Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Flytte på toalattet


Anbefalte innlegg

Har tatt over et hus som ble bygget på slutten av 50-tallet.

 

Hele huset skal totalrenoveres, men har startet med badet. Toalettet er rimelig teit plassert, og jeg lurer på om det er mulig å flytte det en meter eller to, eller blir dette sinnsykt omfattende mht. rørsystemer osv.? Lar det seg i det hele tatt gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som regel lar det seg gjøre, men anbefales ikke hvis du ikke skal renovere hele badet på nytt. Du må ta nytt hull i gulvet til avløp og det må legges nytt rørstrekk (eventuelt forlenge gammelt rørstrekk) det er langtifra umulig, men det kan bli litt omfattende. Du må jo også tette hullet etter det når du har flyttet det.

 

Ps : Har du en kompis som er arkitekt eller lignende, så få personen til å hjelpe deg med å tegne romløsning(er) (helst før du starter)

 

Hus fra 50 tallet bruker å ha utrolig teite romløsninger + at de bruker å være små. (Jeg burde vite, da jeg har ett selv)

Endret av lock-aze
Lenke til kommentar
Selfølgelig kan du flytte en do.

Men siden jeg ikke vet hvordan doen er plasert i dag og hvor du skall ha den er det umulig å anslå hvor mye arbeid det er.

Men en plass mellom 2-20 T arbeid.

9163221[/snapback]

Pr. i dag er toalettet plassert der du ser at det står på bildet.

 

Har markert med pil hvor jeg ønsker at det skal flyttes til (vegghengt).

post-27284-1185664587_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Om hele badet skal renoveres snart så er det vel bare og benytte seg av sleggemetoden.

Du skal jo tross alt rive reint helt inn til beinet før du bygger badet opp på nytt, så da blir det ikke så komplisert lengere.

Værre er det om planen var og ikke åpne vegger eller gulv.

Personlig vil jeg anbefale riving på det sterkeste da du ikke vet hva som skjuler seg bak platene i badet, kan være mye inteligent liv som har vokst fram på 60 år.

Lenke til kommentar

ALT er allerede revet ned, inkludert alle vegger til tilstøtende rom og alt. Ikke engang skall eller stendere står igjen. ;) Samma gjelder for gulv.. har meisla helt ned til betongen.

 

Så rommet er så klinisk renset som det kan få blitt. ;)

 

Så da er det altså mulig for en entrepenør å flytte dassen da om jeg ønsker det...? :hmm:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 13 år senere...
voluz skrev (På 6.9.2007 den 11.06):

Og for å konkludere i denne tråden... så er det null problem å fysisk flytte toalettet. Har nå flyttet det til veggen som er lengst mulig unna den opprinnelige plassen til toalettet. ;)

Vet du hvor mye fordyrende det blir ca? Snakker vi 3k eller 30 k lissom 😅  

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...