SunChaser Skrevet 10. august 2007 Skrevet 10. august 2007 Det er ikke snakk om en underparter men hvilken vei trafikken går. Man kan sammenligne det med en bil som må stå i kø på en motorvei og at vi melder fra til veitilsynet. Forklaringen til at eks. NGT ikke har samme problem er at de kjører på naboens private vei. En vei som vi også ønsker å kjøre på, men der avtale foreløpig ikke har blitt foretatt. Så vi for vel vente til telenor får kjøre på den private grusveien.
Hagforce Skrevet 10. august 2007 Skrevet 10. august 2007 (endret) He he Telenor Har du forresten link til dette utsagnet? Endret 10. august 2007 av Hagforce
-Mr.T- Skrevet 10. august 2007 Skrevet 10. august 2007 Så andre aktører har skylden for at bakkenettet til Telenor ikke er bra nok? hirr hirr hirr hirr. harr harr harr harr :!:
Zappy Skrevet 10. august 2007 Skrevet 10. august 2007 (endret) Er problemet kun mot wow servere? Jeg kan ikke huske å ha hatt noe problem med høy latency mot wow servere. Hva ping har du? Endret 10. august 2007 av zappy
SunChaser Skrevet 10. august 2007 Forfatter Skrevet 10. august 2007 Dette er klippet ut fra mail nr 3 eg fikk fra telenor angående en diskusjon eg har med dem om latency opp mot blizzard sine servere, og hvorfor telenor i år 2007 ikke klarer å levere bedre latency en det dem gjør, når andre aktører klarer det. Dem sier at det er leve3, en peer-partern som har "skylden", at dem har sagt ifra til dem om "Problemet", og mere en det kan ikke telenor gjøre, heh.
Zappy Skrevet 10. august 2007 Skrevet 10. august 2007 Dette er klippet ut fra mail nr 3 eg fikk fra telenor angående en diskusjon eg har med dem om latency opp mot blizzard sine servere, og hvorfor telenor i år 2007 ikke klarer å levere bedre latency en det dem gjør, når andre aktører klarer det. Dem sier at det er leve3, en peer-partern som har "skylden", at dem har sagt ifra til dem om "Problemet", og mere en det kan ikke telenor gjøre, heh. 9248045[/snapback] Synes det høres ut som en gyldig folkaring jeg da.
øl_i_tastaturet Skrevet 10. august 2007 Skrevet 10. august 2007 Latterlig da. Telenor er norges ledende bredbånd supplier.
SunChaser Skrevet 10. august 2007 Forfatter Skrevet 10. august 2007 Dette er klippet ut fra mail nr 3 eg fikk fra telenor angående en diskusjon eg har med dem om latency opp mot blizzard sine servere, og hvorfor telenor i år 2007 ikke klarer å levere bedre latency en det dem gjør, når andre aktører klarer det. Dem sier at det er leve3, en peer-partern som har "skylden", at dem har sagt ifra til dem om "Problemet", og mere en det kan ikke telenor gjøre, heh. 9248045[/snapback] Synes det høres ut som en gyldig folkaring jeg da. 9248056[/snapback] dem klarer fortsatt ikke å levere en bra online spill-opplevelse for oss med telenor, ang. WoW i år 2007.
JomT Skrevet 10. august 2007 Skrevet 10. august 2007 bruker selv det beste nextgentel leverer og latency for meg ligger på 30-50 mens jeg spiller online. eneste problemet med dem en kunde servicen. tar tusen år å komme inn. tror vi hadde telenor før men pappa skiftet fort.
SunChaser Skrevet 10. august 2007 Forfatter Skrevet 10. august 2007 bruker selv det beste nextgentel leverer og latency for meg ligger på 30-50 mens jeg spiller online. eneste problemet med dem en kunde servicen. tar tusen år å komme inn. tror vi hadde telenor før men pappa skiftet fort. 9248103[/snapback] ja, det er en fin latency, drømmer om noe lignende selv engang.
