompatible med de fleste OS. Og på nettverk blir det da alltid kort fra Intel eller Broadcom for min del.

Lenke til kommentar

I den lista du posta, står hosts til files, den skal stå på dns, for å få den til å bruke dns til navneopplsag. Alt dette hadde løst seg hvis du hadde brukt dhcp rimelig enkelt å greit. I tillegg vil dette stå rimelig godt forklart i docs databasen til sun.

Endret av kpolberg
Lenke til kommentar
I den lista du posta, står hosts til files, den skal stå på dns, for å få den til å bruke dns til navneopplsag. Alt dette hadde løst seg hvis du hadde brukt dhcp rimelig enkelt å greit. I tillegg vil dette stå rimelig godt forklart i docs databasen til sun.

9261323[/snapback]

Kan nok stemme, det. Da jeg hadde lignende problemer husker jeg at jeg måtte inn i /etc/nsswitch.conf etter at jeg hadde rettet på /etc/resolv.conf og /etc/defaultrouter. Men dette er lenge siden. Det er en stund siden jeg holdt på med dette, og det var første release av Solaris 10 (3/05), da Solaris ikke brukte GRUB som bootloader.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...