Gå til innhold

Age of Conan utsatt igjen (PC/X360)


Anbefalte innlegg

Det er bra at de utsetter spillet! Selvom det er litt kjipt så lønner deg seg nok i lengden.

 

Vet ikke om noen spilte AO ved launch? ;) hihi DET var buggete det.

Samme med vanguard, det har nå vært ute .. tja llenge, og er fortsatt beta spill deluxe.

Slutta å spille det og gikk tilbake til WoW.

 

Det er mye som er galt med WOW, men det går i det minste ann å spille uten kræsjing og elendig ytelse :)

 

 

Nå som AoC blir utsattsatt, så blir det enda hardere konkuranse mellom Warhammer online og AoC ... det kan jo bli spennende :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er igrunn litt tåplig når det så og si har garantert at spillet ikke ville bli utsatt flere ganger. Samtidig tviler jeg på begrunnelsen om at det er remake av combat systemet som er årsaken til utsettelsen.

 

Er uansett bra et jeg har startet med EvE. Komplekst, underholdende og jeg har til gode å teste ut skikkelig PvP.

Lenke til kommentar

Synes igrunn denne klagingen over combat systemet er latterlig.

 

Altså, si meg, hvordan hadde dere forestillt dere at dere skulle kontrollere sverdet? Plugga til hjernen med tankekraft? Eller veive med musa?

 

Selvfølgelig blir det med knapper, eneste måten hvor det kan per i dag funke i en mmo.

 

Man trykker Q og sverdet slår i en retning, Man trykker 3 og sverdet slår i en retning osv. Sverdet beveger seg når du trykker på knappen.

Men så hvis man kombinerer flere slag i en combo (som man lærer etterhvert) så vil det gjøre mer skade enn hva random buttonmashing vil gjøre.

På samme måte som man i virkeligheten lærer seg sverdteknikker som gjør at man kan slåss mer effektivt og gjøre maksimum skade med sitt våpen. En som veiver med sverdet i virkeligheten vil mest sannsynlig dø for en som bruker teknikk og ferdighet til å slåss.

Slik er det også i AOC.

Det er helt ulikt andre spill hvor man trykker en knapp og så er "den typen" slag gjort, så lenge du er nærme nok.

I AOC vil alle slag du gjør skje uansett, du må bare passe på å plassere deg nærme nok til å kunne treffe motstanderen med slagene. (Samtidig ikke for nærme da du til tider bør trekke deg litt tilbake for å forsvare deg) Og desto flinkere du er desto smoothere vil sverdet svinge for hurtighet og da mer skade på motstander(e).

Lenke til kommentar

Du har vel aldri spilt ett realtime spill før eller ? Du styrer våpenet i den retningen du beveger deg med musen og tastatured. Gjerne i kombinasjon med WASD tastene som på Jedi Knight og Rune spillene.

 

I Age of Conan har du ikke dette, du trykker predefinerte knapper som gir deg instruksjoner på skjermen hvilken retning du skal slå mot. Dette er IKKE realtime og langtifra det vi alle håpet på. Fleste er faktisk lei av spill som WoW som har hjernedød gameplay, hadde håpet AoC skulle forandre på det men tydeligvis ikke.

Lenke til kommentar
Jayde fra AoC irriterer vettet av meg. Altså hjelper ikke at hun forklarer hvordan kombinasjonsteknikker fungerer når ingen av oss vet hvordan slåssesystemet fungerer fra bunnen av ! Altså det blir jo bare spekulasjoner fra vår side så skjønner ikke hva hun driver med.

 

Eneste jeg trenger å vite om AoC er rett og slett slåssesystemet, grafikken kan være tegneserieaktig for alt jeg bryr meg. Hvis ikke gameplayen er bra så orker jeg ikke spillet. Dagens MMORPG er "snork" for min del, orker ikke å sitte å la slåssingen styre seg selv av ett statssystem.

9254938[/snapback]

Du må rett og slett roe deg ned. Les mer på forumet og du vil se at kamp systemet er omtrent likt som det var. Man vil kun ha en mulighet for noen "enkle" snarveier.

Lenke til kommentar
Du har vel aldri spilt ett realtime spill før eller ? Du styrer våpenet i den retningen du beveger deg med musen og tastatured. Gjerne i kombinasjon med WASD tastene som på Jedi Knight og Rune spillene.

 

I Age of Conan har du ikke dette, du trykker predefinerte knapper som gir deg instruksjoner på skjermen hvilken retning du skal slå mot. Dette er IKKE realtime og langtifra det vi alle håpet på. Fleste er faktisk lei av spill som WoW som har hjernedød gameplay, hadde håpet AoC skulle forandre på det men tydeligvis ikke.