Jenschr Skrevet 10. august 2007 Skrevet 10. august 2007 Har du prøvd en annen server? Er latency den samme der?
SunChaser Skrevet 10. august 2007 Forfatter Skrevet 10. august 2007 Har du prøvd en annen server? Er latency den samme der? 9248228[/snapback] den er generelt høy på alle realms. spiller mest på Misery battlegroup serverene, brukte å ha under 100, nå ligger dem 250-300 på peak, ikke godt nokk. har 70 på spinebreaker, frostmane, tarren mill, agamaggan, så ja, har prøvd flere realms.
Portalol Skrevet 10. august 2007 Skrevet 10. august 2007 Så andre aktører har skylden for at bakkenettet til Telenor ikke er bra nok? hirr hirr hirr hirr. harr harr harr harr :!: 9248035[/snapback] det er vel mer i utlandet laggen skyter i været tenker jeg
Rookie_NO Skrevet 10. august 2007 Skrevet 10. august 2007 Dette har med routing tabellene som brukes å gjøre. Latterlig at NGT har bedre avtaler enn Telenor på dette området. NGT leier jo linjene av Telenor. Skulle tro at Telenor hadde de beste/raskeste linjene i Norge da de jo har hatt monopol på dette, men her ser vi hva monopol på et marked kan gjøre (jmf når vi fikk ISDN, en teknologi som omtrent alle andre land i verden var på vei bort ifra) Politikken til Telenor har i alle år vært at "så lenge vi tjener penger trenger vi ikke fornye oss"
Mooze2 Skrevet 10. august 2007 Skrevet 10. august 2007 Dette har med routing tabellene som brukes å gjøre. Latterlig at NGT har bedre avtaler enn Telenor på dette området. NGT leier jo linjene av Telenor. Skulle tro at Telenor hadde de beste/raskeste linjene i Norge da de jo har hatt monopol på dette, men her ser vi hva monopol på et marked kan gjøre (jmf når vi fikk ISDN, en teknologi som omtrent alle andre land i verden var på vei bort ifra) Politikken til Telenor har i alle år vært at "så lenge vi tjener penger trenger vi ikke fornye oss" 9248575[/snapback] Hvilket monopol? Hvordan får NGT bedre avtaler enn Telenor hos Telenor?
MrLee Skrevet 10. august 2007 Skrevet 10. august 2007 NGT leier kanskje Kobberet som går i bakken i Norge av Telenor ja. men der stopper det vel også. Ut av landet router NGT innom både nederland og england om jeg ikke tar helt feil, mens Telenor går andre veier? det er DER problemet oppstår. NGT og Telenor bruker forskjellige veier å nå serverene utenfor landet (der de selvsagt har lite å si på lagg/ping/latency whatever fordi det er andre aktører som styrer dette). At NGT har fått til en bedre avtale ang routing av trafikken deres er jo vel og bra. Der har du analogien mot den "private veien" som blir beskrevet over....
nord Skrevet 10. august 2007 Skrevet 10. august 2007 var det ikke Telia's routing til frankrike som slo seg vrang igjen? mener å huske at det var noe krøll i frankfurt på tracert'ene.
DJ_Dark Skrevet 10. august 2007 Skrevet 10. august 2007 Har du prøvd en annen server? Er latency den samme der? 9248228[/snapback] den er generelt høy på alle realms. spiller mest på Misery battlegroup serverene, brukte å ha under 100, nå ligger dem 250-300 på peak, ikke godt nokk. har 70 på spinebreaker, frostmane, tarren mill, agamaggan, så ja, har prøvd flere realms. 9248248[/snapback] Jeg har mellom 19-180ms på Frostmane..
JomT Skrevet 10. august 2007 Skrevet 10. august 2007 det trenger ikke bare å være telenor sin skyld. det kan jo være selve serverene som slitter litt. telenor kan være ene årsaken og serveren den andre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå