Gå til innhold

To stykk panorama


Anbefalte innlegg

Elsker panoramabilder. Store utskrifter er det som gjelder :p

 

http://gallery.netrexx.net/main.php/v/Fotografi/Panorama/

 

Det første er fra Nonstind over Ballstad i Lofoten, hvor jeg bor. Til venstre ser man Skottinden, så Himmeltindan i bakgrunnen, så kommer stedene Leknes, Gravdal så til slutt Ballstad til høyre. Fjellene i horisonten til høyre er "fastlandet", altså Nordland som er på det nærmeste ca. 54km unna.

 

Det andre er tatt i går kveld. Den lave nattesola lyser opp skyene så de blir rosa, og siden det er regnbyger der også, lyses disse opp også. Helt il høyre er det to regnbuer, den ene større og sterkere enn den andre.

 

Disse er på 9205x3884 punkter og 12246x3688 punkter i oppløsning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fantastisk!

Men panoramaet som var tatt på dagen var undereksponert flere plasser, men tro meg, jeg vet hvor vanskelig det er å ta bilder i "både sol og skygge" lysforhold. Har nettopp vært i Monolittene (Østerrike, Nord-Italia) og opplevd det samme.

 

Men virkelig flott og hærlig! :D

Lenke til kommentar

Naturbilder og solnedgangbilder er jammen ikke lett å få interessante om de er aldri så teknisk bra, men disse var utrolig fine. Nydelige nyanser på nr to. Og det er bare å ta av seg hatten for nordnorge, det knuser jo faktisk vestlandet i storslagen natur.

Endret av si
Lenke til kommentar

Jeg er ikke akkurat no sucker for naturfotografier og landskap generelt - men gud så flott bilde nummer 2 var. Sitter bare stirrer inn i alle detaljene lenge. Noen mulighet til å få sett den store versjonen også? Supert arbeide! *tommel opp* Elsker kontrastene og fargene.

Lenke til kommentar
Det var vel ikke tilefeldig vis ditt bilde som var på TV2 ?

9197062[/snapback]

Jo, det var det :D Men ikke panoramaet da, et annet fra samme turen, dette

 

Temaet var Lettere Skydekke.

 

Spent på i morgen når de trekker ukevinneren :) Trenger sårt de turklærne, må kjøpe om ikke jeg vinner hehe =)

Lenke til kommentar
Flotte bilder det der, men får en "bok"feeling av de :p

Fine farger, konge komponert og helt grei etterbehandling.

9203685[/snapback]

Hva er en "bok" følelse? :p

 

Takk takk :) Etterbehandlingen er kun for å få fargene rett og litt cropping om det skulle være nødvendig.

Lenke til kommentar
Det ser ut som bilder som er fra en bok på en måte. (Ikke negativt :))

 

Det jeg mente med etterbehandlingen er at jeg syntes det er alt for mye farger på bilde nr 1. Ble litt for harde farger etter min smak.

9203880[/snapback]

Ah sånnsett :) hehe takk :blush:

 

Hm, har ikke justert opp noe særlig, kun lyset for det meste. Det er særdeles grønt her for tiden :) Får dette i 140cm x 59cm neste uke, spent på resultatet =) Det andre uken etter (140cm x 42cm) =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...