9260712[/snapback]

 

Realtime: Jeg må trykke på en knapp for så se figuren min gjøre det jeg ba den om. En handling som kommer uten noen om helst cooldown.

 

Dette er slik AoC fungerer = realtime.

Lenke til kommentar
Du har vel aldri spilt ett realtime spill før eller ? Du styrer våpenet i den retningen du beveger deg med musen og tastatured. Gjerne i kombinasjon med WASD tastene som på Jedi Knight og Rune spillene.

 

I Age of Conan har du ikke dette, du trykker predefinerte knapper som gir deg instruksjoner på skjermen hvilken retning du skal slå mot. Dette er IKKE realtime og langtifra det vi alle håpet på. Fleste er faktisk lei av spill som WoW som har hjernedød gameplay, hadde håpet AoC skulle forandre på det men tydeligvis ikke.

9260712[/snapback]

Det vi alle håpet på? Når begynte du å snakke for alle? :)

 

Look, den eneste praktiske forskjellen mellom den nye og gamle versjonen av kampsystemet er hvordan man utfører comboer (og KUN comboer!) Klasser som bruker hånd-til-hånd (melee) vil fortsatt ha alle 5 retningene, og kan svinge og veive i den retningen du vil, uten å utføre comboer. Men hvis du vil gjøre en combo, må du først trykke en knapp, før du fortsetter på trykkerekkefølgen du må følge for å gjennomføre comboen; akkurat som før, bortsett fra ett eneste tastetrykk som er endret på.

 

Er det så mye å klage for? :)

Endret av eXZire
Lenke til kommentar

Jo greit nok forandringen er ikke så stor, men var mange av oss som trodde at vi styrte retningene våre selv. Altså man kunne være kreativ akkurat som i Jedi Academy. Er jo det som er noe av poenget med realtime slåssing at man nettopp kan styre slåssingen selv ! Problemet med Funcom sitt system er at det er piler som viser deg hvordan du skal utføre alle ulike kombinasjonene. Så det blir jo utrolig lite skillbasert.

 

Hadde håpet at jeg endelig i ett MMORPG kunne si "WOW du var faktisk flink !" istedenfor "Du hadde bedre stats enn meg, gratulerer med å ha sittet på ræva noen timer mer enn meg".

 

Og besøk forumet om du tror ikke flesteparten er sint angående dette, hele forumet kryr jo av tråder som involverer slåssesystemet nå.

Endret av Avean
Lenke til kommentar
Så var det jo det med at spillet ikke har kommet ut, og de fleste som klager vet faktisk ikke hva de klager over......

Vent til du har spilt det før du klager.

9262145[/snapback]

 

Tja grunnreglene for spillet har jo allerede blitt lagt og vil ikke bli forandret på, og det er jo stort sett det folk klager på her. For all del spillet kan bli morro for de som liker tradisjonelle MMORPG`s men jeg personlig gidder ikke å sitte å grinde for å bli god på slagmarken.

 

Skills skal avgjøres av meg og deg, ikke ett system som kalkulerer utfallet for oss.

Lenke til kommentar
Det er vel ikke så mye som blir gjort med det om folk ikke klager før etter spillet er ute?

 

AtW

9262269[/snapback]

 

Helt enig, men så er det jo betatestere som faktisk har testet dette, de ser dette i praksis, slik at de kan komme med tilbakespill basert på erfaring. Folk ser for mye på teori og for lite på praksis. Det er nesten garantert at praksis blir forskjellig fra teori. :)

 

La betatesterne gi de fleste inspill, de har sett det i praksis og vet hva de snakker om.

 

-Muda

Lenke til kommentar
Så var det jo det med at spillet ikke har kommet ut, og de fleste som klager vet faktisk ikke hva de klager over......

Vent til du har spilt det før du klager.

9262145[/snapback]

 

Tja grunnreglene for spillet har jo allerede blitt lagt og vil ikke bli forandret på, og det er jo stort sett det folk klager på her. For all del spillet kan bli morro for de som liker tradisjonelle MMORPG`s men jeg personlig gidder ikke å sitte å grinde for å bli god på slagmarken.

 

Skills skal avgjøres av meg og deg, ikke ett system som kalkulerer utfallet for oss.

9262295[/snapback]

Jeg skjønner ikke helt hva som er problemet her.

 

Man har fremdeles det samme systemet med at man må sikte selv, slå på riktig tidspunkt o.l som før. Det nye systemet er like mye "skill" som det gamle.

 

Det gjør det bare enklere for nybegynnere og casual spillere.

 

Folk som deg (og meg ;)) vil fremdeles ha en fordel siden vi kan "pugge" veien til comboene og slike ting, mens de "nye" må følge instrukser.

Man vil etterhvert kunne dette selv, og man trenger da ikke vente på instrukser siden man da vet når man skal trykke, samt på hva en skal trykke på.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...